T-Knogle date=1589604969 said:
Tom date=1589604188 said:
Er der nogen der har h?rt hvor l?nge Ceres Park skal ligge brak og vi skal spille p? travbanen/Tangkrogen/Viby Mark?
Det er man meget langt fra at kunne give et kvalificeret bud p?, men ved jo ikke engang hvordan stadions skal se ud endnu, om det skal ligge som det ligger, eller om det skal graves helt eller delvist ned. S? det skal lige designes f?r man kan se om gr?sset kan blive liggende og man kan bygge rundt omkring den eksisterende bane, eller der bliver lavet s? meget om at det blive n?dvendigt at flytte nogle kampe.
Men jeg har h?rt Jakob Nielsen udtale at man vil str?kke sig langt for at undg? at flytte kampe i byggeperioden.
Jeg h?rte ham sige, at man m?ske kunne vende banen efter en s?son, og bygge uden om banen under hele forl?bet, hvordan det ellers kommer til at blive. Den skal vendes n?rmest uanset hvad, da en af de ting man er nogenlunde enige om er, at VIP skal deles mellem Arena+det nye stadion. S? n?r man vender banen 90 grader, s? kan den ene langside ligge op af VIP der kan v?re VIP for Arena p? den anden side af samme bygning. S? alts? VIP der hvor vi har fan-omr?det med olie-t?nder/telt/bordeb?nke efter B1-B"?2-opgangen. S? alts? hvis man kan vende banen i en sommerferie, hvilket vi jo har set at man sagtens kan med s?dan en hybridbane, s? er det jo egentlig bare et sp?rgsm?l om, hvorvidt der er langt nok fra C6 til A-tribunen allerede, og man blot kan "dreje banen", eller om der skal nedbrydes dele af C og A f?rend man kan dreje den. Uanset hvad tror jeg godt man kan n? de fra sidste kamp i en s?son til f?rste kamp i en ny s?son.
JN fortalte at man IKKE regnede med at der ville st? et nyt stadion klar en dag s?dan pludseligt, men at man ville lave hele projektet i etaper. Og derfor er f?rste projekt jo at f? vendt banen, og s? kan man i princippet bruge ?ret efter til f?rste etape.
Det betyder at vi p? intet tidspunkt skal flytte fra nuv?rende lokation.
Det betyder at vi p? alle tidspunkter af projektet har nedsat kapacitet.
Det betyder at vi teknisk set kan blive sendt rundt p? forskellige afsnit af det nuv?rende stadion mens de river gamle afsnit ned i etaper, og vi spiller p? et ?bent halvt nedrevet stadion. Forbered jer p? den slags.
Det betyder at vi M?SKE kan komme til at komme til at spille p? en bane med delvist f?rdigt nyt stadion der bygges op, og m?ske endda kan huse fans f?r stadion er komplet. Det er faktisk 100% det jeg regner med. S? forestil jer at det nuv?rende stadion var bygget s?ledes at C og B-tribunen var ?ben, mens A og D var under konstruktion. Selvf?lgelig kunne det lade sig g?re. Det er endda sikkert nemmere n?r det nye stadion skal v?re rundt om banen, og ikke v?re et rundt stadion.
Nuvel: vi f?r se hvordan det bliver. Men forvent at vi hurtigt f?r vendt banen, og s? skal st? p? de gamle tribuner/mobiltribuner mens det nye bygges op samtidig med, og at vi skal roteres/sendes mange forskellige steder hen undervejs. Derfor bliver der heller ikke en officiel ?bningsdag hvor ALT ER NYT, men noget man kan have st?et p? allerede i et ?r forud, flere steder