New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 788K
Ny Ceres Park
Adgangen til Ceres Park er virkelig ringe.
Det kunne så til gengæld være en ting man kunne gøre bedre, når nu man har fat i at se på hele området som helhed og få området mellem travbanen og stadion bedre integreret. Man har talt om parkeringskælder og det kunne jo evt. være i området under travbanen med adgang fra flere sider.

Indtil de kan flytte til Århus måske? Det nye stadion bliver jo nok de bedste rammer man kan finde, men selvfølgelig også større end nødvendigt, så det kan godt være de foretrækker et andet sted. Jeg er nu spændt på hvad DBU vil lægge ind. Fremtidig hjemmebane for alle NL-kampe fx. Kvindelandsholdet måske, der kommer vel nærmest færre tilskuere end til U21-kampene, men det handler igen også lidt om hvilke rammer og faciliteter man vil give dem.

Det er jo også noget fis at sige, at man først forventede stadion færdig medio 25 og nu bliver det i stedet 25-26. Selvfølgelig står der så ikke noget klar i noget der ligner 2025. Man har åbnet for 2026 nu og vi kan lige så godt forberede os på at 2026 også bliver udnyttet fuldt ud. Så det tidligste jeg håber på nu er fodbold fra foråret 2027. Men så skal det også snart til at rykke.

Hor hurtigt kan man rent faktisk rive det gamle ned og bygge et nyt? Jeg bliver altid overrasket over, hvor hurtigt man kan bygge noget stort. Jeg havde håbet det ville være klar til sæsonstart i sommeren 2025, men det bliver sgu nok først sommeren 2026. Til den tid har man så også brugt over 5½ år siden nyheden om pengene i 2020. Det er sgu også lang tid. Få det nu bare fixet.

Jeg har sådan set respekt for at man gerne vil gøre det ordentligt, men det er skuffende at man ikke får lavet det første spadestik indenfor 3-4 år efter donationen/beslutningen i 2019. Corona har sikkert betydet noget og det hjalp selvfølgelig heller ikke at man måtte skifte direktør efter 10 måneder og at man nu har en konstitueret direktør (der netop er blevet forlænget et halvt år mere). Der er virkelig brug for at der sidder en ildsjæl, som kan føre projektet i mål, på den post..

Er der lagt en plan for, hvor GF skal spille efter nuværende stadion er pillet ned, og det nye kommer op?
Jeg har hørt "hullet" på Lyseng er i spil, med sine naturlige volde, der kan fungere som tilskuerpladser ;)

Nej, det er faktisk et godt spørgsmål. I et vist omfang kan man nok fortsætte med at spille, mens der rives ned og bygges op, men der vil nok være mindst et halvt år, hvor det ikke er muligt - især hvis græsplænen ikke skal ligge præcis hvor den nuværende gør.

Ja, det er sjældent der er noget at rose byen Herning for, så det er med at gribe den når der endelig er.
Jeg er ikke imponeret over tempoet i stadionbyggeriet i Århus, men jeg er bestemt ikke begejstret for den måde der træffes beslutninger på i Venstre-dominerede kræmmerkommuner som Herning. Så foretrækker jeg at det tager lidt længere tid.

Jeg er ikke imponeret over tempoet i stadionbyggeriet i Århus, men jeg er bestemt ikke begejstret for den måde der træffes beslutninger på i Venstre-dominerede kræmmerkommuner som Herning. Så foretrækker jeg at det tager lidt længere tid.
Sådan er det i alle kommuner, der er domineret af et enkelt part eller en tæt alliance. Der har hverken højre- eller venstrefløjen noget at lade hinanden høre.

Latest posts

Back