Martin Hansen date=1571854316 said:
Det kommer da i h?j grad an p?, hvordan det nye stadion bliver designet og om vi f?r et discount stadion eller et topmoderne et. s? ja jeg tror, der vil v?re en v?sentlig negativ oplevelse, hvis ikke designet er optimalt.
Men er det ikke netop d?t - humlen i vores stadiondr?mme - der g?r det sindsygt interessant, n?r DBU melder sig ind i snakken med s? konkrete ?nsker som de g?r? -hvis ?rhus skal bygge "Nationalstadion nr 2", s? er det vel lige pr?cis foruds?tningen, at der opf?res et UEFA kat 4-stadion, hvilket implicit er et opl?g til, at det ikke bliver discountmodellen.
Min st?rste bekymring (min mavefornemmelse de sidste par ?r) har ikke for alvor v?ret, OM der kommer et nyt stadion ud af den proces, der er sat i bev?gelse, men snarere HVILKET stadion, der kommer ud af det. Frygten for et kompromisernes arena. For jeg f?ler mig egentlig ikke i tvivl om, at der kommer til at ske ting.
Men n?r DBUs flirt nu springer s? offentligt i flor, med ?nsker om et moderne "national"-fodboldstadion klar i 2025 - som tillige endda endelig har f?et Bundsgaard ud af sit totale flyverskjul - s? er jeg allermest sp?ndt p? i den kommende tid, hvordan kr?fterne i det her formidler det videre forl?b og de videre kampe, f?r en egentlig projektering og finansiering. Jeg ved simpelthen ikke om det er muligt til 2025, men det er jo ?jensynligt dr?mmen fra DBU, at det er tidsrammen, og at det bliver udf?rt ordentligt.
Jeg kan godt forst?, du bevarer din skepsis, men jeg giver dem den tiltro, at de godt kan s?tte et flag i en lort uden at ?del?gge begge dele, og p? den m?de har jeg sv?rt ved at have fantasi til (det er ?rhus - I know, but!!), at et nyt ?rhus Stadion bliver en "v?sentlig negativ oplevelse" i forhold til, hvad vi tr?kkes med i dag.
(og ja-tak til stejle tribuner i ?t plan, i hvert fald minimum bag "vores" m?l)