Jeg tror at direktion og bestyrelse lige nu er bekymrede for om Uwe er den rette til den ungdomssatsning, der kommer i den kommende sæson - hvis han ikke kan bruge en 18 årig angriber, der allerede har de offensive kvaliteter til at spille Superliga - fordi han ikke kan dække op - så går vi glip af de største talenter imens de er mest værd.
Hvis man tvinger Uwe til at bruge talenter alligevel, så får han et hold som han ikke er tryg ved, og det forplanter sig i truppen, og giver krampagtige præstationer ligesom i den sidste sæson under David Nielsen. Jeg håber ikke at direktion og bestyrelse begår den samme fejl en gang til, bare fordi man lige har forlænget med ham, en nedrykning eller et misset millionsalg af et talent, kan hurtigt blive langt dyrere end Uwes løn i den resterende kontraktperiode.
Han trækker AGF nedad i tabellen med en udvikling hvor Randers, Silkeborg og Viborg laver store millionsalg, imens han bruger Max Power, og tror at skraldeminutter til Emmery giver ham fripas. Det tror jeg direktion og bestyrelse godt kan se, så som jeg har sagt i et halvt år, jeg vil ikke blive overrasket, hvis Uwe bliver skiftet ud efter denne sæson.
Selvfølgelig kan Uwe bruge en 18 årig splller, og nu ved jeg ikke hvem der henvises til, men hvis den 18 årige spiller vitterlig ikke kan dække op, så skal der i langt højere grad kigges på det akademi knægten har været en del af, for det er absolut noget af det vigtigste i fodbold. Angriberen er den første forsvarsspiller.
Jeg kan dog ikke forstå, at Bestyrelsen og Direktionen skulle smide fælder for en træner. Det er mig lidt en gåde. Det er Bestyrelsen og Direktionen der har godkendt f.eks. Max Power, og hvis han hentes til klubben, således de kan synes Uwe er en idiot for at bruge ham, så er det ikke træneren der er problemet, men Bestyrelsen og Direktionen.
Jeg er absolut ikke på det hold der gerne vil fortsætte med Uwe, men jeg er samtidig heller ikke på det hold der mener han er blevet givet noget der minder om en top 6 trup når det kommer til spillere mellem 18-20 år. Omvendt er han blevet stillet en utrolig gammel trup til rådighed. Som alle andre ledere må han vel bruge den trup han er nu engang er blevet stillet til rådighed.
Sammenligningen med VFF er jo spændende at tage op.
18-20 årige : AGF 1 (Emmery) / VFF 4 (bl.a. Thomas Jørgensen og Jakob Vester)
21-24 årige : AGF 9 / VFF 12
25-29 årige : AGF 9 / VFF 7
30-34 årige : AGF 3 / VFF 1 (har inkluderet Max Power her)
35-40 årige : AGF 3 / VFF 0
Det ligner bestemt ikke det er træneren der har et problem med unge spillere, nærmere dem - JN, SIB og CV - der har stillet truppen til rådighed