New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 244K
Trænertråden
Jeg er ikke uenig i dit indlæg men lige netop den forlængelse er ikke CVs og hvis strategien som er i min påstand har ændret sig ved CVs ansættelse og den efterfølgende store fokus i medierne på talentudvikling, så kommer den forlængelse ikke til at redde Uwe.
Jeg vil fastholde, at Uwe ikke længere bliver vurderet på resultater som han tilsyneladende hidtil har været men også på hans evne til at give talenter spilletid og udvikle dem.

Når det er sagt, så falder de sidste 2 sæsoners pauvre slutspil tilbage på Uwe når årsagerne udefra set stort set er de samme. En træt trup og manglende evne til at ryste posen.
Forlængelsen er dyr, hvis man vil noget andets men det er et fejlkøb af Haugen også. Så længer de dealer med det - uanset hvad det koster og det er jeg ikke så bekymret for de gør. Hvis Uwe ikke er den rigtige, så bliver kontraktlængden ikke et argument. Så veldrevne er de trods alt.

Det har længe været en af mine og andres pointer - at AGF vil blive fravalgt som klub af unge talenter, da vejen til spilletid på førsteholdet er alt for lang. Så kan vi måske tilbyde lidt højere løn i Silkeborg (eller hos andre) men det giver bare ikke en karriere for de unge foreløbig. Det er formentlig ikke deres ungdomskontrakt som skal gøre dem rige (så er det ikke dem vi skal have) men den næste klub de bliver solgt til.
Jeg har længe været fortaler for, at vores talenter ikke var dygtige nok, må jeg tilstå. Callø har været næsten en halvsæson om at spille sig på holdet i Kolding, f.eks. Jeg har ikke indsigt i vores talenter som sådan, men jeg synes ikke, der har været nogen, hvor man bare kunne sige, at de helt klart skulle spille i stedet for en af de etablerede.
Omvendt siger det også sig selv, at spilletid er den ingrediens der kræves, for at blive god.
Jeg har hørt noget lignende fra en kilde i klubben, der har set en U19-kamp med CV, hvor CV skulle have sagt "Han havde allerede fået minutter på førsteholdet i Brøndby ham der" med henvisning til Sölvi Stefansson. Og jeg har også selv flere gange hørt CV offentligt italesætte, at vi ikke er gode nok til at bruge vores egne talenter.

Man kan groft sagt analysere det på to måder; 1) talenterne er ikke gode nok eller 2) staben omkring førsteholdet viser dem ikke tilstrækkeligt tillid. Min fornemmelse er, at CV hælder mere til 2). Og det kan godt ende med at være tungen på vægtskålen, når Uwe's fremtid skal evalueres.
Hvis dén anekdote er sand, at CV har sagt dét, så brænder sædet under Uwe - det kan CV umuligt være tilfreds med, og det er jeg i øvrigt heller ikke, hvis CV har ret i, at han ville have fået spilletid i BIF...
Men igen, snik-snakken består lugtetesten.

Strangers statistik viser sort på hvidt hvor grelt det står til og det er kun blevet værre som tiden går. Vi kan diskutere stolpe op og ned, årsagerne med faktum er bare, det er helt naturligt, det skaber en stor frustration blandt talenterne, hvis de både føler og kan se, det er meget svært at få chancen på 1. holdet.

Det er helt legitimt, hvis nogen har det ønske men så skal man heller ikke brokke sig over, vi hverken kan hente eller bibeholde de mest interessante talenter. Selvfølgelig bliver de frustreret, hvis de kan se en kammerat få chancen i en konkurrende klub mens de selv knokler og knokler uden udsigt til at få chancen.
Sand historie - som jeg svarede Martinstranger, så har jeg egentlig længe været af den overbevisning, at vores talenter ikke var helt dygtige nok.
Jeg begynder at hælde til, at det er vores træner, der stiller for store krav til taktisk disciplin, til at talenterne kan præstere, om ikke for andet, så fordi de er helt forkrampede af taktiske instrukser. Hvis vi har dygtige fodboldspillere, som er unge og næsten klar til Superliga, så skal vi have en træner, der kan finde ud af at bruge dem og sætte dem i den rigtige sindstilstand - dvs. ikke frygt - så de kan vise hvem de er.

Ja, desværre er det eddermame svært at se det her hold genopstå som Fugl Fønix efter en sommerferie med ærgerrighed, ild i øjnene osv. Sådan var det præcis med DN's hold til sidst - hvorefter Uwe tog over og vandt bronze ... Hvem gør ham mon kunststykket efter?
Så skal vi heller ikke gøre det værre end det er. For 9 runder siden kunne Brøndby ikke ramme en ko i røven, er ved at ryge ud af top 6 og lige pludselig laver de 13 point i 5 kampe.

Vi kommer ikke i nedrykningsfare næste år. Med DN kunne vi intet skabe af chancer. Det er slet ikke det samme vi ser pt. Men vi bygger ikke på med det vi ser pt.

Så skal vi heller ikke gøre det værre end det er. For 9 runder siden kunne Brøndby ikke ramme en ko i røven, er ved at ryge ud af top 6 og lige pludselig laver de 13 point i 5 kampe.

Vi kommer ikke i nedrykningsfare næste år. Med DN kunne vi intet skabe af chancer. Det er slet ikke det samme vi ser pt. Men vi bygger ikke på med det vi ser pt.
Jeg synes det er en nedadgående spiral. Det forekommer mig, at det er vinderkulturen (eller manglen på samme) den er gal med. Vi skaber chancer ja - men giver slappe og dumme mål væk, laver personlige fejl i spandevis og "ligger os bare fladt ned", når vi har tabt.
Kampen i går var udskreget til "finale". Nuff said.

Last edited by a moderator:
Men igen, snik-snakken består lugtetesten.

Strangers statistik viser sort på hvidt hvor grelt det står til og det er kun blevet værre som tiden går. Vi kan diskutere stolpe op og ned, årsagerne med faktum er bare, det er helt naturligt, det skaber en stor frustration blandt talenterne, hvis de både føler og kan se, det er meget svært at få chancen på 1. holdet.

Det er helt legitimt, hvis nogen har det ønske men så skal man heller ikke brokke sig over, vi hverken kan hente eller bibeholde de mest interessante talenter. Selvfølgelig bliver de frustreret, hvis de kan se en kammerat få chancen i en konkurrende klub mens de selv knokler og knokler uden udsigt til at få chancen.
Spillere som de har mødt, og tørret røv på hele vejen op igennem ungdomsrækkerne, ender med at få Superliga debut før dem!

Jeg vil da tænke “DEN TALENTLØSE KLAPHAT SPILLER SUPERLIGA, OG JEG HAR IKKE ENGANG VÆRET UDTAGE ENDNU!!!” (Og så ville jeg skride ved først given lejlighed - uanset hvor stort et hjerte jeg havde for klubben)

AGFs nuværende situation af et resultat af en fejlet strategi. Alle bærer et ansvar i det, og man må gå udfra at der evaluares massivt på tingene. Det plejer direktionen at være gode til.

Så selv der er behov for at smide en masse folk på bålet, læs Uwe, så synes jeg er ærlig talt det er præmaturt indtil vi får at vide hvad man har fundet ud af.

Sagt på en anden måde, hvis Uwe fra et strategisk perspektiv har fået at vide at det er vigtigere med EU og en titel, end det er at udvikle spillere, så har han måske bare valgt at være loyal overfor det?

Jeg nægter simpelthen at tro på at klubben har givet 5 år til en egenrådig idiot der elsker klubben og byen, og som ikke er på vej ud i verden til en større adresse. “I have found what I was looking for” som han han sagde i den lange podcast i Mediano.

Det betyder ikke Uwe er den rigtige hvis der skal vlre flere talenter på holdkortet, men jeg synes det skal være mere nuanceret end at han skal ristes. Også selvom det er en ommer af et mesterskabsspil.
Men han får jo heller ingen titler og heller ingen EU - Så hvad er det han kan, som gør ham til den rette træner i AGF?

Jeg mener at det må være det spørgsmål som den sportslige ledelse stiller sig selv, efter endnu en sæson som endte ud i hat og briller, og u-opnåede målsætninger.

Jeg synes det er en nedadgående spiral. Det forekommer mig, at det er vinderkulturen (eller manglen på samme) den er gal med. Vi skaber chancer ja - men giver slappe og dumme mål væk, laver personlige fejl i spandevis og "ligger os bare fladt ned", når vi har tabt.
Personlige fejl opstår når du er træt og energiforladt, efter endnu en sæson hvor du er blevet skamreddet af en træner uden forståelse for at en Superligasæson består af 36 kampe, og det er i de sidste 10 du skal bruge friske spillere, ikke i de første 5.

Hvad er nedadgående? Resultatet 3-1 er da ret stabilt?

Der er bestemt noget galt men det er jo ikke fordi vi bliver spillet ud af brættet? Dumme personlige fejl er noget nemmere at komme af med end hvis det var strukturelt.

Jeg ser følgende strukturelle ting som vi kæmper med:

- At vinde kampe hvor vi er bagud (det har vi ikke gjort siden 4-2 kampen mod FCN som var en freak kamp fra vores side). Det er et kæmpe problem når vores defensiv er så svag som den er pt.
- At fysisk holde hele kampen
- Manglende fart og kreativitet
- At udnytte vores chancer (Andersson, Bech skal bruge uforholdsmæssigt mange chancer til at score)
- At Henrik Dalsgaard/Tobias Mølgaard/AJ er på banen (især samtidigt). Alle 3 koster mål på samle bånd. Jeg er villig til at tilgive Mølgaard men de to andre har jeg det sværere med
- At vores eneste farlige våben er en dimensionel i sit spil.

Der var buhen og utilfredshed, da spillere og trænerstab kom hen efter kampen.
Uwe begynder at mundhugges med nogle i stemningskernen.
Jeg ved ikke hvad der bliver sagt der, men Uwe fik råbt noget i stil med
'Det er Ikke fordi det så bedre ud inden jeg kom' - på engelsk forståes.
Det får en gruppe til at råbe 'Uwe Raus'

Tribunens reaktion bør ikke komme bag på ham.
Jeg ved dog ikke om enkeltpersoner har sagt noget der har gjort ham sur.
Der blev råbt Uwe Raus inden han kom derover.

Jeg ser desværre de samme faresignaler som inden DN’s sidste sæson i AGF. Den sportslige ledelse prøver at tvinge en træner til at spille på en anden måde end han er tryg ved. I dette tilfælde bliver Rösler tvunget til at bruge talenter, og anvende truppen bredere. Hvis han er træner i næste sæson, så ender det som med DN - millimeter fra nedrykning, eller måske ikke endnu værre.

Frustrationerne og de manglende løsninger er kommet tilbage, og det bliver trukket med ind i næste sæson, hvis ikke CV finder en træner der kan bringe noget ny energi og tro på tingene, for det er tydeligt efter den her “Finale” (som Uwe kaldte kampen imod Randers), at han ikke har redskaberne til at give spillerne troen tilbage.
TV2 viste noget tennis i stedet for kampen i går så den har jeg ikke set så meget af, men mit indtryk er ikke at der ellers har været opgivende attituder. Lidt ramt er de sikkert og koncentrationssvigt der gør det nemt at score mod dem er sikkert også delvist noget mentalt. Der skal ikke nødvendigvis så meget til for at løfte det igen til noget der resultatmæssigt svarer til denne sæsons grundspil.

CV må gerne skifte træner hvis han synes det er det der skal til, men der er flere knapper at skrue på og i min bog vil det ikke være det eneste der skal gøres og heller ikke det vigtigste. David lykkedes ikke med at skifte spillestil og det er måske heller ikke et mål på samme måde nu, men hans sidste sæson var bl.a. også præget af det skifte af sportschef og al polemikken med Haysen og her er det vigtigt at CV rykker med det samme. Han er relativt set kommet til et halvt år tidligere end SIB, cirka på det tidspunkt hvor Haysen skulle være startet kan man sige, og det gør forhåbentlig at han er klar til at agere i sommervinduet. Han må selvsagt gerne lige ramme plet med et par spillere der gør en forskel lidt hurtigere. Fokus bliver helt sikkert også på yngre kræfter.

TV2 viste noget tennis i stedet for kampen i går så den har jeg ikke set så meget af, men mit indtryk er ikke at der ellers har været opgivende attituder. Lidt ramt er de sikkert og koncentrationssvigt der gør det nemt at score mod dem er sikkert også delvist noget mentalt. Der skal ikke nødvendigvis så meget til for at løfte det igen til noget der resultatmæssigt svarer til denne sæsons grundspil.

CV må gerne skifte træner hvis han synes det er det der skal til, men der er flere knapper at skrue på og i min bog vil det ikke være det eneste der skal gøres og heller ikke det vigtigste. David lykkedes ikke med at skifte spillestil og det er måske heller ikke et mål på samme måde nu, men hans sidste sæson var bl.a. også præget af det skifte af sportschef og al polemikken med Haysen og her er det vigtigt at CV rykker med det samme. Han er relativt set kommet til et halvt år tidligere end SIB, cirka på det tidspunkt hvor Haysen skulle være startet kan man sige, og det gør forhåbentlig at han er klar til at agere i sommervinduet. Han må selvsagt gerne lige ramme plet med et par spillere der gør en forskel lidt hurtigere. Fokus bliver helt sikkert også på yngre kræfter.
Jeg tror at direktion og bestyrelse lige nu er bekymrede for om Uwe er den rette til den ungdomssatsning, der kommer i den kommende sæson - hvis han ikke kan bruge en 18 årig angriber, der allerede har de offensive kvaliteter til at spille Superliga - fordi han ikke kan dække op - så går vi glip af de største talenter imens de er mest værd.

Hvis man tvinger Uwe til at bruge talenter alligevel, så får han et hold som han ikke er tryg ved, og det forplanter sig i truppen, og giver krampagtige præstationer ligesom i den sidste sæson under David Nielsen. Jeg håber ikke at direktion og bestyrelse begår den samme fejl en gang til, bare fordi man lige har forlænget med ham, en nedrykning eller et misset millionsalg af et talent, kan hurtigt blive langt dyrere end Uwes løn i den resterende kontraktperiode.

Han trækker AGF nedad i tabellen med en udvikling hvor Randers, Silkeborg og Viborg laver store millionsalg, imens han bruger Max Power, og tror at skraldeminutter til Emmery giver ham fripas. Det tror jeg direktion og bestyrelse godt kan se, så som jeg har sagt i et halvt år, jeg vil ikke blive overrasket, hvis Uwe bliver skiftet ud efter denne sæson.

Det ville være fedt hvis det var os der kunne tiltrække den type talenter til det nye akademi, i stedet for dem:

Men det kræver nok at der bliver bedre udsigt til spilletid på førsteholdet, end der er lige nu.

Last edited:
Jeg tror at direktion og bestyrelse lige nu er bekymrede for om Uwe er den rette til den ungdomssatsning, der kommer i den kommende sæson - hvis han ikke kan bruge en 18 årig angriber, der allerede har de offensive kvaliteter til at spille Superliga - fordi han ikke kan dække op - så går vi glip af de største talenter imens de er mest værd.

Hvis man tvinger Uwe til at bruge talenter alligevel, så får han et hold som han ikke er tryg ved, og det forplanter sig i truppen, og giver krampagtige præstationer ligesom i den sidste sæson under David Nielsen. Jeg håber ikke at direktion og bestyrelse begår den samme fejl en gang til, bare fordi man lige har forlænget med ham, en nedrykning eller et misset millionsalg af et talent, kan hurtigt blive langt dyrere end Uwes løn i den resterende kontraktperiode.

Han trækker AGF nedad i tabellen med en udvikling hvor Randers, Silkeborg og Viborg laver store millionsalg, imens han bruger Max Power, og tror at skraldeminutter til Emmery giver ham fripas. Det tror jeg direktion og bestyrelse godt kan se, så som jeg har sagt i et halvt år, jeg vil ikke blive overrasket, hvis Uwe bliver skiftet ud efter denne sæson.
Selvfølgelig kan Uwe bruge en 18 årig splller, og nu ved jeg ikke hvem der henvises til, men hvis den 18 årige spiller vitterlig ikke kan dække op, så skal der i langt højere grad kigges på det akademi knægten har været en del af, for det er absolut noget af det vigtigste i fodbold. Angriberen er den første forsvarsspiller.

Jeg kan dog ikke forstå, at Bestyrelsen og Direktionen skulle smide fælder for en træner. Det er mig lidt en gåde. Det er Bestyrelsen og Direktionen der har godkendt f.eks. Max Power, og hvis han hentes til klubben, således de kan synes Uwe er en idiot for at bruge ham, så er det ikke træneren der er problemet, men Bestyrelsen og Direktionen.

Jeg er absolut ikke på det hold der gerne vil fortsætte med Uwe, men jeg er samtidig heller ikke på det hold der mener han er blevet givet noget der minder om en top 6 trup når det kommer til spillere mellem 18-20 år. Omvendt er han blevet stillet en utrolig gammel trup til rådighed. Som alle andre ledere må han vel bruge den trup han er nu engang er blevet stillet til rådighed.

Sammenligningen med VFF er jo spændende at tage op.

18-20 årige : AGF 1 (Emmery) / VFF 4 (bl.a. Thomas Jørgensen og Jakob Vester)
21-24 årige : AGF 9 / VFF 12
25-29 årige : AGF 9 / VFF 7
30-34 årige : AGF 3 / VFF 1 (har inkluderet Max Power her)
35-40 årige : AGF 3 / VFF 0

Det ligner bestemt ikke det er træneren der har et problem med unge spillere, nærmere dem - JN, SIB og CV - der har stillet truppen til rådighed

Det ville være fedt hvis det var os der kunne tiltrække den type talenter til det nye akademi, i stedet for dem:

Men det kræver nok at der bliver bedre udsigt til spilletid på førsteholdet, end der er lige nu.
Bedre udsigt til at være en del at Superligatruppen.
Bedre udsigt til færre spillere mellem 31-40 år

Vi får at se om et par uger om man vil have en anden træner. Det vil jo nok så være noget man eksekverer kort efter sæsonen er slut. Jeg tror ikke det er afgørende at kontrakten lige er blevet forlænget, men til gengæld at det i langt højere grad vil være pga resultaterne end at han har brugt den trup han havde til rådighed og ikke en anden. Uwe går naturligvis ikke og spekulerer i at skulle have fripas for noget som helst og hvis den unge spiller er bedst bruger han ham. Vil man i en anden retning hvor fx Emmery skal spille mere på bekostning af en der er ældre men bedre skal man selvfølgelig være enige om at det er sådan man gør, men så er der nok også et par ældre spillere der skal sælges fordi deres forventning er en anden. Normalt vil man opnå den slags ved at sammensætte truppen anderledes.

Selvfølgelig kan Uwe bruge en 18 årig splller, og nu ved jeg ikke hvem der henvises til, men hvis den 18 årige spiller vitterlig ikke kan dække op, så skal der i langt højere grad kigges på det akademi knægten har været en del af, for det er absolut noget af det vigtigste i fodbold. Angriberen er den første forsvarsspiller.

Jeg kan dog ikke forstå, at Bestyrelsen og Direktionen skulle smide fælder for en træner. Det er mig lidt en gåde. Det er Bestyrelsen og Direktionen der har godkendt f.eks. Max Power, og hvis han hentes til klubben, således de kan synes Uwe er en idiot for at bruge ham, så er det ikke træneren der er problemet, men Bestyrelsen og Direktionen.

Jeg er absolut ikke på det hold der gerne vil fortsætte med Uwe, men jeg er samtidig heller ikke på det hold der mener han er blevet givet noget der minder om en top 6 trup når det kommer til spillere mellem 18-20 år. Omvendt er han blevet stillet en utrolig gammel trup til rådighed. Som alle andre ledere mp han vel bryge den trup han er nu engang er blevet stillet til rådighed.

Sammenligningen med VFF er jo spændende at tage op.

18-20 årige : AGF 1 (Emmery) / VFF 4 (bl.a. Thomas Jørgensen og Jakob Vester)
21-24 årige : AGF 9 / VFF 12
25-29 årige : AGF 9 / VFF 7
30-34 årige : AGF 3 / VFF 1 (har inkluderet Max Power her)
35-40 årige : AGF 3 / VFF 0

Det ligner bestemt ikke det er træneren der har et problem med unge spillere, nærmere dem - JN, SIB og CV - der har stillet truppen til rådighed
Jakob Vester er ikke bedre end Emmery - han har bare en træner der støtter de unge, og først ser deres evner, i stedet for først at se deres mangler.

Jeg ved ikke hvor du har fra at AGF kun har en spiller mellem 18-20 år, som det blev nævnt tidligere ville Sølvi f.eks. allerede have haft debut i Brøndby, hvis han spillede der (jf. overhørt samtale fra CV), han har ikke engang været udtaget endnu. Så der er masser af 18-20 årige, de falder bare ikke i trænerens smag.

Det gør typer som Max Power, Henrik Dalsgaard og Michael Akoto til gengæld, og så får du langsomt sendt de unge væk, og de gamle frem, når du har været træner i en klub i 3 sæsoner, uanset hvad bestyrelse og sportschef ellers har af planer.

Det er først når du henter en træner, der kan finde ud af at bruge talenter, at du får en yngre trup.

Vi får at se om et par uger om man vil have en anden træner. Det vil jo nok så være noget man eksekverer kort efter sæsonen er slut. Jeg tror ikke det er afgørende at kontrakten lige er blevet forlænget, men til gengæld at det i langt højere grad vil være pga resultaterne end at han har brugt den trup han havde til rådighed og ikke en anden. Uwe går naturligvis ikke og spekulerer i at skulle have fripas for noget som helst og hvis den unge spiller er bedst bruger han ham. Vil man i en anden retning hvor fx Emmery skal spille mere på bekostning af en der er ældre men bedre skal man selvfølgelig være enige om at det er sådan man gør, men så er der nok også et par ældre spillere der skal sælges fordi deres forventning er en anden. Normalt vil man opnå den slags ved at sammensætte truppen anderledes.
Beslutningen om hvorvidt Emmery er bedst ligger dog ene og alene hos cheftræneren, så det er jo ikke sikkert at han ikke er god nok i en anden træners øjne, ligesom Grønbæk f.eks.

Jakob Vester er ikke bedre end Emmery - han har bare en træner der støtter de unge, og først ser deres evner, i stedet for først at se deres mangler.

Jeg ved ikke hvor du har fra at AGF kun har en spiller mellem 18-20 år, som det blev nævnt tidligere ville Sølvi f.eks. allerede have haft debut i Brøndby, hvis han spillede der (jf. overhørt samtale fra CV), han har ikke engang været udtaget endnu. Så der er masser af 18-20 årige, de falder bare ikke i trænerens smag.

Det gør typer som Max Power, Henrik Dalsgaard og Michael Akoto til gengæld, og så får du langsomt sendt de unge væk, og de gamle frem, når du har været træner i en klub i 3 sæsoner, uanset hvad bestyrelse og sportschef ellers har af planer.

Det er først når du henter en træner, der kan finde ud af at bruge talenter, at du får en yngre trup.
Jeg tog egentlig bare spillerne fra AGFs hjemmeside og Viborgs ditto. Men du har ret, AGF har naturligvis cirka 20 spillere omkring de 18 år. Bare ikke i Uwe’s trup.

Sportschefen i Viborg har sørget for, at lave en fordeling med hovedsageligt unge spillere i Superligatruppen.

Alle de spillere jeg listede i mit opslag i hhv. AGF og VFF er fuldtidsspillere i Superligatruppen.

Hvem er det jeg glemmer?

Og Vester er - naturligvis - mindst ét niveau over Emmery.

Faktum er dog også, at Jacob Nielsen og Co har ment, at AGF skulle have dobbelt så mange spillere over 25 år som Viborg FF

NB : Er der nogen der har fået Sølvi historien bekræftet? Eller er det bare noget nogen tror de har hørt.

Er der i øvrigt nogen der ved hvorfor Vejle spiller i adamskostumer på hjemmebane i dag?
Jeg tog egentlig bare spillerne fra AGFs hjemmeside og Viborgs ditto. Men du har ret, AGF har naturligvis cirka 20 spillere omkring de 18 år. Bare ikke i Uwe’s trup.
Nej og det er kernen i problemet at der ikke er flere af de 20 i Uwes trup.

Sportschefen i Viborg har sørget for, at lave en fordeling med hovedsageligt unge spillere i Superligatruppen.
Fordi Jacob Poulsen bruger dem, Uwe sender dem ud på leje, og så skiller han sig af med dem bagefter.

Alle de spillere jeg listede i mit opslag i hhv. AGF og VFF er fuldtidsspillere i Superligatruppen.

Hvem er det jeg glemmer?
De 5 som blev udtaget senest f.eks. samt Sølvi (ifølge CV)

Og Vester er - naturligvis - mindst ét niveau over Emmery.
Fordi han får Superligaminutter, og tillid fra sin træner, ikke fordi han er et større talent.

Faktum er dog også, at Jacob Nielsen og Co har ment, at AGF skulle have dobbelt så mange spillere over 25 år som Viborg FF
Det er Uwe der vælger de spillere han ønsker at bruge, ikke Jacob Nielsen, så det er Uwe der har fået den trup, som han vil bruge, det har ikke noget med JN at gøre.

NB : Er der nogen der har fået Sølvi historien bekræftet? Eller er det bare noget nogen tror de har hørt.
Det er vel bekræftet i en forstand, at flere har overhørt det samme, men jeg tvivler på at han selv, kommer til at bekræfte det.

Latest posts

Back