New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 482
  • Views Views: Views 15K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00
Jeg tror ikke vi ser hverken os eller andre klubber gå efter 7. pladsen fremfor 6. pladsen.
Der er stadig kun tale om en kvalkamp mod nr 4/5 - og man skal altså også lige vinde den 7. plads først - og selv hvis man hiver en sejr hjem på udebane i kval-kampen, så er det kun til en ny række kvalifikationskampe om adgang til Conference League.

Der er masser af hvis'er - og jeg tror ikke det vejer værdien af et mesterskabsspil op, hvor der ofte er fyldte stadions og masser af TV-tid.

Really? Også i et relativt realistisk scenarie, hvor vi vil være 10 point efter den femteplads, der giver adgang til europæisk kval og hvor vi har både pokalsemifinaler og Conference League i foråret?

Altså hvis vi kigger ind i, at det bliver virkeligt vanskeligt at opnå noget som helst i top seks, mens man vil kunne prioritere både pokal og CoL og samtidig have en realistisk chance for europæisk kvalifikation gennem bastardkampen ved at lande på syvendepladsen?

Det kan jeg altså sagtens forestille mig. Jeg tror alligvel ikke for alvor på, at vi sælger stadion ud til en masse hjemmekampe i top seks, hvor vi spiller for mere eller mindre ingenting og på skift taber til FCN, FCM, FCK og måske også Brøndby, mens vi kæmper for at indhente Randers, Viborg eller Horsens på femtepladsen.

Jeg køber til dels præmissen med talentudviklingen. Men omvendt tror jeg, at spillere som Bogere, Callø, Camara og TK ville få mere spilletid og kunne udvikles bedre i bund seks, hvor vi (forhåbentlig) relativt overkommeligt kan slutte på syvendepladsen end i top seks, hvor vi vil skulle stramme os an for at opnå noget som helst.

Edit. Der skal ske et mirakel, hvis vi skal komme i nærheden at top fire. Det kræver, at både Brøndby og Viborg går helt i stå, samtidig med at vi rammer den lige i røven resten af grundspillet. Alternativt at vi rammer den lige i røven resten af grundspillet og samtidig er markant bedre end f.eks. Brøndby og Viborg i et slutspil. Det anser jeg for komplet urealistisk med den nuværende skarphed i felterne.

Edit, edit. Jeg tror naturligvis ikke, man ville tabe med vilje. Men jeg kan godt se os stille med reserver i superligaen for at give profilerne (hvem det så end er) spilletiden i Conference League, fordi syvendepladsen er tilstrækkeligt.
Ja, really. 10 kampe i dødens pølse eller 10 sjove kampe mod de bedste hold i landet. Easy pick. Start 11 vil sgu ikke være tilfredse med atvsidde på bænken, når det spidser til ,i håbet om en abstrakt mulighed for Europa

Latest posts

Back