Jeg så den ikke på TV, men var overbevist om Hedenstad burde gå fri ud fra billederne på storskærm.
Jeg tænkte også det var et blødt tjat som folk brænder sammen over fordi man er partisk under kampen. Når man ser den igen placerer den sig dog klart over 'tjat'. Den er stadig under hvad jeg kalder 'automatisk rødt'. Hvis dommeren havde holdt fast efter kampen, havde jeg set det som en korrekt dom. Når han trækker sig, hælder jeg til den bør være rød. Kan man ikke tale sammen, så dommeren siger 'det er jo infight, og så heller ikke værre', hvor VAR svarer 'se knytnæve arm der føres frem før, paragraf xxx, styk 3 siger klart ... ..'.
Der står gråzone ud over. Havde VAR interveneret, hvis han havde givet gult i første omgang?
Med Hedenstad giver dommeren gult (en underlig mellemting). VAR kalder ham ud, måske fordi det er clear & obvious han sidder mellem to stole og enten skal frikende eller smide Hedenstad ud? Sådan fungerer regelsættret ikke.
Han skulle jo bare have slået spilleren ned! Det havde også kun givet gult.
Gennemført røvpuleri. Hele lortet. VAR ødelægger ganske enkelt fodbolden.
Væk med det lort, tak.
Jeg har lige set de to straffesparkssituationer i OB-kampen. Det er godt nok ikke kun i vores kamp, VAR og dommer kæmpede lidt med det. Hold da op en skidt runde.
Væk med det lort, tak.
Nu er fokus på Karlsen og det manglede røde kort til Norheim, men hvorfor kalder VAR-vognen ham ud til at kigge på Hedenstad? Der er ikke frispark, og selv hvis frisparket fastholdes, er bolden mest af alt på vej mod Callø, så det er ikke en oplagt scoringsmulighed. I hvert fald ikke så oplagt at det skulle overrule dommerens første beslutning.
Karlsen ender jo på det korrekte kald, men VAR-teamet burde jo også selv have kunnet se, at den kom fra hans ben først, så hvordan kunne de lande på at kalde ham ud? Det virker meget mærkeligt for mig. (For de må vel ikke kalde ham ud bare for at omstøde frisparket og det gule kort).
Jeg er ikke VAR ekspert, men hvis VAR rummet mener der er muligt rødt kort, og man ender på der slet ikke er en forseelse, så skal VAR vel slet ikke kalde ham ud til den forseelse på Hedenstad
Jeg har lige set de to straffesparkssituationer i OB-kampen. Det er godt nok ikke kun i vores kamp, VAR og dommer kæmpede lidt med det. Hold da op en skidt runde.
Dem må jeg vist få set men det er tilsyneladende ikke sammendragene på Superliga.dk man skal se på - der har de bestemt, at VAR tvivl ikke findes og/eller mulige situationer er vigtige i at se sammendrag.
Det er vel en VAR fejl, når VAR dommeren bedømmer Hedenstad som klart og åbenlys rødt kort for DOGSO, og banedommer siger intet frispark.
Det er klart skønssituationer, men det er det mest glasklare eksempel på, at clear and obvious kriteriet er fejlkalibreret.
Jeg synes det er korrekt at Hedenstad ikke får rødt kort, men hvorfor de så ikke får hjørnesparket er mig en gåde? Hedenstad losser den jo ud og så vidt jeg kan se sker det inden der fløjtes for frisparket.
Men nevermind, det er en mindre detalje - nu vandt de jo alligevel
Hvis ikke VAR kan sørge for at der bliver dømt korrekt, hvorfor skal vi så have det?
Se fx også episoder i Randers og på Old Trafford inden for få timer, hvor det ganske enkelt sejler og hvor VAR ikke bidrager til det der egentlig var formålet med VAR - nemlig at få sikre at de her fejlkendelser bliver rettet.
På Old Trafford der fjernede VAR en ellers korrekt dømt offside - det er jo horribelt.
Dem må jeg vist få set men det er tilsyneladende ikke sammendragene på Superliga.dk man skal se på - der har de bestemt, at VAR tvivl ikke findes og/eller mulige situationer er vigtige i at se sammendrag.
Nr. 2 er et super træk af angriberen men han bliver da både hægtet og skubbet i ryggen. Nr. 1 bliver han bare savet over. Hvad sker der for dommerne - er det kollektiv strejke eller hvad?
Nr. 2 er et super træk af angriberen men han bliver da både hægtet og skubbet i ryggen. Nr. 1 bliver han bare savet over. Hvad sker der for dommerne - er det kollektiv strejke eller hvad?
Uden at have set #1 fra andre vinkler, så siger VAR vel bare at de ikke kan se at forsvarsspilleren ikke rør bolden?
#2 er vildt nok at den ikke bliver dømt!
Jeg er ikke VAR ekspert, men hvis VAR rummet mener der er muligt rødt kort, og man ender på der slet ikke er en forseelse, så skal VAR vel slet ikke kalde ham ud til den forseelse på Hedenstad
Det er vel en VAR fejl, når VAR dommeren bedømmer Hedenstad som klart og åbenlys rødt kort for DOGSO, og banedommer siger intet frispark.
Det er klart skønssituationer, men det er det mest glasklare eksempel på, at clear and obvious kriteriet er fejlkalibreret.
VAR fejl, men vi endte med den korrekte dom.. Altså har VAR ikke forvoldt en forkert dom på banen.
se hvad det var svar på "
Væk med det lort, tak."
Hvad er det VAR ødelagde idag? Dommeren var skyld i det manglede røde kort, ikke VAR
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.