New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 374K
Er der nogen der ved noget om træningskampe for U19 el. U17 forud for sæsonen? Synes ikke jeg kan finde nogwt i år.

De eneste kampe jeg lige umiddelbart kan finde er
- U15 mod Randers Freja på onsdag (d. 11) kl. 13.00
- U19 mod Vejgaard B på lørdag (d. 14) kl. 12.00

Begge kampe er ude på Fredensvang

Også starter U19 deres forårssæson weekenden efter. U17 starter allerede på lørdag (d. 14), hvor de skal en tur til Køwenhavnstrup.

Denne kunne også være endt i "hvor blev de af"; men jeg læste den og tænkte på en debat, der rasede mens Uwe var træner, nemlig at talenterne blev skræmt væk af en træner, der tilsyneladende ikke ønskede at bruge unge spillere:

Det har Sauer nu bekræftet, at der findes mindst ét eksempel på.

Denne kunne også være endt i "hvor blev de af"; men jeg læste den og tænkte på en debat, der rasede mens Uwe var træner, nemlig at talenterne blev skræmt væk af en træner, der tilsyneladende ikke ønskede at bruge unge spillere:

I det hele taget har vi ikke rigtigt haft succes med at forløse vores 9’er talenter. Først Ammitzbøll, så Ihler, og nu også Sauer. Jeg tror det er godt vi har fået en ny ung assistent ind, der har dette som ansvarsområde.

I det hele taget har vi ikke rigtigt haft succes med at forløse vores 9’er talenter. Først Ammitzbøll, så Ihler, og nu også Sauer. Jeg tror det er godt vi har fået en ny ung assistent ind, der har dette som ansvarsområde.
Sauer er nu ikke 9'er, men mere en kant/mellemrumsspiller. Havde nok været en fin backup for Arnstad, men nok ikke mange startpladser han havde fået under JP heller.

Det er nu nr. 2 som siger det direkte - Frederik Ihler har meldt det samme ud tidligere:

Rygterne havde løbet omkring Uwe - jeg mener det var @Martin Hansen der bragte det på banen, lige efter han blev ansat.

For mig blev det først helt klart, da en på forum skrev vi brugte mange unge spillere og jeg derfor dykkede ned i tallene for spilleminutter. Kurven var desværre i frit fald📉 som jeg løbende har vist i bl.a. tråden om strategi (ændret til stats tråden i denne sæson). Vi havde under DN været på et fornuftigt niveau men jo længere tid Uwe var i klubben, jo mindre tid fik de unge spillere på banen.

Der var nogle kæmpe salg som måske kunne forklare det eller en anden forklaring kunne være, at de nye talenter bare ikke var gode nok. Derfor kunne en konklusion trække ud i længere tid. For mig lignede det en modstand mod de fejl som unge ofte kommer med men forretningsmæssigt mente jeg det var en dødssejler for klubben. Vi har da heller ikke solgt unge for store beløb siden sommeren 2023, hvor vi solgte Bisseck, TK og Daghim. I sommeren 2022 startede vi med Albert Grønbæk som den første. Alle startet op af DN. Meget meget ærgerligt, når vi nu endelig var påbegyndt en rejse mod større transfers. Det er lidt sigende, når @MatthæusKL skriver Viborg har solgt for det samme som os de senere år.

Nu er vi forhåbentlig i fremadrettet gear på den front og tilgangen virker tydeligt ændret under CV. Jeg tænker han har haft en klar holdning overfor JN og LF allerede fra start - han har både hentet træner og sammensat en trup derefter. Tænker også det var derfor det crashede med Uwe til sidst - mon ikke han blev præsenteret for planen om 25 spillere og kort vej til holdet for talenterne. Nu skal talenterne selvfølgelig også levere 🤞 men det har ikke set helt tosset ud.

I sidste ende skaber det forhåbentligt et positivt talent-miljø, hvor vi både kan tiltrække og beholde de største talenter. Det har været en af mine største anker - havde min søn været god til fodbold, ville mit råd (de sidste år) have været at forlade AGF. Det var en hård erkendelse at komme til:cry: Nu ville rådet være et andet💙

Anton Lauritzen skifter umiddelbart efter sin 15-års fødselsdag til AGF fra EfB, jf. følgende kommentar på bold.dks debatforum.

Dr. Hansen

I går 17:16

Så røg der lige endnu en profileret U15 spiller - denne gang til AGF på trods, at EfB tilsyneladende har et markant bedre hold på årgangen og pt igen topper u15.

Anton Lauritzen. Skifter umiddelbart efter sin 15-års fødselsdag.

Jeg har ikke konkret indsigt i holdet, men han er næstmest scorede på holdet og åbenbart u-landsholdsspiller.

Den er bekræftet på knægtens instagram, og han er også at finde på AGF.dk (https://agf.dk/agf-talent/agf-u15/anton-lauritzen).

Jeg labber alt i mig om unge Bogere!
Jeg ved godt, de dårligt kan sige andet, men jeg hæfter mig ved formuleringen om, at knægten møder til træning med samme attitude som resten af holdet; med et ønske om at lære og indstillet på at arbejde for det.

Hvis hypen holder bare halvt OG han arbejder for sagen, så tænker jeg vi bliver ret fornøjede inden så hulens længe...måske allerede i efteråret?

Syntes ikke denne nyhed har været delt og er lidt i tvivl om hvad det vil betyde for talent-arbejdet. Hvis det har nogen indflydelse🤔

Der ændres format i elite rækkerne og der skal spilles slutspil.

U(middelbart positivt at der kommer flere hold, bl.a. Viborg mangler jo synes jeg.
Dog synes jeg ikke et slutspil gør noget godt.

Latest posts

Back