New posts

Kamptråd Pokal 3. runde: BK Skjold - AGF, onsdag d. 16.09. Kl 18

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 290
  • Views Views: Views 10K
Added to Calendar: 16-09-26

Kamp udfald

• Total voters
    58
  • Poll closed .
Kamptråd Pokal 3. runde: BK Skjold - AGF, onsdag d. 16.09. Kl 18
Last edited:
I kampen i går var der vel reelt kun ét alternativ til ham, og det var Serra. Bogere ville jo ikke passe ind i sådan en kamp.

Ikke, at man ikke stoler på ham, men det er jo helt tydeligt i mangel af bedre. Havde Patrick Mortensen stadig været her, så havde Tchamche ikke spilelt mange minutter i går
Klart. Men man kan godt se han har "pakken" til at blive en god angriber. Men rigtigt mange 9'ere bliver først gode når de 23-25 år og har fået lært både placering i feltet, at spille med ryggen til mål, presspil m.m.

En spiller som f.eks. Rasmus Højlund, har så nogle spidskompetencer, som gjorde at han kunne spille på et højt niveau langt tidligere, men det er også tydeligt at se han bygger på sæson for sæson og bliver en mere komplet angriber. Og man skal ikke glemme at Tchamche kom ret sent ind i elitefodbold, så han er ikke blevet skolet fra 10-12 års alderen som mange andre.

Klart. Men man kan godt se han "pakken" til at blive en god angriber. Men rigtigt mange 9'ere bliver først gode når de 23-25 år og har fået lært både placering i feltet, at spille med ryggen til mål, presspil m.m.

En spiller som f.eks. Rasmus Højlund, har så nogle spidskompetencer, som gjorde at han kunne spille på et højt niveau langt tidligere, men det er også tydeligt at se han bygger på sæson for sæson og bliver en mere komplet angriber. Og man skal ikke glemme at Tchamche kom ret sent ind i elitefodbold, så han er ikke blevet skolet fra 10-12 års alderen som mange andre.

Helt sikkert, men jeg tror ærlig talt at mange af de minutter han får nu er af nød, og jeg synes faktisk den manglende angriber rammer ham en del - hvis altså planen var at udleje ham.

Jeg sad i de første 20 minutter måske halve time i går og tænkte, at Tchamche hvis han blev fritstillet nok ikke vill ekunne finde en klub i superligaen.

Helt sikkert, men jeg tror ærlig talt at mange af de minutter han får nu er af nød, og jeg synes faktisk den manglende angriber rammer ham en del - hvis altså planen var at udleje ham.

Jeg sad i de første 20 minutter måske halve time i går og tænkte, at Tchamche hvis han blev fritstillet nok ikke vill ekunne finde en klub i superligaen.
Nej, det ville nok være en midterklub i 1. division eller en tur til Sverige e.lign. Men man kan jo håbe han laver en "Emmery" med al den spilletid. For et år siden lignede han godt nok heller ikke en spiller man alvorligt kunne overveje til A-landsholdet nu her.

Nu var kampen på den skjulte kanal - er der nogen som har set om de genudsender den på en af de andre ;)

Var egentlig nysgerrig på hvordan nogle af de andre spillere gjorde det men det er nok svært når man tænker på modstanderens niveau.

Jeg har f.eks. været lidt forundret over der ikke har været mere spilletid til Jønsson - er han virkelig ikke tættere på? Hvordan spillede han i går, hvis det er muligt at vurdere?
Havde sådan håbet han blev bedre og bedre som der blev bygget spilletid på.

Hvis Tchamche bliver forløst som superligaangriber, så tror jeg først det sker om 2-3 år.
Den slags tålmodighed plejer vi ikke at have med vores unge angribere. Men det kunne i princippet også være fedt, hvis han "bare" udviklede sig til at være en brugbar superligaangriber(reserve) for os indenfor de næste par år. Når vi taler om de unge talenter, er det ofte med en tanke om at vi skal lave salg.

Forretningsmæssigt giver det dog nok mest mening at sende ham videre og give spilletiden til et talent, som kan udvikle sig til noget mere. Vi får jo sikkert mere guld fra Uganda i de kommende år og vi har også spændende spillere i vores eget akademi.

Men Etim på 24 er jo historien om, at et gennembrud kan komme senere, især når man har den fysiske pakke.

Nu var kampen på den skjulte kanal - er der nogen som har set om de genudsender den på en af de andre ;)

Var egentlig nysgerrig på hvordan nogle af de andre spillere gjorde det men det er nok svært når man tænker på modstanderens niveau.

Jeg har f.eks. været lidt forundret over der ikke har været mere spilletid til Jønsson - er han virkelig ikke tættere på? Hvordan spillede han i går, hvis det er muligt at vurdere?
Havde sådan håbet han blev bedre og bedre som der blev bygget spilletid på.
Fra ståpladserne fik jeg disse indtryk:

Jew: Lidt rusten i spillet ved jorden men ellers ikke meget at bestille.
Røsler: Anonym fremad i banen - rimeligt god og påpasselig defensivt.
Gretarsson: Styr på butikken (på en lidt billig baggrund)
Mølgaard: Energisk og især i 2. halvleg med i en del på modstanderens banehalvdel
J. Andersen: Sløj 1. halvleg defensivt - men ok udfordrende fremad banen
Solbakkken: Især i 2. halvleg som en fisk i vandet. Hans lækre boldbehandling trådte tydeligt frem mod den svage modstand
Jønsson: En dag på kontoret - solid uden at være prangende
Anderson: Sjuskede og sløsede boldtab og for lidt punch i nærkampene - men fint mål til 1-0 og gode offensive aktioner
McCowatt: Fik scoret - nok det bedste der er at sige
Bech: Fik scoret - nok det bedste der er at sige
Tschamce: Bedre held (meget bedre held!) næste gang
Emmery: Fuldstændig suværn. Totalt overlegen. Find et stream og se de første 15 min. af 2. halvleg - hvor han ene mand lukker kampen
Serra, Bogere, Jørgensen - en dag på kontoret mere end noget andet. Faldt ikke igennem men shinede på ingen måde heller.

Latest posts

Back