New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 790K
Ifølge seneste update på instagram er den ca 2 meter høje mur fra banen til række 1 tilbage. Var den ikke tidligere sløjfet?

Håber virkelig på rækker helt ned til banen. Den er virkelig kikset og vel ubruglig den mur?
Det er gamle illustrationer. Man skal ikke tage opslaget for andet end at højdeforskellen mellem stadions ydre og indre er 2 meter.

Ved det nye stadion byggeri i Aarhus er terrænet udnyttet som en del af oplevelsen. Fra indgangen og ned til banen er der omkring 2 meters niveauforskel – det betyder, at banen ligger lavere i landskabet, så publikum kommer helt tæt på spillet.
Det nævnte hende i den seneste lille video vist også, men det er uanset hvad lidt en underlig konklusion, tribunerne er jo på den måde også sænket så når først du er inde på stadion er du lige så tæt på banen som hvis det hele var hævet et par meter. Men det vigtigste er selvfølgelig også bare at vi får den nærhed til banen.

Hvorfor taler vi om et lækket notat fra Kongelunden ?

Notatet er jo fuldt tilgængeligt i den risikorapport fra Kongelunden, som var på Magistratens møde 7. oktober 2025:

Nu har jeg skimmet det igennem og jeg har ikke kunnet se, hvor i teksten det fremgår, at Kongelundens sekretariat arbejdet med en mulig slutdato i august 2027. Hjælp mig gerne på vej her.

Nu har jeg skimmet det igennem og jeg har ikke kunnet se, hvor i teksten det fremgår, at Kongelundens sekretariat arbejdet med en mulig slutdato i august 2027. Hjælp mig gerne på vej her.
Der omtales (øverst side 3) en forsinkelse på "max. 6-8 måneder". Hvis referencepunktet er december 2026, så kan det vel give august 2027 som worst case-scenarie. Som andre også har skrevet, er der dog ikke noget i notatet, der antyder, at dette pt er det mest sandsynlige scenarie.

I 2026 spilles første slutspilskamp 15. marts. Der er endnu ikke datoplaner for 2027, men mon ikke vi også her taler medio marts. Det virker som et oplagt - og tilsyneladende heldigvis realistisk - sigtepunkt for ibrugtagningen.

Der omtales (øverst side 3) en forsinkelse på "max. 6-8 måneder". Hvis referencepunktet er december 2026, så kan det vel give august 2027 som worst case-scenarie. Som andre også har skrevet, er der dog ikke noget i notatet, der antyder, at dette pt er det mest sandsynlige scenarie.

I 2026 spilles første slutspilskamp 15. marts. Der er endnu ikke datoplaner for 2027, men mon ikke vi også her taler medio marts. Det virker som et oplagt - og tilsyneladende heldigvis realistisk - sigtepunkt for ibrugtagningen.
Det er risikologgen i bilag 1.4 der er mest interessant. Som jeg læser det, er totalrådgiver blevet afkrævet at udarbejde en risikolog (noget vi altid gør på vores store projekter i øvrigt, helt fra start). Men heri oplister man alle potentielle risici, og giver dem en sandsynlighed, det betyder ikke at man arbejder efter at alle risici bliver til virkelighed, men man adresserer dem alle og forsøger at forberede sig på dem alle.

Jeg kan ikke finde bilag 1.4, men den vil nok kunne give et billede af hvor sandsynligt det vurderes at der først kan afleveres i august. Vi bruger normalt trafiklys som indikator; grøn = lav sandsynlighed, gul = middel sandsynlighed, og rød = høj sandsynlighed.

Det er risikologgen i bilag 1.4 der er mest interessant. Som jeg læser det, er totalrådgiver blevet afkrævet at udarbejde en risikolog (noget vi altid gør på vores store projekter i øvrigt, helt fra start). Men heri oplister man alle potentielle risici, og giver dem en sandsynlighed, det betyder ikke at man arbejder efter at alle risici bliver til virkelighed, men man adresserer dem alle og forsøger at forberede sig på dem alle.
Jeg har arbejdet flere steder, hvor det var en fast del af alle projekter over 500.000 kr i kontraktsum, så det virker helt naturligt at arbejde med det her.

Last edited:

Som du selv skriver, "hvis referencepunktet er december 2026" og er det så den 31/12?. Med de udsættelser der allerede har været og også en snak om at man havde en forsinkelse, som man prøver at indhente, så synes jeg alt i alt, at leveringsdatoen lyder ret usikker. Og som tidligere nævnt er det vel for 2026/27-sæsonens vedkommende kun interessant, hvis man kan blive færdig senest til slutspillets start. Og når vi alligevel skal regne med at bruge Vejlby i det forår, så er udgiften for AGF nok heller ikke så forskellig, om vi skal spille der helt frem til maj.

For mig handler det om et håb om, at det nye stadion står klar til sæsonstart 2027/28.

Kan det passe at der på ende tribunerne kommer til at være en "plads" foran på 6-8 meter ind til græstæppet?

Hvor det på langsiderne virker til man kommer helt tæt på.

Tror det er ca 6 meter på langsiden og lidt mere bag målene.
Har noget med UEFAs krav at gøre, hvis man skal gøre sig forhåbning om slutrunder.
Selvom det virker som et højt tal, er det faktisk tættere på banen end i feks Parken.

Latest posts

Back