New posts

Kamptråd Pokal 3. runde: BK Skjold - AGF, onsdag d. 16.09. Kl 18

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 290
  • Views Views: Views 10K
Added to Calendar: 16-09-26

Kamp udfald

• Total voters
    58
  • Poll closed .
Kamptråd Pokal 3. runde: BK Skjold - AGF, onsdag d. 16.09. Kl 18
Nu har jeg kun set højdepunkter med målene, så det her er naturligvis en ret mangelfuld observation. Det jeg godt kan li' ved Tchamche er, at han ved alle situationer knokler for at komme på plads helt inde i det lille felt. Han kommer ind i de områder hvor der kan komme returbolde og hvor han binder de centrale forsvarsspillere, så der er mere plads til at 10erne kan flyde lidt mere rundt. Det synes jeg er opløftende at se. Det knap så opløftende er nogle af de tekniske ting i forhold til afleveringer og boldkontrol. Og, så synes jeg sgu også nærmest det er synd når en ung gut i kanten af truppen slet ikke bliver glad ved det sidste mål. Jeg er med på, at det er sent i kampen, og alt er afgjort, men det er ham, der fremtvinger det mål, og der er bare ingen smil eller glæde. Jeg håber det er fordi han var træt og ikke orkede mere, men hvis det er den mentale tilstand lige nu, der gør det svært at vise glæde, så er vi ikke et godt sted - rent mentalt.

Og jeg har ikke det fjerneste imod at tale ham op i forbindelse med de præstationer. At han leverer 4 målinvolveringer mod Skjold er glimrende. Nogen skal gøre det for at holdet vinder, og det er udelukkende positivt.

Men jeg har det langt mere afslappet med kommenterer om at Emmery går for 100 mio før kampen, end at koble gårsdagens præstation sammen med et stort salg.

Kan jeg tage fejl i øvrigt? Kan der sidde en mulig køber derude og sige, 'som han leverer mod Skjold, det viser noget vi har brug for'. Eller måske mere sandsynligt, en der ser på highlights fra Benfica og FCM og for at supportere med data, tager målinvolveringer fra efteråret, uden at skelne mellem liga og pokal?
Han bliver bedømt på summen af præstationer. Ikke i går alene. Men det er voldsomt, så stor effekt han leverer - også på en sandet og sumpet bane på en onsdag på et atletikstadion

. Og, så synes jeg sgu også nærmest det er synd når en ung gut i kanten af truppen slet ikke bliver glad ved det sidste mål. Jeg er med på, at det er sent i kampen, og alt er afgjort, men det er ham, der fremtvinger det mål, og der er bare ingen smil eller glæde. Jeg håber det er fordi han var træt og ikke orkede mere, men hvis det er den mentale tilstand lige nu, der gør det svært at vise glæde, så er vi ikke et godt sted - rent mentalt.
Eller også er det fordi - som jeg har påpeget - at det ikke betyder så meget for spillerne, når de møder et så meget ringere hold… man går jo heller ikke amok i jubelrus over et mål til 6-1 i en træningskamp.

Som en af dem, der har YouSee bastardkanal, må jeg hellere give mit besyv med. Jeg synes egentlig, at vi offensivt gjorde det ok, når man tænker på hvor bøvlet det ofte er i pokalen. Vi kunne godt have scoret et par stykker mere i første halvleg, selvom det var lidt for lavt teknisk niveau i perioder på en dårlig bane, hvor man kunne se sandet flyve op omkring fødderne især i Andersons hjørne. I anden halvleg satte Emmery så turboen til. Til gengæld var det virkelig bekymrende at forsvaret tillod så mange chancer imod fra et Danmarksseriehold, der har scoret 5 mål i 6 kampe. Det var skørt, at Skjold ikke fik straffespark og dermed udlignet, da de fik underkendt et mål for hands eller offside (???). Jeg så kun en hands, og det var Tobias Bech, men muligvis var der en offside på en Skjold-spiller. Derudover havde de nogle andre større og mindre tilløb, tror endda de ramte stolpen. Så selvom straffesparket var en foræring til Skjold fra dommeren, så var det overhovedet ikke et solidt indtryk i forsvaret, heller ikke efter Tingager kom på banen. Og nu forlyder det oven i købet, at Rösler blev skadet. Der er virkelig brug for noget kontinuitet i forsvaret, ellers bliver vi ved med at tabe, når vi møder hold fra superligaen.

Nu er MJ den spiller der, sammen med en hvis Morten Olsen, har spillet 9. flest landskampe, så det er satme en høj barre at sætte...

Jeg er kæmpe fan af Emmery, men det vil stadig være en ekstremt flot udvikling og karriere, hvis han ender på f.eks. 50 landskampe. Det er der spillere, som har været bedre i Superligaen, der ikke er kommet tæt på.
Jeg tror mere jeg taler fremtidigt potentiale end Emmerys niveau nu og her. Du får mig aldrig til at sige, at han er dårligere end Andreas Skov Olsen fx var i samme alder. Isaksen var 22 da han skiftede til Lazio og 23 da han fik debut på A-landsholdet. Emmery har god tid til at nå det niveau - og overgå det.

Jeg tror mere jeg taler fremtidigt potentiale end Emmerys niveau nu og her. Du får mig aldrig til at sige, at han er dårligere end Andreas Skov Olsen fx var i samme alder. Isaksen var 22 da han skiftede til Lazio og 23 da han fik debut på A-landsholdet. Emmery har god tid til at nå det niveau - og overgå det.
Andreas Skov Olsen var et år yngre end Emmery i den sæson, hvor han scorede 18 mål i superligaen. De to har begge fødselsdag i slutningen af december.

I forhold til debatten om, at vi intet havde at vinde og at sejren ikke har nogen betydning for moralen, så kom der alligevel nogle interessante udtalelser efter kampen:

Selv om avancementet 'bare' kom mod et hold fra Danmarksserien, ville AGF-træner Jakob Poulsen ikke tale vigtigheden ned, da han stillede op til interview efter kampen.
- Man kan bruge sådan en sejr her til meget. Vi er videre i Pokalen, og det er vi relativt ubesværet. Det var dejligt.
- Det var længe siden sidste sejr, så nu skal vi tage det med til Superliga-kampene. Vi scorede en masse mål, gjorde nogle gode ting, og det gav noget glæde tilbage, siger Emmery.

I øvrigt også en fin afslutning fra Andersson til 1-0 målet. Det er den slags koldblodighed vi gerne vil se fra ham.

En sammenligning kunne være debut på A-landsholdet og antal spillede landskampe. Der spår jeg Emmery gode muligheder for af måle sig, alt andet lige. Men han kommer til at spille på et betragteligt ringere landshold end MJ gjorde …

Det synes jeg trods alt er alt for tidligt at sige. I den nuværende trup har vi har spillere, der spiller kontinuerligt for:

Napoli, Man U, Benfica, Porto, Atletico Madrid, Lazio, Fulham, Marseille, Lyon og Barcelona. Det kan sagtens blive endnu bedre i fremtiden.

Hvis du kigger på Danmarks landshold, der kvallede til og spillede EM 2000, så er jeg ret overbevist om, at vi har mere kvalitet nu.

Forskellen er bare, at vi dengang havde en dygtig træner.

I forhold til debatten om, at vi intet havde at vinde og at sejren ikke har nogen betydning for moralen, så kom der alligevel nogle interessante udtalelser efter kampen:

I øvrigt også en fin afslutning fra Andersson til 1-0 målet. Det er den slags koldblodighed vi gerne vil se fra ham.
Der er intet i de udtalelser, der strider mod det jeg sagde i går.

Der er intet i de udtalelser, der strider mod det jeg sagde i går.
Jeg husker ikke præcis hvad du skrev, men jeg fornemmer at det er principielt vigtigt for dig. Jeg tror bare at kampen i går var en positiv oplevelse for spillerne og kan højne stemningen til træningen de næste par dage. Det er pludselig også lidt positiv presseomtale. Men det kan sagtens være, at det havde givet lige så meget at lave et andet sjovt socialt arrangement for truppen.

Jeg husker ikke præcis hvad du skrev, men jeg fornemmer at det er principielt vigtigt for dig. Jeg tror bare at kampen i går var en positiv oplevelse for spillerne og kan højne stemningen til træningen de næste par dage. Det er pludselig også lidt positiv presseomtale. Men det kan sagtens være, at det havde givet lige så meget at lave et andet sjovt socialt arrangement for truppen.
Det er tæt på, at jeg tror, at en rigtig god træningsdag havde givet mere.

Og det er ikke principielt vigtigt for mig. Det er bare fjollet at tillægge sådan en kamp for meget værdi.

Det synes jeg trods alt er alt for tidligt at sige. I den nuværende trup har vi har spillere, der spiller kontinuerligt for:

Napoli, Man U, Benfica, Porto, Atletico Madrid, Lazio, Fulham, Marseille, Lyon og Barcelona. Det kan sagtens blive endnu bedre i fremtiden.

Hvis du kigger på Danmarks landshold, der kvallede til og spillede EM 2000, så er jeg ret overbevist om, at vi har mere kvalitet nu.

Forskellen er bare, at vi dengang havde en dygtig træner.
Det er sgu' heller ikke spillernes kvalitet, der fejler noget imo. Det er DBU - sammen med DSB den mest oplagte hospice-kandidat blandt landets organisationer - der sætter begrænsningen.

Og det er ikke principielt vigtigt for mig. Det er bare fjollet at tillægge sådan en kamp for meget værdi.
Havde det været i sidste sæson, så ville jeg være helt enig i, at denne oplevelse ville have været ligegyldig. Men jeg kan sagtens forestille mig, at f.eks. Emmery har fået en
del ud af kampen i går. For humøret i truppen som helhed, tror jeg også at det var godt at give Hansen, Jønsson, Solbakken og Anderson en betydende kamp fra start. Samt give Gretarsson og McCowatt nogle flere kampminutter. Der er altså en anderledes intensitet ved at spille - og vinde - en live-transmitteret turneringskamp, end ved endnu en daglig træning med en muligvis lidt trykket stemning. Eller det at give positive interviews til pressen bagefter. Også selvom baggrunden var billig. Vi tager hvad vi kan få lige nu.

Den egentlige værdi kampen måske kan have fået, vil vi nok få mere indtryk af, når vi ser holdets udtryk til Horsens-kampen.

Last edited:
Det er tæt på, at jeg tror, at en rigtig god træningsdag havde givet mere.
Det er jeg overbevist om det havde, da man kunne have trænet en startopstilling (eller dele af den) til søndag sammen i mange af øvelserne.

Men jeg underkender dog ikke, at efter den periode vi har været igennem, så kan der være ét ellelr andet der frigiver energi ved at vinde - og så endda så sikekrt som vi, trds alt, gjorde

• Like
Reactions: mph

Jeg tænkte præcis det samme!
Vi har flere gange set ham tage to-tre ekstra berøringer for så at sende den langt forbi mål eller miste den til modstanderen.
Her eksekverer han bare

Emmery gjorde god figur i sit indhop, men jeg kan ikke håndtere at tale om transferpotentiale ud fra en kamp mod et hold fra DS.
Altså rent bortset fra, at han jo også har gjort det mod Benfica, FCM og Sabah, som allerede nævnt og erkendt fra din side, så er det for mig afgørende, at SÅ ungt et menneske er professionel nok i hovedet, til at gå ind at spille på sit eget højeste niveau og ikke forsøge at spille smart, fordi han ved, at det ikke er det sædvanlige niveau. Den fokus og professionalisme, fra en teenager, synes jeg er endog meget opmuntrende. Han gjorde ikke noget, han ikke plejer at gøre, og han gjorde det i samme tempo, som han altid gør.
For mig er det et ekstra plus ud for hans mentalitet, noget som jeg personligt tillægger mindst lige så stor betydning som talent. Han synes at have hele pakken og han bliver det største salg i klubbens historie (indtil Bogere går målamok og bliver solgt for en fantasillion).

Tchamche skal simpelthen lære at bruge sin store krop og fysik
Han var for nem at puffe væk i går - men i rædselskampen mod Randers var han faktisk et af ekstrem få lyspunkter. Jeg husker, at han kom ind for Serra og gjorde en ægte forskel, præcis med sin fysik og faktisk også med at hive boldene til sig.
Så han svinger stadig meget, og det er lidt bekymrende, for SÅ ung er han ikke længere, han burde snart finde sit niveau og begynde at vise noget mere kontinuerligt.

Så han svinger stadig meget, og det er lidt bekymrende, for SÅ ung er han ikke længere, han burde snart finde sit niveau og begynde at vise noget mere kontinuerligt.
Hvis Tchamche bliver forløst som superligaangriber, så tror jeg først det sker om 2-3 år. Det er den sværeste plads at spille og man skal have virkeligt mange veludviklede værktøjer for at spille den (modsat f.eks. Emmery, som groft sagt kun skal have en). Så han har rigtigt meget at lære endnu og et normalt forløb for ham ville nok have været et skifte til et lavere niveau (1. division eller Sverige) hvor han kunne lære håndværket, mens han fik masser af spilletid. Og mon ikke også han var blevet lejet ud, hvis vi havde landet en ny 9'er i transfervinduet.

Men tænker samtidig klubben må stole meget på projektet siden man holder på ham og prioriterer spilletid m.m. Og heldigvis viser han da fra tid til anden også glimt af, at han kan blive en glimrende angriber med tiden.

Hvis Tchamche bliver forløst som superligaangriber, så tror jeg først det sker om 2-3 år. Det er den sværeste plads at spille og man skal have virkeligt mange veludviklede værktøjer for at spille den (modsat f.eks. Emmery, som groft sagt kun skal have en). Så han har rigtigt meget at lære endnu og et normalt forløb for ham ville nok have været et skifte til et lavere niveau (1. division eller Sverige) hvor han kunne lære håndværket, mens han fik masser af spilletid. Og mon ikke også han var blevet lejet ud, hvis vi havde landet en ny 9'er i transfervinduet.

Men tænker samtidig klubben må stole meget på projektet siden man holder på ham og prioriterer spilletid m.m. Og heldigvis viser han da fra tid til anden også glimt af, at han kan blive en glimrende angriber med tiden.
I kampen i går var der vel reelt kun ét alternativ til ham, og det var Serra. Bogere ville jo ikke passe ind i sådan en kamp.

Ikke, at man ikke stoler på ham, men det er jo helt tydeligt i mangel af bedre. Havde Patrick Mortensen stadig været her, så havde Tchamche ikke spilelt mange minutter i går

Latest posts

Back