New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 485
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00
Prince I 47/48 er den største chance i 1. Efter Arne taber bolden centralt
Som jeg siger, sejler det lidt i overtiden.
Lige i den situation er der dog klart frispark til Arnstad, så jeg tror ikke, målet havde fået lov at stå.

Fik også set 2. halvleg.
Selvom udfaldet er frustrerende, så er den ikke så dårlig, som folk gør den til.

Vi starter med et kvarters indianerbold.
Ingen af holdene har styr på spillet, og der er flere chancer i det kvarter end i hele resten af kampen.

49 min, giga dobbeltchance til Serra.
50 min, FCN rammer stolpen
51 min, relativt stor chance til McCowatt, der afslutter forbi
52 min, god AGF kontra men McCowatts indlæg er dårligt
55 min, udemærket frisparksforsøg af Arnstad
56 min, giga chance til FCN, men Gretarsson forsvarer heroisk og knytter næverne ud mod publikum.

Så kommer den lange VAR situation og lige inden en dobbeltudskiftning af begge hold. Vi får Bech og Callø på banen.

Efter VAR stoppet har vi 15 min, hvor vi er på hælene.
FCN kommer inden målet til at par halve chancer, der begge udspringer omkring Callø.

Så kommer målet efter 76 min, svag opdækining af Callø og Rösler, men det er også bare to vanvittigt gode afleveringer af FCN, der er baggrunden - flot mål.

Vi rejser os flot derefter og lægger massivt pres resten af kampen.
Vi er dog ikke rigtigt farlige, og FCN virker komfortable i bare at forsvare.

83 min, Arnstad får to hænder i ryggen og appelerer for straffe. Kunne godt have været dømt.

93 min, godt indlæg af MA, men Bogeres hovedstød er ikke rigtigt farligt.

95 min, frispark ved højre hjørne af feltet. Istedet for indlæg hamrer Jørgensen på kassen, og en FCN spiller redder den modigt med hovedet.
Derfter et par hjørne og indkast med Hedenstad med fremme.. og så 2-0 målet, som er, hvad det er.

Set over hele kampen, hvem vi spiller mod, og hvor vi spiller, så er det svært at sige, at JP fejler taktisk og at holdet ikke har evnerne til at spille lige op mod en god modstander.
Det her handler SÅ meget om kvaliteten i felterne.. hvilket jo også kan vise sig at blive fatalt nok.

Man bliver ved med at tænke, at vi KAN da umuligt rykke ned med det hold og det spil... men puha, man kan også godt fornemme, at lammelsen stille og roligt begynder at indfinde sig.

Man bliver ved med at tænke, at vi KAN da umuligt rykke ned med det hold og det spil... men puha, man kan også godt fornemme, at lammelsen stille og roligt begynder at indfinde sig.
Det er heldigvis ikke de sidste måneder af sæsonen, vi har denne krise. Så ville man virkelig kunne få mylderbæ. Der er masser af tid til at genfinde benene, om ikke andet så i vinterpausen. Men det er nok ikke realistisk at nå det i tide til, at top 6 bliver en mulighed.

Det er heldigvis ikke de sidste måneder af sæsonen, vi har denne krise. Så ville man virkelig kunne få mylderbæ. Der er masser af tid til at genfinde benene, om ikke andet så i vinterpausen. Men det er nok ikke realistisk at nå det i tide til, at top 6 bliver en mulighed.
Faktisk er den lange pause der kommer nu, nok rigtig god for os. Knap så meget for et par trænere rundt omkring i Danmark og resten af verden.

Jeg gentager hvad jeg har sagt i tidligere interview - dette hold KAN rykke ned. Er det sandsynligt? Nej det er det nok ikke, men ikke desto mindre er det ikke umuligt.

Som jeg ser det er vi nødt til fuldstændig at droppe Conference League så længe vi stadig sejler rundt i Superligaen.

Hold der spiller uden angriber og som laver store defensive fejl er altid i spil til at rykke ned - og det er der AGF er pt.
Jeg er enig, og det ville klæde AGF at gå ud og melde ud, at man har respekt for situationen og man vil gøre hvad man kan for hurtigst at komme væk fra bunden.

Jeg ser desværre også rigtig mange røde flag; manglende ledere, inkonsekvent forsvarsspil, og blodfattig offensiv.

Nej der er slet ingen grund til at tale om top 6 lige nu.
Nu handler det om at få den forbandede sejr og se, hvad det gør ved holdet.

Kommer vi igang, må vi hurtigst muligt sørge for at kommer i sikkerhed fra nedrykningsstregen - og så er der lige nu, noget der tyder på, at vi er så piv heldige, at nr 5-7 ikke rigtigt stikker af, så der er chancen for enten at komme i top 6 eller måske "bare" at få bastardkampen.

Er vi i afstand af stregen kan vi evt også prioritere pokalen 100%.

Jeg er enig, og det ville klæde AGF at gå ud og melde ud, at man har respekt for situationen og man vil gøre hvad man kan for hurtigst at komme væk fra bunden.

Jeg ser desværre også rigtig mange røde flag; manglende ledere, inkonsekvent forsvarsspil, og blodfattig offensiv.
Jeg tror det vil tage et kæmpe pres fra spillerne hvis man kommunikerede klart og tydeligt nu.

Vi har fået en forfærdelig sæsonstart, vi føler vi er bedre, men resultaterne følger ikke med. Derfor fokusere vi nu alene på, at skrabe point nok sammen de næste par måneder til, at vi ikke længere er under nedrykningsstregen. Der er ingen grund til at tale om top 6 for nærværende.

Spillerne bliver jo hele tiden forholdt, at de er mestre og hvor dårligt det hele går.

I Horsens meldte man pludselig konservativt ud, og rykkede alligevel op.

Selvom jeg rationelt sagtens kan se, at vi har et bedre hold og egentlig også præsterer bedre end SønderjyskE, Silkeborg, Lyngby, OB - og måske også Horsens og Randers? - så kan jeg simpelthen ikke med ro i maven tænke på top-6. Jeg er blevet ret bekymret for, om det her kan ende med at gå helt galt, fordi vi er under et større pres end alle de andre hold og er vildt sårbare.

Jeg læste et sted, at 10 ud af 14 hold, der havde stået med 4 eller færre point efter 8 runder, endte med at rykke ned. Så situationen er temmelig alvorlig.

De næste to kampe bliver ekstremt definerende for os. Hvis vi får 6 point, som jeg føler, at vi bør, så er vi nok over stregen, og så må vi se på, hvor langt 6.-pladsen er væk, men hvis vi kun får 0-3 point i de to kampe, er jeg bange for, at den står på overlevelseskamp langt ind i sæsonen, hvis ikke hele vejen til maj.

Præcis. Det er en virkelig central pointe. Der er rigeligt med tid til, at ledelsen kan give JP snor og stadig nå at rette op, hvis JP ikke vender skuden. Når vi nu endelig skal være i denne suppedas, så er timingen i det mindste god.

Jeg tror, vi alle - fans og klubben - skal forsøge ikke at panikke. Vi skal acceptere, at top seks er sejlet og at ligaen i år handler om ikke at rykke ned og sekundært om at blive nummer syv. Det kan stadig blive en hæderlig sæson, og vi har tid til at rette op, men vi skal erkende, at vi ikke kommer til at spille med, hvor det er sjovt.

Vi skal også huske, at det stadig kan blive en super god sæson. Hvis vi får styr på skarpheden i felterne og spiller op til vores niveau, så er det stadig muligt at slutte som nummer syv, spille bastardkampen og gå videre i Conference League.

Hvis vi sådan for alvor genfinder formen og træerne vokser rigtigt højt, så kan vi måske også komme langt i pokalturneringen. Hvis vi spiller op til vores topniveau og genfinder selvtilliden kan jeg i hvert fald godt se os slå alle hold i Danmark på en god dag.

Præcis. Det er en virkelig central pointe. Der er rigeligt med tid til, at ledelsen kan give JP snor og stadig nå at rette op, hvis JP ikke vender skuden. Når vi nu endelig skal være i denne suppedas, så er timingen i det mindste god.

Jeg tror, vi alle - fans og klubben - skal forsøge ikke at panikke. Vi skal acceptere, at top seks er sejlet og at ligaen i år handler om ikke at rykke ned og sekundært om at blive nummer syv. Det kan stadig blive en hæderlig sæson, og vi har tid til at rette op, men vi skal erkende, at vi ikke kommer til at spille med, hvor det er sjovt.

Vi skal også huske, at det stadig kan blive en super god sæson. Hvis vi får styr på skarpheden i felterne og spiller op til vores niveau, så er det stadig muligt at slutte som nummer syv, spille bastardkampen og gå videre i Conference League.

Hvis vi sådan for alvor genfinder formen og træerne vokser rigtigt højt, så kan vi måske også komme langt i pokalturneringen. Hvis vi spiller op til vores topniveau og genfinder selvtilliden kan jeg i hvert fald godt se os slå alle hold i Danmark på en god dag.
Det vil ikke redde sæsonen at blive nr 7, få bastard kampen og gå videre i Conf league IMO

Jeg tror, vi alle - fans og klubben - skal forsøge ikke at panikke.
100% enig.

Det virker som om, at nogen både har glemt hvad holdet og trænerteamet udrettede sidste år, og ikke mindst hvordan både spillerne og Jakob Poulsen håndterede pres.

Jeg tror ikke rigtig på, at de ansatte har brug for ledelsens krisekommunikation. Det ville være spil for galleriet, fans og medierne.

Jeg er overbevist om, at JP tager det hele stille og roligt og arbejder videre med det, der øger vores chancer for at vinde næste kamp. Præcis som han skal.

Og så er top 6 selvfølgelig ikke umuligt. Det er faktisk ret sandsynligt på trods af vores lortestart.

Det vil ikke redde sæsonen at blive nr 7, få bastard kampen og gå videre i Conf league IMO
Det ville jeg bestemt heller ikke have solgt sæsonen til inden den startede. Men som det ser ud lige nu ville jeg godt købe den. Især hvis vi kan få styr på vores spil, så det peger et godt sted hen gående ind til næste sæson.

Nej, hvis udgangspunktet er (mine) forventningerne inden sæsonen, så vil alt andet end top tre nærmest være en skuffelse.

Men i den nuværende situation vil jeg være rigtigt glad for en syvendeplads, bastardkampen og avancement i Conference League. Særligt, hvis det kan kombineres med et godt run i pokalen.

Og så er top 6 selvfølgelig ikke umuligt. Det er faktisk ret sandsynligt på trods af vores lortestart.

Jeg anser top seks som højst usandsynligt og min pointe er netop, at vi ikke skal koncentrere os om at jagte top seks, men at vi skal koncentrere os om at grave os ud af det hul, vi er havnet i, og så efterfølgende tage sæsonen derfra.

Det kræver realistisk set mindst 26 point ud af 42 mulige at komme i top seks. Heraf vil 10-12 af pointene måske skulle hentes mod FCK X2, og FCN, BIF og FCM X1. Den konsistens har jeg meget svært ved at se os realisere med et forsvar, der stadig skal sammenspilles og uden en oplagt målscorer.

Der skal ske et eller andet helt vildt, hvis vi skal nå top seks.

Jeg anser top seks som højst usandsynligt og min pointe er netop, at vi ikke skal koncentrere os om at jagte top seks, men at vi skal koncentrere os om at grave os ud af det hul, vi er havnet i, og så efterfølgende tage sæsonen derfra.
Men her er vi jo midt i nogle fans' diskussion om muligheden for top 6. Det er ikke spillerne, der sidder og diskuterer, om vi bliver nummer 6, 9 eller 11.

Jeg tror ikke, at vores snakke om top 6 får den store indflydelse på, hvordan holdet performer. De skal nok holde fokus på Skjold og derefter på Horsens. Vi har den luksus, at vi kan drømme om (eller for de flestes vedkommende frygte for), hvad sæsonen ender med helt uden konsekvenser. Jeg har altid syntes, at det er en komisk misforståelse, når fans slår hinanden oven i hovedet med, at man skal fokusere på den næste kamp.

Men her er vi jo midt i nogle fans' diskussion om muligheden for top 6. Det er ikke spillerne, der sidder og diskuterer, om vi bliver nummer 6, 9 eller 11.

Jeg tror ikke, at vores snakke om top 6 får den store indflydelse på, hvordan holdet performer. De skal nok holde fokus på Skjold og derefter på Horsens. Vi har den luksus, at vi kan drømme om (eller for de flestes vedkommende frygte for), hvad sæsonen ender med helt uden konsekvenser. Jeg har altid syntes, at det er en komisk misforståelse, når fans slår hinanden oven i hovedet med, at man skal fokusere på den næste kamp.

Det har du på sin vis ret i. Jeg har en (naiv?) forestilling om, at vi alle sammen bliver bedre til at bakke op og støtte holdet, når vi har affundet os med, at det nye udgangspunkt er, at top syv er en succes.

Og så vil jeg tilføje, at dit argument også kan bruges om transfervindet, taktik og alt muligt andet, som vi diskuterer lystigt, uden det rykker noget som helst.

Det kræver realistisk set mindst 26 point ud af 42 mulige at komme i top seks. Heraf vil 10-12 af pointene måske skulle hentes mod FCK X2, og FCN, BIF og FCM X1. Den konsistens har jeg meget svært ved at se os realisere med et forsvar, der stadig skal sammenspilles og uden en oplagt målscorer.

Der skal ske et eller andet helt vildt, hvis vi skal nå top seks.
Jeg synes det er fint med at være realistiske om hvor vi er som hold og klub.
Vi ved at når det stormer over Fredensvang så kan det mærkes og det kan påvirke alle i og omkring klubben.

Jeg vil godt opponere imod at glemme top6 indtil vi i hvert fald har mødt alle holdene én gang.

Kommende landsholdspause
Vinterpause + transfervindue
Der er muligheder for ar rette op på meget endnu

Men situationen er bestemt alvorligt, og tilgangen skal være derefter.

Men det virker som om det er relativ lidt der skal gå vores vej for at det begynder at vende, det håber jeg i hvert fald.

Jeg synes vi spillede fint i første halveg igår, men jeg anerkender vi tabte fortjent, jeg synes også nederlaget til FCM var fortjent, de øvrige kampe uden at kunne huske alle detaljerne synes jeg ikke vi har været håbsløse(måske Randers kampen)

Vi kan sagtens ende med at se ind i en rigtig træls sæson, fint eksemplificeret ved dommer Karlsen koger igår og mon ikke der kommer mere af den slags vores vej.

Målet må fortsat ar være at komme i top6, så længe det er teoretisk muligt i hvert fald, tilgangen skal mindre JPsk og mere fokuserer på at lukke af defensivt
Hvilket man godt kan blive i tvivl om JP magter.

KSDH

What ?

Hvis vi skal lægge på som klub, så er det altafgørende at vi kvalificerer os til Europa flere gange i streg.
Kun derved kan vi opnå koefficient points, som på sigt kan give os seedninger, der kan give flere ligaspil.

7. pladsen er klart mere attraktiv end 6. pladsen (og måske også 5. pladsen).

Det vil ikke være en god sæson med en 7. plads. Men den kan vise sig enormt brugbar.

Latest posts

Back