New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 789K
Jeg var lige forbi derude idag. Det ser så vildt ud! Det er ret højt, det har virkelig noget storhed over sig.

Man kan se tribuneelement på den første kurve, tror dog der mangler et sidste tribune element i højden?
Jeg var også forbi sidst jeg var i byen. Jeg var også overrasket over hvor højt det er i virkeligheden.
Når man kommer gennem skoven fra cykelbanen kan man fornemmer det view der kommer! Det bliver stort, men fordi der bliver så meget luft mellem stadion og Arenaen kan området bære det. Det bliver virkelig imponerende!

Jeg var også forbi sidst jeg var i byen. Jeg var også overrasket over hvor højt det er i virkeligheden.
Når man kommer gennem skoven fra cykelbanen kan man fornemmer det view der kommer! Det bliver stort, men fordi der bliver så meget luft mellem stadion og Arenaen kan området bære det. Det bliver virkelig imponerende!
Og det er jo endda med en nedsænket bane.

Last edited:
Prøv at forestille jer det!
I kommer vadene ned af stadion alle til synet af storslåethed et kæmpe syn af en nyt flot højt og monstrøst monument.
En spændt sitren i luftren, duften af stadion pølser, musikken der køre med Lav sol over Århus.
Vennerne der går og griner, de små drenge og piger der kigger på der forældre med lys i øjnene..
mændene der pisser af ovre i skoven inden køen.
Alle sammen med samme mål, dagen vi har ventet på.
Dagen der signalere at noget nyt og stort er ved at indtage vores liv.
Resten af vores liv.

Kan slet ik vente!!

Prøv at forestille jer det!
I kommer vadene ned af stadion alle til synet af storslåethed et kæmpe syn af en nyt flot højt og monstrøst monument.
En spændt sitren i luftren, duften af stadion pølser, musikken der køre med Lav sol over Århus.
Vennerne der går og griner, de små drenge og piger der kigger på der forældre med lys i øjnene..
mændene der pisser af ovre i skoven inden køen.
Alle sammen med samme mål, dagen vi har ventet på.
Dagen der signalere at noget nyt og stort er ved at indtage vores liv.
Resten af vores liv.

Kan slet ik vente!!

Hvis du hører Lav sol over Århus, er du på vej hjem.

musikken der køre med Lav sol over Århus.
Hvis den skal spilles op til kampen i stedet for efter, så bliver det i sandhed nye tider :p

Men ja, det bliver fedt. Man kan jo se på nogle af renderingerne hvordan stadion vil kigge op over tagryggen på de gamle bygninger og forestille sig den situation. Eventuelt en lidt varmere dag end på billedet her. Så vil hele bygningen komme mere og mere til syne som man nærmer sig i det omfang at noget er dækket af blade på det tidspunkt.

1766182976099.webp

Nogen med adgang, som ved hvad de nu har fundet på? Nok ikke noget alvorligt, når der ikke er lavet en overskrift der kalder på forargelse, men i underrubrikken forsøger de alligevel: "Der er stadig stor usikkerhed omkring, hvornår AGF's kommende hjemmebane helt præcist kommer til at stå klar. Et byggeprojekt, der er tæt på at runde 1,1 milliarder kroner i samlet pris."

Last edited:
Nogen med adgang, som ved hvad de nu har fundet på? Nok ikke noget alvorligt, når der ikke er lavet en overskrift der kalder på forargelse, men i underrubrikken forsøger de alligevel: "Der er stadig stor usikkerhed omkring, hvornår AGF's kommende hjemmebane helt præcist kommer til at stå klar. Et byggeprojekt, der er tæt på at runde 1,1 milliarder kroner i samlet pris."

Jeg klikkede på linket og havde af en eller anden årsag adgang.

Historien er en opsamling på status, så der er ikke rigtigt nogen nyheder for dem, der har fulgt med i sagen. Der refereres, hvad der også har været diskuteret herinde, at der er planlagt overlevering 15. februar 2027, men at der stadigt er en række kritiske elementer, der skal falde på plads, før dette kan realiseres. Det vælger Stiften så stadigt at tolke som 'stor usikkerhed', selv om konklusionen herinde vist mest var, at man er på sporet, og at den erklærede sikkerhed for den seneste tidsplan var blevet større henover efteråret.

Latest posts

Back