New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 788K
Ny Ceres Park
Jeg er ikke så nervøs, der bliver sagt og skrevet alle de rigtige ting, når borgmesteren nævner en 100 års hændelse, så italesætter han også at det er vigtigt at opgaven bliver løst så godt som overhovedet muligt.

Når Venstre nævner at man laver et stadion som agere 12 mand, så er perspektivet også knivskarpt.

AGF bliver nævnt, men ikke som en overskyggende ting, hvilket AGF heller ikke er, vi har i Aarhus mange ting vi kan være stolte af. Kongelunden har potentiale til at blive det helt store, hvis processen skrider fremad med kvalitet og samarbejde.

Der er altid risikoen for at folk som har andre dagsordener får lidt for meget grobund, men det lader til at man indtil videre har godt greb om tidslerne, og ikke lader det vokse. Et eksempel på en tidsel sidste gang, var hele løbebane problematikken og det med udsyn til skov. Der fik det arkitektoniske lov til at fylde alt for meget. Skønt i Maj, Juni, Juli og August. Resten af året et fejlskud af dimensioner.

/Aske

Last edited:
Jeg har fået tilsendt et spørgeskema. Der er bl.a. mulighed for at fortælle hvordan man helst vil have tribunerne og hvad der er vigtigt ved et fanområde osv - edit: men det kan ikke bare deles. Det er heller ikke noget de averterer på agf.dk eller Kongelundens hjemmeside (men er også specifikt om stadion og AGF.) Tjek om I har fået tilsendt et link så.

Last edited by a moderator:
Jeg har fået tilsendt det her spørgeskema. Der er bl.a. mulighed for at fortælle hvordan man helst vil have tribunerne og hvad der er vigtigt ved et fanområde osv:

[Edit: fjerner lige link så jeg ikke risikerer at skulle udfylde det igen]
Hvis man bruger dit link, så svarer man for dig.

Jeg har også fået det tilsendt, men min “key” er anderledes 😊

Samme begrundelse her. Og i øvrigt et glimrende survey. Jeg er meget tryg ved, at de forholder sig til alle de vigtigste aspekter.
Ja, jeg tillader mig også at lægge lidt i at de fx spørger så meget til stemningen og direkte til antal dæk og stejle tribuner mv. Det betyder som minimum at de er opmærksomme på de muligheder. Der er selvfølgelig mange andre ting og de vil jo se på hvad forskellige folk prioriterer, men her er der så mulighed for at påvirke lidt.

• Like
Reactions: fsc
Jeg er meget fortrøstningsfuld når jeg læser den artikel. Det er på papiret et meget stærkt hold. Engelske og tyske eksperter med erfaring fra nogle fede stadions.
Enig.
Jeg har generelt svært ved at se nogen jeg kunne ønske i spidsen for et stadionprojekt for os end JN som ansvarshaver. Jeg tror ikke det kan ende helt galt, selvom der ikke er decideret garanti for perfektion heller.

Meget meget svært at forestille sig at det ikke på alle måder bliver en kæmpe opgradering uanset hvordan de får det lavet. Bare det at komme tættere på banen kommer jo til at give en masse til selve kampoplevelsen.

Det er alt det udenom jeg er mere "nervøs" for. Altså hvordan de løser det med adgangsforhold, boder, toiletter, fanområder og arkitektur mm.

Er han da det? Er AGF overhovedet en del af beslutningsprocessen eller bare rådgivere?

Jeg spørger, fordi jeg ser forskellige meninger ang. hvor meget indflydelse AGF egentlig har. Er da ikke i tvivl om, klubben bliver spurgt til råds, men når de endelige beslutninger skal tages, er jeg forvirret.
Mente mere: "Ham der repræsenterer AGF mest ift hvordan stadion bliver".

Jeg kan i øvrigt ikke forestille mig at der bliver bygget et stadion som ikke er JN_godkendt :D

Mente mere: "Ham der repræsenterer AGF mest ift hvordan stadion bliver".

Jeg kan i øvrigt ikke forestille mig at der bliver bygget et stadion som ikke er JN_godkendt :D
Det er jo Aarhus det her o_O o_O Derfor er svaret på Martin Hansen spørgsmål at de blot er indkaldt som interessenter i området.

AGF indgår i dialogfora på lige vilkår med (alle) de andre interessenter men har plads i Stadionudviklingsgruppen sammen med repræsentanter fra Aarhus kommune https://kongelunden.aarhus.dk/deltag/din-mening-taeller/faste-dialogfora/#1

Er dog sikker på, at der er stærke kræfter som vil arbejde til AGF's fordel (Lind og Salling fondene) men de vil have kæmpe fokus på helheden og politikkerne vil være bange for at give fordele til et børsnoteret selskab.
Det er jo ikke "bare" et stadionprojekt men en helhed. Derfor har AGF heller ikke afgørende indflydelse og spørgsmålet bliver, om man overhovedet får lov at "købe" sig ind med de 50 mio. man har talt om - det tvivler jeg på. Spørgsmålet er om man overhovedet kan vinde et udbud på driften.

Stig AKA Frank Heskjær er som altid optimist;)

Latest posts

Back