Jeg kan sagtens forstå og følge argumentationen for at samarbejdet med Uwe skal stoppe til sommer.
Men vi har i de seneste kampe mødt Brøndby, Midtjylland * 2, FCK * 2 og Randers * 2. Kunne man have forventet mere? Ja da. Men det er samtidig også et meget svært program for et hold der helt tydeligt ikke klikker fuldstændigt for tiden. Det er selvfølgelig trænerens ansvar, men det er også mere langsigtet sportsdirektørens og klubbens ansvar at give træneren et hold der over tid er konkurrencedygtigt. Her mener jeg ikke Uwe har haft gode betingelser over de sidste par år.
Derudover, har Silkeborg under Kent Nielsen og Randers, som jeg husker det, inden for de seneste år lavet et tilsvarende ringe slutspil for så at vende stærkt tilbage. Det er ikke givet, at det ikke også kan ske under Uwe's fortsatte lederskab, hvis der kommer lidt nye spillere ind til sommer.
Det er ikke for at forklejne, at det har været sløjt, men vi har altså også set et mindre velfungerende AGF-hold være oppe imod FCK og FCM samt formstærke Brøndby- og Randers-hold.
Det kan sagtens se anderledes ud efter en sommerpause med lidt nye tilgange på spillersiden.