New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 194K
Men skal de ikke ha spillet mindst 100 kampe for AGF? Mener jeg...og dét har han ikke.
For legendekorpset er det vist nok 100 kampe eller en titel for AGF. Det første har han ikke, men det andet er vel et definitionsspørgsmål.

Jeg tænker også, at i den her sammenhæng kan en mangeårig ambassadørrolle for klubben uden for banen tælle lige så meget som det snævre bidrag inden for stregerne.

Det er et meget langt afsnit, så de kommer omkring stort set alt, så at referere det giver ingen mening. Det pynter dog virkelig på både Bjerre og Hansen, at de her har både en ordstyrer og interviewer. Der kommer deres viden for alvor til sin ret. Deres egne afsnit er jo ofte ret improviserede.
Ja, det var en ret opgraderet version af det hvide snit, både i forhold til produktion og i forhold til at skære indholdet skarpt. Alt det, som de selv har lidt svært ved. Jeg ved godt at nogen så netop finder det charmerende, jeg er bare ikke en af dem. Hvis man har indhold til 10 minutter skal man ikke bruge 45.

Selvom de har deres system ville jeg håbe de havde givet den til Paddy såfremt han havde stoppet karrieren. Nu kan han stille sig i kø og tælle sine brøndbypenge mens han venter på tur.

Hmm..... er ikke helt sikker på jeg er enig - der skal vist gå noget mere tid, før det skal overvejes. Det var vist ikke kun pengene der trak - han lød lidt for glad for skiftet.

Paddy er og bliver en legende, men han får ikke sin legende-dag før om tidligst 10 år, grundet sit skifte til Brøndby..

Graulund er IMO en legende - han stod last og brast med holdet og tog også turen ned og op og ned og op.. Han gik ALTID forrest, på trods af elendige arbejdsbetingelser og en elendig defensiv i den periode han var i klubben.. Jeg er sikker på at han får en Legende-trøje engang..

Men jeg tror også, som andre skriver, at det bliver en spiller fra gammel tid i denne sæson..

John Amdisen? Ved godt han er død for længe siden, men han var jo virkelig vigtig for guld-æraen i 50erne..

Paddy er og bliver en legende, men han får ikke sin legende-dag før om tidligst 10 år, grundet sit skifte til Brøndby..

Graulund er IMO en legende - han stod last og brast med holdet og tog også turen ned og op og ned og op.. Han gik ALTID forrest, på trods af elendige arbejdsbetingelser og en elendig defensiv i den periode han var i klubben.. Jeg er sikker på at han får en Legende-trøje engang..

Men jeg tror også, som andre skriver, at det bliver en spiller fra gammel tid i denne sæson..

John Amdisen? Ved godt han er død for længe siden, men han var jo virkelig vigtig for guld-æraen i 50erne..
Hvis han nu bare var skiftet til Lyngby....

Men som du skriver saa er han selvfoelgelig en legende, med tiden og efter endt karriere er det vel oplagt paa et tidspunkt, men jeg vil ikke koebe en Mortensen legende troeje imorgen, med tiden maaske.

I dag kom der en ny AGF sang på gaden, indspillet af Morten Spillemand.

Jeg mener vi har været utrolig heldige med at der løbende kommer nye gode AGF sange, og i mange stil arter.
Ikke alt har været lige godt, men der er vel en god håndfuld sange i høj kvalitet, efter at have lyttet til den her et par gange,
synes jeg den rammer rigtig godt ind i AGF følelsen.

Hvad synes I om den?

Link til ny AGF sang med Morten Spillemand

Jeg mener vi har været utrolig heldige med at der løbende kommer nye gode AGF sange, og i mange stil arter.
Ikke alt har været lige godt, men der er vel en god håndfuld sange i høj kvalitet, efter at have lyttet til den her et par gange,

Hvad synes I om den?

Genren er nok ikke lige mig, men ... Jeg er 100 pct. enig i, at det er fedt, hvordan kærligheden til AGF sætter sig aftryk i populærkulturen alle mulige steder.

For Aarhus og klubben ønsker jeg, at der kommer endnu mere turbo på dette helt generelt. Flere gavlmalerier især - men også gerne mere mainstream film- og medieproduktion, der skildrer klubbens kulturelle og kulturhistoriske betydning.

Hvad synes I om den?

Det er da easy listening som man nok kan høre i bilen når man kører eller i baggrunden på en bodega, men det er ikke noget der som sådan får min puls op. Og så sidder jeg hele tiden med en følelse af at den slår over i "Uden for sæson" med Johnny Madsen :) Men sådan er genren nok. Men jeg hører til enhver tid hellere den her end Morten Breums dakkedak.

Hvad synes I om den?

10 views - han kan ikke have gjort noget for at sprede den.

Jeg kan rigtig godt lide den, den rammer også den genre af Johnny Madsen / Allan Olsen musik som jeg ofte lytter til.
Den skiller sig også ud fra det andet AGF-musik der er lavet, hvor meget af det bevæger sig i Hip Hop genren.

Last edited:
For mig at se, må Graulund stå et godt stykke nede på listen. De mange mål tæller selvfølgelig op, men han var bare i klubben i en ikke-legendarisk periode. Hvis det bare skulle handle om at holde ud trods nedrykninger, bør Staff jo nærmest være foran - og ham ser jeg altså heller ikke rigtig i en legende-sammenhæng, selvom han har været en markant skikkelse i de nuværende AGF-fans' levetid.

Erik Jensen 1950-62 (4 DM-titler og all-time high målscorer med 117 mål, som Paddy lige nøjagtigt ikke nåede), må vel være en kandidat. 4 landskampe.

Andre "gamle" kandidater:
  • Hans Christian Nielsen 1950-63, 4 DM-titler og 25 landskampe, bl.a. fast på det OL-hold der vandt sølv i 1960.
  • Henning Enoksen 1962-1967, 54 landskampe (29 mål), 115 kampe/83 mål for AGF. Dog kun en titel, pokalvinder i 1964. Med i DBUs Hall of fame. Halvdelen af hans store karriere foregik dog i Vejle, inden AGF-tiden.
  • John Amdisen, 4 DM-titler og 5 pokaltitler (2x pokalfighter), 9 landskampe
Fra 1986-holdet er Jan Bartram vel den mest åbenlyse kandidat (når nu Troels Rasmussen, John Stampe, Lars Lundkvist og Henrik Mortensen alle er blevet kåret). Bartram spillede 127 kampe (18 mål) og har desuden 32 landskampe.

Skulle man vælge at markere 30 års jubilæet for pokalsejren i 1996, kunne man vælge Thomas Thorninger (125 kampe/54 mål)

Det vil være oplagt, at årets legende er fra 86 holdet
Det tror jeg også på. Det ligner der er en rød tråd i udnævnelsen, hvor de hver tredje år skifter mellem at have en spiller fra guldholdet i 1986, en spiller fra guldårene i 60erne, og en spiller fra 90erne om frem. Følger de den røde tråd, bliver det i år en spiller fra 1986 guldholdet, hvilket jo naturligvis også er oplagt i et mesterskabsår.
Så mit bud på årets legende 2026 bliver Bent Wachmann der spillede 408 kampe for AGF fra 1979 til 1989.
Han har arbejdet i AGF i mange år, og arbejder stadigvæk som netværkschef i AGFs salgsafdeling, det kan måske godt have betydning for at man venter med at give ham den hæder.

Latest posts

Back