Kamptråd Superliga runde 9: AC Horsens - AGF, søndag d. 20. september kl 16.00
Jeg læser overhovedet ikke mulles indlæg som et indspark ifht til at være tilfreds eller utilfreds i den givne situation.
Det er i mine øjne ikke et udtryk for tilfredshed, men at vi fans mentalt bør være ret robuste. Og man kan godt mene at der skal noget drastisk og stadig være på mulles hold.
Sådan en "der er virkeligt krise men som fans og klub skal vi nok overleve"-kommentar. Det passer i hvert fald godt med min egen mentale bearbejdning af kampen i går.
Jeg tror da alle os der gider at være aktive herinde, vi er også fans om vi så spiller 2. Division. Så robuste er de fleste af os, uden tvivl.
For mig skal en evaluering af truppen, træner og ledelsen ske ud fra der hvor man nu engang er. Ikke hvor dårlige eller gode man engang har været. Jeg har fandme set mine kampe på lavt niveau, det betyder ikke at blot fordi vi er bedre end da vi spillede med Ole Budtz som datidens Magnus Jensen, så skal vi som fans huske tilbage på det!
AGF har de sidste seks sæsoner fået tre sæt medaljer, været i top 5 fem gange og været i en pokalfinale. Klubben har et langt større budget end hovedparten af holdene i ligaen, og spiller vi til budget, bør vi komfortabelt værei top 6.
Vi blev mestre ja, men derfor sammenligner jeg os ikke med FCK. Vi rykkede ned for år tilbage, derfor sammenligner jeg os ikke med Horsens eller Lyngby.
Jeg tager udgangspunkt i hvor vi burde være, og vi er milevidt fra det.
Jeg er oprigtigt nervøs for, at vi ikke klarer skærerne. Og jeg er oprigtigt nervøs for, at ledelsen ikke ved hvor slemt det står til. Jeg synes også det var en gigantisk fejl at holde fast i David Nielsen, selvom vi overlevede med ham- for det var godt nok på et hængende hår. Og jeg er ekstremt bange for man gør det samme igen.
Jeg er her også om 10 år, uanset hvor klubben er. Men jeg tillader mig at have forventninger til holdet, og underpræstere de voldsomt, synes jeg også det er legitimt at være kritisk, så længe man ikke er personlig. Jeg ville også være kritisk hvis nogle stod og heppede på Aarhus Fremad fordi de ikke havde styr på hvilket stadion i Aarhus de var på.
Jeg finder det ekstremt frustrerende at McCowatt står og siger, at det går op og ned o fodbold, og nu skal det snart gå op for os, men vi gør alt det rigtige. Sådan finder jeg virkelig usagligt for et hold der lukker 2 mål i snit ind.