New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 485
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00
Det vil ikke redde sæsonen at blive nr 7, få bastard kampen og gå videre i Conf league IMO
Måske ikke sæsonen.. men helt klart æren i min bog.

Så har vi lært noget af europæisk deltagelsen uden at falde igennem, og er sluttet på samme 7. plads, som også har ramt både FCK og FCM i tidligere sæsoner.

Vi har det 5. største budget.
En 7. plads ville være træls, men ikke noget, der kan kaldes en stor katastrofe.

What ?

Hvis vi skal lægge på som klub, så er det altafgørende at vi kvalificerer os til Europa flere gange i streg.
Kun derved kan vi opnå koefficient points, som på sigt kan give os seedninger, der kan give flere ligaspil.

7. pladsen er klart mere attraktiv end 6. pladsen (og måske også 5. pladsen).

Det vil ikke være en god sæson med en 7. plads. Men den kan vise sig enormt brugbar.
Vi er da heller ikke garanteret Europa med en 7 plads?

Lige nu skal vi bare væk fra den næst sidste plads. Det skærer gevaldigt i ørene at synge vi er mestre på stadion når vi ligger under stregen. Det er decideret pinligt.

Hvordan man kan formøble et mesterskab på den her måde er mig en gåde.

Måske ikke sæsonen.. men helt klart æren i min bog.

Så har vi lært noget af europæisk deltagelsen uden at falde igennem, og er sluttet på samme 7. plads, som også har ramt både FCK og FCM i tidligere sæsoner.

Vi har det 5. største budget.
En 7. plads ville være træls, men ikke noget, der kan kaldes en stor katastrofe.
Ja som det ser ud nu må det være målet. Men det er ikke godkendt

Det har du på sin vis ret i. Jeg har en (naiv?) forestilling om, at vi alle sammen bliver bedre til at bakke op og støtte holdet, når vi har affundet os med, at det nye udgangspunkt er, at top syv er en succes.

Og så vil jeg tilføje, at dit argument også kan bruges om transfervindet, taktik og alt muligt andet, som vi diskuterer lystigt, uden det rykker noget som helst.
Jeg tror bare, vi skal nyde, at vi ikke behøver at grave os helt ned i kulkælderen, når det går skidt. Så må vi gerne drømme om bedre tider og se det hele i et større perspektiv. Men det står jo selvfølgelig enhver frit for.

Og så argumenterer jeg altså ikke for, at vi ikke skal diskutere noget - tværtimod. Jeg skriver kun om fænomenet 1 kamp ad gangen. Og jeg kan love dig, at jeg skråler igennem og bakker op, mens jeg drømmer om guld og europæisk succes i fremtiden 😃

100% enig.

Det virker som om, at nogen både har glemt hvad holdet og trænerteamet udrettede sidste år, og ikke mindst hvordan både spillerne og Jakob Poulsen håndterede pres.

Jeg tror ikke rigtig på, at de ansatte har brug for ledelsens krisekommunikation. Det ville være spil for galleriet, fans og medierne.

Jeg er overbevist om, at JP tager det hele stille og roligt og arbejder videre med det, der øger vores chancer for at vinde næste kamp. Præcis som han skal.

Og så er top 6 selvfølgelig ikke umuligt. Det er faktisk ret sandsynligt på trods af vores lortestart.
Langt hen af vejen enig. Men hvis man skal acceptere at holdet ligger hvor det gør pga tab af den centale akse og det er der ikke noget at gøre ved - giver det så mening at påpege hvad holdet kunne i forgangne sæson?

Langt hen af vejen enig. Men hvis man skal acceptere at holdet ligger hvor det gør pga tab af den centale akse og det er der ikke noget at gøre ved - giver det så mening at påpege hvad holdet kunne i forgangne sæson?
Måske.

Det er ret meget et andet hold nu.

I startopstillingen i går talte jeg 2 gengangere fra vores sublime efterår 2025.

Måske ikke. Men jeg fokuserer nu også mest på evnerne til at håndtere pres, som især kommer fra JP, men som også ligger hos Hansen, Tingager, Knudsen, Arnstad, Bech osv. Det er en del af vores kultur.

Last edited:
What ?

Hvis vi skal lægge på som klub, så er det altafgørende at vi kvalificerer os til Europa flere gange i streg.
Kun derved kan vi opnå koefficient points, som på sigt kan give os seedninger, der kan give flere ligaspil.

7. pladsen er klart mere attraktiv end 6. pladsen (og måske også 5. pladsen).

Det vil ikke være en god sæson med en 7. plads. Men den kan vise sig enormt brugbar.
i År er 7 pladsen ret "attraktiv" endda, fordi, potentielt skal nummer 5 spille mod nr 7 "bastard" kampen, hvis 1-4 vinder pokalen, hvilket vel er meget sandsynligt.

Last edited:
i År er 7 pladsen ret "attraktiv" endda, fordi, potentielt skal nummer 5 spille mod nr 7 de "bastard" kampen, hvis 1-4 vinder pokalen, hvilket vel er meget sandsynligt.
Set fra sæsonstart giver det mening at satse på top-4, fordi det ikke afhænger af enkeltkampe og med stor sandsynlighed giver sikkert adgang til europa.

I sidste ende er 7. Plads og vundet bastard bedre end 4. Plads og tabt bastard. Men 7. Plads og tabt bastard er elendigt. 4. Plads og tabt bastard er sort uheld.

Pokalen er svær / umulig at regne med, men vil være en solid triumf

Hvor man står nu, 10 points fra 4. Pladsen, begynder 7. Pladsen at ligne det bedste - 'sikre' bud på Europa. Et slutspil hvor man ikke kan andet end blive nummer 6 er uinteressant.5. Pladsen er potentielt interessant, afhængigt af pokalvinderen og at foretrække, hvis den giver playoff.

Hvis man skal sælge Bech, Emmery og Bogere til sommer, er det måske også bedst der sker fra et hold der vinder og vinder i bunden?

Edit: jeg ser stadig 4. Eller 5. Pladsen som det man skal gå efter, men 7. Pladsen er langt mere relevant at sigte efter nu.

Set fra sæsonstart giver det mening at satse på top-4, fordi det ikke afhænger af enkeltkampe og med stor sandsynlighed giver sikkert adgang til europa.

I sidste ende er 7. Plads og vundet bastard bedre end 4. Plads og tabt bastard. Men 7. Plads og tabt bastard der elendigt. 4. Plads og tabt bastard er sort uheld.

Pokalen er svær / umulig at regne med, men vil være en solid triumf

Hvor man står nu, 10 points fra 4. Pladsen, begynder 7. Pladsen at ligne det bedste - 'sikre' bud på Europa. Et slutspil hvor man ikke kan andet end blive nummer 6 er uinteressant.5. Pladsen er potentielt interessant, afhængigt af pokalvinderen og at foretrække, hvis den giver playoff.

Hvis man skal sælge Bech, Emmery og Bogere til sommer, er det måske også bedst der sker fra et hold der vinder og vinder i bunden?

Edit: jeg ser stadig 4. Eller 5. Pladsen som det man skal gå efter, men 7. Pladsen er langt mere relevant at sigte efter nu.
Men man går ikke efter en plads som spiller/sportshold. Det er fan-snak. Som spiller/sportshold går man efter at vinde den næste kamp og så den næste etc. så lander man der, hvor man lander.

Men man går ikke efter en plads som spiller/sportshold. Det er fan-snak. Som spiller/sportshold går man efter at vinde den næste kamp og så den næste etc. så lander man der, hvor man lander.

Omvendt går klubben efter en (minimums)placering i ligaen. Og i et efterår, hvor Conference League og pokalen også skal prioriteres, kan der være mærkbar forskel på, om klubben død og pine vil i top seks eller om man faktisk vurderer syvendepladsen som den bedste mulighed for Europa. Det vil nemlig med en vis sandsynlighed have indflydelse på, hvem man stiller med i de forskellige turneringer.

Det forudsætter selvfølgelig, at man begynder at vinde igen. Lige nu er egentlig ikke tiden til at diskutere sjette- og syvendepladsen.

Begynder vi at vinde igen, kan vi meget vel komme i et scenarie, hvor syvendepladsen ligner bedste bud på europæisk og hvor man derfor prioriterer pokalen og Conference League over visse ligakampe.

Det håber jeg personligt på, nu alle ambitioner i ligaen er punkterede. Jeg tror, det øger værdien af vores spillere mest at gøre det godt i Conference League, og jeg ville elske at se stadion indviet med en europæisk hjemmekamp frem for en ret ligegyldig kamp i top seks, hvor vi bare spiller for at blive nummer fem.

Jeg tror nu nok man som hold sætter sig delmål henad vejen. Jakob Poulsen talte jo om, at man allerede i December blev enige om at man skulle gå efter The Double - ikke blot at slå OB i forårets første kamp.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal svare her:

Genstridigt:

a) nej, det er klart at klubber ikke opererer med målsætninger der går ud over næste kamp, det ville da være dumt.
b) nej det er klart, man kan ikke finde nogen eksempler på hold der har spekuleret i at en sejr måske ikke er det besate udfald af en kamp
c) men i fansnak kan man godt tale om hvad der er det mest foretrukne scenarie

Imødekommende:

Overvejende enig. Pt kan AGF ikke gøre andet end at forsøge at vinde fodboldkampe.

I runde 21 og 22 derimod ...

For mig er det ret enkelt: man spiller for at vinde hver gang. Men hvis udsigten er et håbløst slutspil i top-6 og gode muligheder for 7. Pladsen, kan jeg ikke fortænke nogen i at overveje mulighederne. Men det kræver ret specielle scenarier før jeg mener AGF skulle gå efter andet end at vinde. De overvejelser hører til fx herinde.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal svare her:

Genstridigt:

a) nej, det er klart at klubber ikke opererer med målsætninger der går ud over næste kamp, det ville da være dumt.
b) nej det er klart, man kan ikke finde nogen eksempler på hold der har spekuleret i at en sejr måske ikke er det besate udfald af en kamp
c) men i fansnak kan man godt tale om hvad der er det mest foretrukne scenarie

Imødekommende:

Overvejende enig. Pt kan AGF ikke gøre andet end at forsøge at vinde fodboldkampe.

I runde 21 og 22 derimod ...

For mig er det ret enkelt: man spiller for at vinde hver gang. Men hvis udsigten er et håbløst slutspil i top-6 og gode muligheder for 7. Pladsen, kan jeg ikke fortænke nogen i at overveje mulighederne. Men det kræver ret specielle scenarier før jeg mener AGF skulle gå efter andet end at vinde. De overvejelser hører til fx herinde.
Jeg nægter simpelthen at tro på, at nogen i AGF vil foretrække 7. pladsen frem for 6. pladsen og dermed tabe med vilje.

Jeg nægter simpelthen at tro på, at nogen i AGF vil foretrække 7. pladsen frem for 6. pladsen og dermed tabe med vilje.
Nej, det ville da være vanvid med det slutspils-format der er. Top 6 er fede kampe (på det nye stadion) med maksimal udvikling af talenter osv. Og man har jo stadig muligheden for at ramme top 4 som FCN har gjort flere gange, når de har fået spillet alle de unge sammen.

Nedrykningsspillet er bare dødens pølse med et hav af intetsigende kampe (forhåbentlig!) hvor Mickey Mouse kampen blot er et plaster på det åbne sår.

Nej, det ville da være vanvid med det slutspils-format der er. Top 6 er fede kampe (på det nye stadion) med maksimal udvikling af talenter osv. Og man har jo stadig muligheden for at ramme top 4 som FCN har gjort flere gange, når de har fået spillet alle de unge sammen.

Nedrykningsspillet er bare dødens pølse med et hav af intetsigende kampe (forhåbentlig!) hvor Mickey Mouse kampen blot er et plaster på det åbne sår.

Really? Også i et relativt realistisk scenarie, hvor vi vil være 10 point efter den femteplads, der giver adgang til europæisk kval og hvor vi har både pokalsemifinaler og Conference League i foråret?

Altså hvis vi kigger ind i, at det bliver virkeligt vanskeligt at opnå noget som helst i top seks, mens man vil kunne prioritere både pokal og CoL og samtidig have en realistisk chance for europæisk kvalifikation gennem bastardkampen ved at lande på syvendepladsen?

Det kan jeg altså sagtens forestille mig. Jeg tror alligvel ikke for alvor på, at vi sælger stadion ud til en masse hjemmekampe i top seks, hvor vi spiller for mere eller mindre ingenting og på skift taber til FCN, FCM, FCK og måske også Brøndby, mens vi kæmper for at indhente Randers, Viborg eller Horsens på femtepladsen.

Jeg køber til dels præmissen med talentudviklingen. Men omvendt tror jeg, at spillere som Bogere, Callø, Camara og TK ville få mere spilletid og kunne udvikles bedre i bund seks, hvor vi (forhåbentlig) relativt overkommeligt kan slutte på syvendepladsen end i top seks, hvor vi vil skulle stramme os an for at opnå noget som helst.

Edit. Der skal ske et mirakel, hvis vi skal komme i nærheden at top fire. Det kræver, at både Brøndby og Viborg går helt i stå, samtidig med at vi rammer den lige i røven resten af grundspillet. Alternativt at vi rammer den lige i røven resten af grundspillet og samtidig er markant bedre end f.eks. Brøndby og Viborg i et slutspil. Det anser jeg for komplet urealistisk med den nuværende skarphed i felterne.

Edit, edit. Jeg tror naturligvis ikke, man ville tabe med vilje. Men jeg kan godt se os stille med reserver i superligaen for at give profilerne (hvem det så end er) spilletiden i Conference League, fordi syvendepladsen er tilstrækkeligt.

Really? Også i et relativt realistisk scenarie, hvor vi vil være 10 point efter den femteplads, der giver adgang til europæisk kval og hvor vi har både pokalsemifinaler og Conference League i foråret?

Altså hvis vi kigger ind i, at det bliver virkeligt vanskeligt at opnå noget som helst i top seks, mens man vil kunne prioritere både pokal og CoL og samtidig have en realistisk chance for europæisk kvalifikation gennem bastardkampen ved at lande på syvendepladsen?

Det kan jeg altså sagtens forestille mig. Jeg tror alligvel ikke for alvor på, at vi sælger stadion ud til en masse hjemmekampe i top seks, hvor vi spiller for mere eller mindre ingenting og på skift taber til FCN, FCM, FCK og måske også Brøndby, mens vi kæmper for at indhente Randers, Viborg eller Horsens på femtepladsen.

Jeg køber til dels præmissen med talentudviklingen. Men omvendt tror jeg, at spillere som Bogere, Callø, Camara og TK ville få mere spilletid og kunne udvikles bedre i bund seks, hvor vi (forhåbentlig) relativt overkommeligt kan slutte på syvendepladsen end i top seks, hvor vi vil skulle stramme os an for at opnå noget som helst.

Edit. Der skal ske et mirakel, hvis vi skal komme i nærheden at top fire. Det kræver, at både Brøndby og Viborg går helt i stå, samtidig med at vi rammer den lige i røven resten af grundspillet. Alternativt at vi rammer den lige i røven resten af grundspillet og samtidig er markant bedre end f.eks. Brøndby og Viborg i et slutspil. Det anser jeg for komplet urealistisk med den nuværende skarphed i felterne.

Edit, edit. Jeg tror naturligvis ikke, man ville tabe med vilje. Men jeg kan godt se os stille med reserver i superligaen for at give profilerne (hvem det så end er) spilletiden i Conference League, fordi syvendepladsen er tilstrækkeligt.
Synes bare man ser år efter år, at kampene i slutspillet er på et helt andet niveau end dem i nedrykningsspillet. Så jeg vil groft sagt se dem som spild, hvor vi ikke får flyttet holdet eller klubben i positiv retning. Tværtimod.

Latest posts

Back