New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 781K
Ny Ceres Park
SteenA said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1589489467 said:
Ok knips, s? hedder nyt stadion 2025.....

Tidsplan

De har ?ndret det (m?ske efter kritiken)
Jeg vil snart gerne se JNs kommentarer p? det.
Gad vide, om ikke JN netop har v?ret ved at kommentere p? det internt. S? vidt jeg kan se, er tidsplanen rykket et halvt ?r frem og det indeb?rer dermed at stadionbyggeriet kommer til at vare i to s?soner, 23/24 og 24/25, hvis vi antager at planen holder. Udover stadion skal der vel ogs? v?re lavet en l?sning omkring parkering i omr?det, f?r vi kan invitere til en slutrunde. Der har v?ret n?vnt mange modeller. Bl.a. parkeringsk?lder med tennisanl?g ovenp?. S? det hele h?nger jo lidt sammen.

M?rkeligt at t?nke p?, at n?r det hele st?r klar, s? er langt de fleste af dagens hovedakt?rer, spillere, tr?nere og sandsynligvis ogs? sportschef og direkt?r, erstattet af andre. Men man kan da h?be at JN er ivrigt efter at blive og opleve stadion blive til virkelighed under hans ledelse.

Det er sv?rt at sp? om fremtiden, men jeg tror ikke JN kan f? et bedre job i fodbold i Danmark. Jeg kan kun se FCK og FCM som v?rende mere interessante. BIF er sgu for stort et usikkerhedsmoment. Og med al respekt for JN s? tror jeg FCK har st?rre ambitioner p? den post og FCM/Steinlein ligner et livsprojekt. Jeg h?ber ogs? JN har lyst til at blive, for han er hj?rnestenen i den genopbygning vi har set siden han kom til.

Nizzleroy date=1589531401 said:
SteenA date=1589530729 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1589489467 said:
Ok knips, s? hedder nyt stadion 2025.....

Tidsplan

De har ?ndret det (m?ske efter kritiken)
Jeg vil snart gerne se JNs kommentarer p? det.
 Gad vide, om ikke JN netop har v?ret ved at kommentere p? det internt. S? vidt jeg kan se, er tidsplanen rykket et halvt ?r frem og det indeb?rer dermed at stadionbyggeriet kommer til at vare i to s?soner, 23/24 og 24/25, hvis vi antager at planen holder. Udover stadion skal der vel ogs? v?re lavet en l?sning omkring parkering i omr?det, f?r vi kan invitere til en slutrunde. Der har v?ret n?vnt mange modeller. Bl.a. parkeringsk?lder med tennisanl?g ovenp?. S? det hele h?nger jo lidt sammen.

M?rkeligt at t?nke p?, at n?r det hele st?r klar, s? er langt de fleste af dagens hovedakt?rer, spillere, tr?nere og sandsynligvis ogs? sportschef og direkt?r, erstattet af andre. Men man kan da h?be at JN er ivrigt efter at blive og opleve stadion blive til virkelighed under hans ledelse.

Det er sv?rt at sp? om fremtiden, men jeg tror ikke JN kan f? et bedre job i fodbold i Danmark. Jeg kan kun se FCK og FCM som v?rende mere interessante. BIF er sgu for stort et usikkerhedsmoment. Og med al respekt for JN s? tror jeg FCK har st?rre ambitioner p? den post og FCM/Steinlein ligner et livsprojekt. Jeg h?ber ogs? JN har lyst til at blive, for han er hj?rnestenen i den genopbygning vi har set siden han kom til.
Jeg tror ikke FCM er mere interessant. P? fodboldbanen jo, men ikke udenfor banen. Og FCK er jo en stor koncern med mange ben. Der kan jeg d?rligt se JN, med hans meget hands on tilgang, passe s?rligt godt ind. S? det tror jeg ikke er specielt interessant for ham - og vice versa.

Nizzleroy said:

Jeg kan ikke se JN skifte. Helt ?rligt og n?gternt. I 2025 er AGF i bedste og mest optimistiske fald en fast del af top 6 og outsider til medaljer. Men jeg tror simpelthen ikke at JN stiller sig tilfreds med d?t. Jeg tror han vil sidde i direkt?rstolen for et mesterhold. D?t tror jeg realistisk set ikke sker f?r 2025. Bevares, vi kan ramme en dr?mmes?son, hvor FCM/K begge underpr?sterer og vi overpr?sterer betragtetligt. D?t scenarie er ikke l?ngere s? usandsynligt som for 2-3 ?r siden.
Men udover det, s? tror jeg p? medaljer en eller to gange fra nu og til 2025. Derudover tror jeg vi er i top 6 alle s?soner plus/minus en enkelt.
Mesterskabet tror jeg f?rst p? i sidste halvdel af det her ?rti... det er alts? et langt sejt tr?k. Og jeg er fuldt overbevist om, at JN f?rst for alvor betragter sin mission som fuldf?rt, n?r der kommer guld til ?rhus.

Stone Cold date=1589533469 said:
Men udover det, s? tror jeg p? medaljer en eller to gange fra nu og til 2025. Derudover tror jeg vi er i top 6 alle s?soner plus/minus en enkelt.
Nu er du sikker p?, at du ikke lader dig forbl?nde af en enkelt god (halv)s?son? Lad os nu se os opn? m?let om top-6 et par gange. Det har vist sig sv?rt nok. Men vi er da i en god trend, s? i princippet skal den "bare" bevares.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
T?nker meget specifikt det handler om, at DBU har givet AGF til juni for at tilkendegive om Aarhus regner med at have et stadion med 25.000 tilskuere i 2025, hvor man gerne vil have Kvinde-EM til Danmark.
Det tror jeg ogs? snarere er den reelle deadline. Jeg ved ikke om DBU kunne have ringet og spurgt til den dato der blev meldt ud, men det er da ikke ut?nkeligt. De kan godt have set det og Kvinde-EM er en stor ting for dem og det nye stadion en hj?rnesten i planen. Det er ogs? s?dan noget som det der retf?rdigg?r at man f?r stadion f?rdig f?rst. Det vil v?re det der genererer flest direkte indt?gter til byen.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Det kan ende med, at ?bningskampen p? det nye stadion bliver det danske kvindelandshold i en slutrunde p? hjemmebane. Det kan man s? mene om hvad man vil  :D  Jeg ville synes det er fedt nok. Og hvem siger at et stadion ikke kan st? klar april 2025, og v?re klar til top 6-medaljespillet i den s?son  :D
Det kunne jeg godt leve med og s? skal der planl?gges efter kvindelandskamp. Hvis stadion er stort nok til en finale kunne det ogs? v?re fedt hvis det blev lagt ud som gulerod, men det vil jo nok blive i Parken. ?bningskamp/semi-finale/bronzekamp vil dog v?re oplagt.

Et nyt stadion vil vel som udgangspunkt st? klar til en s?sonpremiere s? man f?r pausen til at lave det f?rdigt (vinterpausen kan ogs? bruges, men vejret er bedre om sommeren b?de til at afslutte byggeri og til at afholde premierekamp i.) Det er dog en kort pause hvis det skal st? klar til en slutrunde, og s? kan det m?ske lige s? godt v?re f?rdigt lidt f?r ogs?. Det store sp?rgsm?l er nok ogs? om det hele skal bygges fra bunden p? ?n gang. Det mest sandsynlige er nok at det bliver gjort i faser og anvendt undervejs. S? kan f?rste kamp hvor det er helt klar m?ske blive til Kvinde-EM, men det har v?ret t?t p? de sidste Superligakampe.

Stone Cold said:
Jeg kan ikke se JN skifte. Helt ?rligt og n?gternt. I 2025 er AGF i bedste og mest optimistiske fald en fast del af top 6 og outsider til medaljer. Men jeg tror simpelthen ikke at JN stiller sig tilfreds med d?t. Jeg tror han vil sidde i direkt?rstolen for et mesterhold. D?t tror jeg realistisk set ikke sker f?r 2025. Bevares, vi kan ramme en dr?mmes?son, hvor FCM/K begge underpr?sterer og vi overpr?sterer betragtetligt. D?t scenarie er ikke l?ngere s? usandsynligt som for 2-3 ?r siden.
Jeg tror ogs? JN's ambitioner er at v?re med helt fremme i toppen. Det kunne v?re en genvej til det at skifte til FCK eller FCM, men dels virker det ikke s?rlig sandsynligt, dels tror jeg ogs? han v?rds?tter at bygge det op. Det ligger lidt i forl?ngelse af en hands-on tilgang (som vist ikke er det s? meget som tidligere.) Hans problem i Randers var begr?nsning i klubben, der kun med en meget stor investering udefra vil kunne blive et permanent tophold. Tilskuern?ssigt ville det stadig v?re lidt middelm?digt. AGF har st?rrelsen til det og det er, hvis det endelig skal v?re, ogs? mere sandsynligt vi henter et st?rre bel?b udefra. Jeg tror ogs? JN er indstillet p? at det tager lidt tid f?r vi bliver et tophold, alt andet ville v?re naivt, men han har jo kunnet se potentialet og at det kan forl?ses indenfor en rimelig tidshorisont. Hvis det nye stadion bliver det boost vi h?ber kan det godt v?re vi om ti ?r er mere eller mindre fast med i medaljekampen og kan have en s?son helt fremme i mesterskabskampen. Hvor vi ligger til den tid afh?nger dog ogs? af hvad andre klubber g?r. Det er v?rd at huske at vi de sidste par s?soner trods stor fremgang nok stadig er rykket l?ngere v?k fra FCK og FCM ?konomisk.

SteenA said:
Nu er du sikker p?, at du ikke lader dig forbl?nde af en enkelt god (halv)s?son? Lad os nu se os opn? m?let om top-6 et par gange. Det har vist sig sv?rt nok. Men vi er da i en god trend, s? i princippet skal den "bare" bevares.
Nej, det er jeg ?rligt talt ikke sikker p?, at jeg ikke er. Forbl?ndet alts?.
Og s? alligevel: For det er jo ikke bare en god halvs?son - det har v?ret kontinuerlige skridt i den rigtige retning, med alle de tilbageslag man m? forvente i s? sv?r en proces. Det har v?ret sm? fremskridt i spillet, i truppens bredde, i truppens kvalitet og harmoni. Det har v?ret den f?rste forl?ngelse med en cheftr?ner siden Peter S?rensen, uden tegn p? at det ender p? samme m?de, vel at m?rke ;-)
Det har v?ret en stadig bedre ?konomi hvert halve ?r.
Og nu er planerne om et nyt stadion s? konkrete, at vi tillader os at v?re skuffede over, at vi skal vente 5-6 ?r...
S? nej, jeg er ikke sikker p?, at jeg ikke lader mig forbl?nde af en god halvs?son. Men jeg tror ikke, det er det, jeg er. :-)

Tom said:
Er der nogen der har h?rt hvor l?nge Ceres Park skal ligge brak og vi skal spille p? travbanen/Tangkrogen/Viby Mark?

Det er man meget langt fra at kunne give et kvalificeret bud p?, men ved jo ikke engang hvordan stadions skal se ud endnu, om det skal ligge som det ligger, eller om det skal graves helt eller delvist ned. S? det skal lige designes f?r man kan se om gr?sset kan blive liggende og man kan bygge rundt omkring den eksisterende bane, eller der bliver lavet s? meget om at det blive n?dvendigt at flytte nogle kampe.

Men jeg har h?rt Jakob Nielsen udtale at man vil str?kke sig langt for at undg? at flytte kampe i byggeperioden.

T-Knogle date=1589604969 said:
Tom date=1589604188 said:
Er der nogen der har h?rt hvor l?nge Ceres Park skal ligge brak og vi skal spille p? travbanen/Tangkrogen/Viby Mark?

Det er man meget langt fra at kunne give et kvalificeret bud p?, men ved jo ikke engang hvordan stadions skal se ud endnu, om det skal ligge som det ligger, eller om det skal graves helt eller delvist ned. S? det skal lige designes f?r man kan se om gr?sset kan blive liggende og man kan bygge rundt omkring den eksisterende bane, eller der bliver lavet s? meget om at det blive n?dvendigt at flytte nogle kampe.

Men jeg har h?rt Jakob Nielsen udtale at man vil str?kke sig langt for at undg? at flytte kampe i byggeperioden.
 Jeg h?rte ham sige, at man m?ske kunne vende banen efter en s?son, og bygge uden om banen under hele forl?bet, hvordan det ellers kommer til at blive. Den skal vendes n?rmest uanset hvad, da en af de ting man er nogenlunde enige om er, at VIP skal deles mellem Arena+det nye stadion. S? n?r man vender banen 90 grader, s? kan den ene langside ligge op af VIP der kan v?re VIP for Arena p? den anden side af samme bygning. S? alts? VIP der hvor vi har fan-omr?det med olie-t?nder/telt/bordeb?nke efter B1-B"?2-opgangen. S? alts? hvis man kan vende banen i en sommerferie, hvilket vi jo har set at man sagtens kan med s?dan en hybridbane, s? er det jo egentlig bare et sp?rgsm?l om, hvorvidt der er langt nok fra C6 til A-tribunen allerede, og man blot kan "dreje banen", eller om der skal nedbrydes dele af C og A f?rend man kan dreje den. Uanset hvad tror jeg godt man kan n? de fra sidste kamp i en s?son til f?rste kamp i en ny s?son. 

JN fortalte at man IKKE regnede med at der ville st? et nyt stadion klar en dag s?dan pludseligt, men at man ville lave hele projektet i etaper. Og derfor er f?rste projekt jo at f? vendt banen, og s? kan man i princippet bruge ?ret efter til f?rste etape. 

Det betyder at vi p? intet tidspunkt skal flytte fra nuv?rende lokation.
Det betyder at vi p? alle tidspunkter af projektet har nedsat kapacitet.
Det betyder at vi teknisk set kan blive sendt rundt p? forskellige afsnit af det nuv?rende stadion mens de river gamle afsnit ned i etaper, og vi spiller p? et ?bent halvt nedrevet stadion. Forbered jer p? den slags.
Det betyder at vi M?SKE kan komme til at komme til at spille p? en bane med delvist f?rdigt nyt stadion der bygges op, og m?ske endda kan huse fans f?r stadion er komplet. Det er faktisk 100% det jeg regner med. S? forestil jer at det nuv?rende stadion var bygget s?ledes at C og B-tribunen var ?ben, mens A og D var under konstruktion. Selvf?lgelig kunne det lade sig g?re. Det er endda sikkert nemmere n?r det nye stadion skal v?re rundt om banen, og ikke v?re et rundt stadion. 

Nuvel: vi f?r se hvordan det bliver. Men forvent at vi hurtigt f?r vendt banen, og s? skal st? p? de gamle tribuner/mobiltribuner mens det nye bygges op samtidig med, og at vi skal roteres/sendes mange forskellige steder hen undervejs. Derfor bliver der heller ikke en officiel ?bningsdag hvor ALT ER NYT, men noget man kan have st?et p? allerede i et ?r forud, flere steder :D

[member=25]Stig AKA Frank Heskj?r[/member]?  Jeg har forst?et det p? samme vis.
Jeg har tidligere leget med Google Maps' m?lev?rkt?j, som foresl?r, at der er lige pr?cis n?jagtigt 100m fra tribunekant til tribunekant mellem A og C, og det er mindst 10 meter for lidt til at kunne huse en 105 meter lang bane, som den skal v?re, foruden plads til m?l i hver ende.

Men! Lad os nu lege med tanken om, at man over en sommer godt kan bryde r?kke 1-8 op p? C - have en h?j kant op til r?kke 9/nye midlertidige r?kke 1, som man har det i Horsens og flere steder i Bundesligaen - og anl?gge sin nye 90 grader drejede hybridbane - m?ske ikke helt centreret fra den akse vi har i dag, men let forskubbet ned mod B/Arena, som skal blive ny A-tribune med VIP.
S? har vi det nye centrum af Ny Ceres Park, og kan bygge samtlige fire nye tribuner rundt om i etaper.
Det vil konkret betyde, at kurverne B og D vil kunne rives ned og blive til nye langsidetribuner, mens vi allerede fra dag ?t(!) vil have et fodboldstadion med bane-n?re tribuner i A og C bag hvert sit m?l.
Jeg vil godt kunne leve med d?n plan for brug under genbygning 👍🏻🙋🏻???

[member=19]mondrup[/member]? 

Ja det er ogs? s?dan jeg regner med. Og alts? jeg er ikke i tvivl om, at r?kke 1-8 eller 1-3 er de letteste at lave om, da de jo intet st?tter ift ?vre konstruktion. 

S? man kunne m?ske forestille sig at dele af A eller C n?rmest forbliver hele vej, undtagen til allersidst. Giver mest mening med at rive A ned 2. sidst, og lave C om til sidst, s? man faktisk kan have ca. 3.500-5.000 p? C m?ske n?rmest under hele forl?bet, og s? have A med indtil nye B eller D er klar? S?ledes ville man have 2 tribuner af gangen som minimum. 

Alts? en r?kkef?lge der hedder: 

Banen vendes, og C+A forbliver med tilskuere, mens B+D lukkes + rives ned.
C + A finjusteres lidt ift at skulle forblive en hel s?son. 
B konstrueres inkl. f?lles VIP. 

B ?bner sidel?bende med at A dermed lukkes, og D er i gang med opbygning. 

D ?bner og C lukker, og D+B er nu nogenlunde f?rdige p? hver sin langside. A+C lukket.

A laves f?rdigt mens C g?res klar til konstruktion, her skal AGFs hjemmefans have placering (ift sol mm som jeg forst?r det)

A, B og D er nu klar, og b?de VIP, Sponsor, udefans og AGF-fanklub har omr?de klar (udefans er p? D for nu)

C bygges f?rdigt, og resten af stadion justeres til at kunne st? klar sommer 2025. 

P? intet tidspunkt har vi manglet et stadion, og VIP er f?rdigt som det f?rste = godt for forretningen og er ogs? muligvis den sv?reste bygning da den skal konstrueres som samlingspunkt mellem Arena-Stadion. Og I de f?rste mange etaper kan vi blive p? C, mens vi skal et smut p? B, og f?rst rykker derfra n?r A st?r klar. Tror vi for siden ned mod stadion alle nemlig ift solside mm.

Og D vil v?re neutral-sol-tribune hvilket ikke er vildt optimalt, men s?dan tror jeg det ender pga. VIP-planerne ift Arenaen. Om udebane s? bliver p? C bag det andet m?l, eller i hj?rnet p? D ved jeg ikke. M?ske bedst i hj?rnet p? C op mod D, s? hele D kan v?re familie-tribune (med de udfordringer det medf?rer, men fungerer mange steder. Det ville give de bedste familie-muligheder, AGFs fans en hel endetribune, og udefans der deler en endetribune med neutrale p? den anden side.

Planen med at vende banen blev bragt i spil af arkitektfirmaet Friis og Moltke dengang hvor der ingen penge var til et nyt stadion, og man arbejdede p? at bevare nogle af de eksisterende tribuner i et nyt discount stadion.

Nu er der penge til, og ambitioner om at lave et komplet nyt stadion, s? er det bestemt ikke sikkert at det giver mening overhovedet at vende banen. S? det er alt sammen spekulation indtil der ligger et vedtaget designforslag til udformingen.

KejserJohn said:
H?lder dog til det er mest sandsynligt banen vendes qua de muligheder for synergi mellem Arena og Stadion, specielt med fokus p? sponsorfaciliteter...

Det vil til geng?ld ikke fungere i forhold til den fredede s?jlehal, som s? f?rer ind bag et af m?lene, s? jeg tror mere p? at man vil fastholde banens nuv?rende orientering og s? m?ske lave f?lles sponsor faciliteter bag det ene m?l, hvis det er vigtigt at placere den imellem Arena og Stadion. Man kunne dog ogs? forestille sig f?lles sponsor faciliter med travbanen, nu hvor Kongelunden projektet bringer stort set alting i spil. Eller m?ske endda en placering hvor alle tre kan bruge dem, s? det er t?t p? umuligt lige nu at regne ud hvor mange kampe der kan afvikles under ombygningen.

Jeg synes JN har v?ret meget forsigtig med at sige det bliver p? den ene eller den anden m?de, men man kan da konstatere at stadion ikke er vendt p? den seneste visualisering. Han vil gerne undg? at skulle spille kampe andre steder, men man kan vel ogs? bygge det i etaper uden at vende banen.

Det med at dele nogle faciliteter med Arena tror jeg ogs? udsprang lidt af en m?de at spare penge eller g?re det mere spiseligt for politikerne, men det ser stadig ud som om de t?nker at skubbe stadion lidt v?k fra de fredede bygninger og over mod Arena. Man kan m?ske godt dele noget i den ene ende selvom der skal v?re lokaler med udsigt til kampen p? langsiden. Det er under alle omst?ndigheder ikke meget mere end visualiseringer af en genernel ide, s? udviklerne og arkitekterne f?r nok mulighed for at overveje lidt frem og tilbage ift de krav og ?nsker det er.

Winther said:
Jeg synes JN har v?ret meget forsigtig med at sige det bliver p? den ene eller den anden m?de, men man kan da konstatere at stadion ikke er vendt p? den seneste visualisering. Han vil gerne undg? at skulle spille kampe andre steder, men man kan vel ogs? bygge det i etaper uden at vende banen.
Har JN noget at skulle have sagt?
Da donationen fra Lind og Salling kom p? banen, blev JN k?rt ud p? et sidespor. Nu skal han have arbejdet sig derind, hvor Agf kan komme med deres mening og f? opfyldt flest mulige ?nsker. Eller har jeg misset noget og han er kommet tilbage i f?rers?det?
Styregruppen (politisk) er her Organisering

Vi skal hele tiden huske, at Kongelunden er meget andet end stadion selvom det er langt det vigtigste for os:-)

Martinstranger said:

N? det har han formelt set ikke AGF er jo i princippet kun lejer, og i sidste ende er det ejeren af stadion der tr?ffer alle beslutninger omkring projektet.

Det ville dog v?re absurd hvis den eneste sandsynlige lejer af stadion, overhovedet ikke blev h?rt.

Men han er nok i gang med at ?ndre strategi fra den frembrusende til den mere ydmyge. Det var rigtigt at presse p? i starten men ville v?re helt forkert at g?re nu. S? for at f? s? meget medindflydelse p? projektet som muligt, er en ydmyg tilgang helt sikkert den rigtige. Kommunen vil dog heller ikke v?re interesseret i at bygge et helt forkert stadion endnu engang, s? mon ikke de er villige til at lytte til AGF - men selvf?lgelig f?rst og fremmest til kommunens skatteborgere som kommer til at bes?ge stadion.

T-Knogle said:
Martinstranger said:

N? det har han formelt set ikke AGF er jo i princippet kun lejer, og i sidste ende er det ejeren af stadion der tr?ffer alle beslutninger omkring projektet.

Det ville dog v?re absurd hvis den eneste sandsynlige lejer af stadion, overhovedet ikke blev h?rt.

Men han er nok i gang med at ?ndre strategi fra den frembrusende til den mere ydmyge. Det var rigtigt at presse p? i starten men ville v?re helt forkert at g?re nu. S? for at f? s? meget medindflydelse p? projektet som muligt, er en ydmyg tilgang helt sikkert den rigtige. Kommunen vil dog heller ikke v?re interesseret i at bygge et helt forkert stadion endnu engang, s? mon ikke de er villige til at lytte til AGF - men selvf?lgelig f?rst og fremmest til kommunens skatteborgere som kommer til at bes?ge stadion.
Det var naturligvis ogs? sat p? spidsen:-) Lige s? vel som debatten indimellem virker som om det er Agf's projekt og klubben bestemmer.

Helt enig i strategien - han fik hurtigt ?ndret og gik til ydmygheden. Jeg tror han blev overrasket over den l?sning der kom som lyn fra en klar himmel. Den sprang over en masse led med fundraising mv. som g?r livet meget lettere for Agf. Til geng?ld er man ikke sikret den indflydelse som man ellers gik efter.

Naturligvis vil man lytte til Agf og deres ?nsker men pt. virker det til man arbejder mod en anden forpagter af komplekset og det antyder m?ske, at det ikke bliver entydigt Agf's vej. Er der kommet nyt, om klubben f?r lov at deltage med midler eller er den del helt d?d?

Langt de fleste af Kommunens borgere er nok mere interesserede i helhedsplanen for projektet, end for stadion sig selv. Det er et k?mpe byn?rt omr?de f? km. fra centrum. Det tror jeg er vigtigt at huske, n?r vi indimellem tager diskussionen omkring projektet. Agf kommer formentlig ikke til at kunne diktere noget men kun komme med indstillinger.

Latest posts

Back