Denne kunne også være endt i "hvor blev de af"; men jeg læste den og tænkte på en debat, der rasede mens Uwe var træner, nemlig at talenterne blev skræmt væk af en træner, der tilsyneladende ikke ønskede at bruge unge spillere:
Han forlod AGF, men har alligevel fundet vej til topfodbold. Nu fortæller han om afskeden i et interview med Campo.
campo.dk
Det har Sauer nu bekræftet, at der findes mindst ét eksempel på.
Det er nu nr. 2 som siger det direkte - Frederik Ihler har meldt det samme ud tidligere:
Den tidligere AGF-spiller Frederik Ihler vader i succes i svenske Landskrona BoIS. Han er nemlig topscorer i Superettan, og klubben er nummer ét i rækken. Tipsbladet har talt med Ihler om den flotte målform og det manglende AGF-gennembrud.
www.tipsbladet.dk
Rygterne havde løbet omkring Uwe - jeg mener det var
@Martin Hansen der bragte det på banen, lige efter han blev ansat.
For mig blev det først helt klart, da en på forum skrev vi brugte mange unge spillere og jeg derfor dykkede ned i tallene for spilleminutter. Kurven var desværre i frit fald

som jeg løbende har vist i bl.a. tråden om strategi (ændret til stats tråden i denne sæson). Vi havde under DN været på et fornuftigt niveau men jo længere tid Uwe var i klubben, jo mindre tid fik de unge spillere på banen.
Der var nogle kæmpe salg som måske kunne forklare det eller en anden forklaring kunne være, at de nye talenter bare ikke var gode nok. Derfor kunne en konklusion trække ud i længere tid. For mig lignede det en modstand mod de fejl som unge ofte kommer med men forretningsmæssigt mente jeg det var en dødssejler for klubben. Vi har da heller ikke solgt unge for store beløb siden sommeren 2023, hvor vi solgte Bisseck, TK og Daghim. I sommeren 2022 startede vi med Albert Grønbæk som den første. Alle startet op af DN. Meget meget ærgerligt, når vi nu endelig var påbegyndt en rejse mod større transfers. Det er lidt sigende, når
@MatthæusKL skriver Viborg har solgt for det samme som os de senere år.
Nu er vi forhåbentlig i fremadrettet gear på den front og tilgangen virker tydeligt ændret under CV. Jeg tænker han har haft en klar holdning overfor JN og LF allerede fra start - han har både hentet træner og sammensat en trup derefter. Tænker også det var derfor det crashede med Uwe til sidst - mon ikke han blev præsenteret for planen om 25 spillere og kort vej til holdet for talenterne. Nu skal talenterne selvfølgelig også levere

men det har ikke set helt tosset ud.
I sidste ende skaber det forhåbentligt et positivt talent-miljø, hvor vi både kan tiltrække og beholde de største talenter. Det har været en af mine største anker - havde min søn været god til fodbold, ville mit råd (de sidste år) have været at forlade AGF. Det var en hård erkendelse at komme til

Nu ville rådet være et andet