Helt fint. Jeg synes du rammer rigtigt med langt det meste omkring landsholdet, det er kun den kritik der 'generer' ift bare at svare 100% enig.
Hvis Emmery var blevet udtaget, havde jeg heller ikke gryntet én gang over hvis han bare sad på bænken i dette pas.
Hvis landstræneren har fx 18 spillere han er tryg ved og et par mere, der er gode nok, så er truppen typisk besat af dem man stoler på, og spilletiden fast. Men når der er mange skader kommer man hurtigt til spillere, der er bedre end alternativerne, men ikke på niveau med de normale.
En generel kommentar, ikke møntet på dig (din vurdering er også positiv):
Jeg er ikke Riemer-tilhænger, og mener han burde være blevet fyret. Men ham den velklædte huleboer på TV2 sagde det nogenlunde - jeg husker ikke verbatim, så min version er:
Når DBU valgte - uforståeligt - at beholde Riemer, er vi nødt til at vurdere ham på det han leverer nu. Jeg har set gode takter i denne samling og et landshold der virker på vej mod at finde sammen. Det sletter ikke den enorme skuffelse ved VM, men det peger frem mod EM, og derfor er jeg blevet noget mildere stemt over de her kampe.
Jeg kan være bekymret for Riemer er i gang med en Jacob Poulsen ... bare år 2 i stedet for år 1, hvor han har fokus på offensiven, men er i bekneb defensivt. Nu kan vi se i efteråret hvem der kommer bedst ud af de situation - lige pt ser jeg Riemer som ét skridt foran, men nu er det JPs tur.
Jeg starter med den den sidste del. Jeg er helt enig. Når vi har sagt A, må vi også sig B. Riemer er nu landstræner mindst ind til kvalifikationen til EM er overstået, og sågiver det meget mere mening at diskutere ham uden at skele for meget til den kiksede kvalifikation til VM. Og foreløbigt peger pilen fremad.
Jeg er ikke overraskende fortsat uenig ift. trupsammensætningen og de spillere, der ikke spiller. Så den del vil jeg lige svare på.
Hvis Emmery var blevet udtaget, og Daramy også var udtaget, og Daramy spillede alle minutterne på venstrekanten, ville jeg ikke kritisere det. Hvis Emmery var udtaget, Daramy gik i stykker, og Riemer spillede f.eks. Kasper Høgh ude af position på venstrekanten, ville jeg synes, det var en kritisabel udtagelse.
Det er lidt det, der sker i går. Jørgensen er offensivt minded central midtbanespiller. Han er i truppen. PEH går i stykker. Riemer vælger at spille en kantspiller ude af position på pladsen i stedet for at spille med Jørgensen. Hvorfor er Jørgensen i truppen, hvis han ikke kan blive skiftet ind på sin primære position i en udekamp mod gruppens svageste hold?
Jørgensen er udtaget i den første trup inden alle skaderne. Han var kommet med, selvom vi ikke havde haft skader. Han er udtaget foran spillere Mathias Jensen, Matt O'riley, Jens Odgaard, Maurits Kjærgård og lillebror Nartey (jeg har ikke tjekket deres spilletid). Det er med andre ord ikke en forklaring, at han er med på et ydermandat på grund af en masse skader.
Riemer har desuden haft alle muligheder for at kende hans niveau. Hvis Riemer er blevet negativt overrasket over spillerens niveau, så er det virkeligt dårligt scoutingarbejde. Især fordi, TJ har trænet med landsholdet forinden.
Jeg er ikke sikker på, det har været gavnligt for TJ at agere træningskegle for Brian Riemer i tre uger, umiddelbart efter at han er skiftet til en ny klub. Han kunne nok have haft mere ud af at finde sig til rettet i Toulouse, lave taktisk træning med sit hold osv.
Med 20 markspillere i en trup, har vi simpelthen ikke brug plads til badebilletter. Vi har spillet ekstremt smalt i disse kampe (smallest af alle hold i NL). Vi spiller med et højintensive fysisk pres. Vi har samtidigt fået en masse skader. Måske er der en sammenhæng?
Det er lidt hønen eller ægget. Spiller vi smalt, fordi vi har for mange skader? Eller ender vi med at spille smallere end absolut nødvendigt, fordi Riemer udtager for mange spillere, han ikke tør spille?
I den konkrete kamp i går gik det jo fint. Men vi havde heller ikke meget at skyde med fra bænken, hvis Isaksen var gået i stykker (en seperat kritik fra min side er iøvrigt, at Riemer ikke giver Daghim en halv time til at vise sig frem mod en lidt nemmere modstander. Det er lidt utaknemmeligt at blive udtaget og så nærmest udelukkende spille over for verdens bedste venstreback).
I den nuværende trup har han følgende spillere med, som praktisk taget ikke har spillet:
Thomas Jørgensen
Anton Gaai
Lucas Høgsberg (som burde kunne have vikarieret på både højre og venstre back)
Victor Nelsson (fair nok, han er reserve, og i det centrale forsvar har det ikke været behov for rotation)
Victor Bak (er rejst syg hjem, men han fik ikke spilletid i de kampe, han var til rådighed)
Mads Bidstrup
Nikolas Nartey (er rejst hjem, og havde nok haft mere ud af at genoptræne i klubben)
Til dels Adam Daghim (15 minutter mod Wales, en halvleg mod Portugal - med, fordi han har spillet forsvindende lidt ift. at han var en del af den oprindelige trup og vi har været ramt af skader)
Det svarer alt efter temperament til, at Riemer ikke anvender 35-40% af markspillerne i truppen. Det er i min optik en alt for høj andel i så tæt et program.