New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 790K
Med de udsættelser der allerede har været og også en snak om at man havde en forsinkelse, som man prøver at indhente, så synes jeg alt i alt, at leveringsdatoen lyder ret usikker.
Den forsinkelse man prøver at indhente noget på er den der allerede er meldt ud til marts 27. Så det er altså ikke endnu en forsinkelse, som man så håber på at begrænse.

Oprindeligt var det 6 meter på langsiden, dengang projektet var med den 2 meter høje mur.
Hvis der nu istedet er kommet et par tilskuerrækker mere, er vi vel nede på 4 meter fra forreste række til banen.

Ikke at det gør nogen forskel, hvis man sidder på række 15 :D

View attachment 5633
Der var en video for et par måneder siden, hvor JN gik med rundt på stadion, hvor de talte om at de 6-8 meter var ekstremt tæt på og det minimum der var at arbejde med. Så jeg tror ikke at vi nu taler 4 meter. Spillerne skal jo også kunne nå at bremse deres løb uden at havne i en betonvæg og der skal være plads til lange indkast, en linjedommer og at reserverne kan varme op.

Der var en video for et par måneder siden, hvor JN gik med rundt på stadion, hvor de talte om at de 6-8 meter var ekstremt tæt på og det minimum der var at arbejde med. Så jeg tror ikke at vi nu taler 4 meter. Spillerne skal jo også kunne nå at bremse deres løb uden at havne i en betonvæg og der skal være plads til lange indkast, en linjedommer og at reserverne kan varme op.
Ja, der er faktisk ikke det helt store rum at boltre sig på mellem sidelinjen og de første tilskuere:

1763117654541.webp

Oprindeligt var det 6 meter på langsiden, dengang projektet var med den 2 meter høje mur.
Hvis der nu istedet er kommet et par tilskuerrækker mere, er vi vel nede på 4 meter fra forreste række til banen.

Ikke at det gør nogen forskel, hvis man sidder på række 15 :D
Ja, der er jo også nogle kamerafolk der skal være der.
I glemmer ret hurtigt boys (and girls?). De af jer der var til åbent hus, eller følger instagramprofilen har set følgende ;), se punkt 3 og 4:
Skærmbillede 2025-11-14 kl. 12.03.09.webp

Dette billede har AGF delt på deres LinkedIn profil i forbindelse med, at de inviterer nye potentielle sponsorer til rundvisning i december. Jeg tror ikke det har været ude før, ser fedt ud!

View attachment 5637
Det vil være usædvanligt at vende sildebensparketen på den måde, men det kan selvfølgelig være det bare er den unge mand/kvinde der har lavet renderingen der ikke lige kender til den slags :)

Man kan se at det er lige efter reglerne er blevet ændret. Kameramanden filmer over mod der hvor han er vant til at der kastes fra og opdager for sent at spilleren spæner op ad mållinjen for at kaste.
Han ser ud til slet ikke at følge med i kampen, han må have forelsket sig i en tilskuer i AGF fan afsnittet som han ikke kan få “linsen” væk fra.

Jeg har det fortsat stramt med Dennis Bjerre og Stiftens konfliktsøgende, overdramatiserende artikler omkring stadion, f.eks. skriver han:
Oprindelig skulle stadion have været færdig nu.
Det er da vist en meget meget gammel plan han har fundet frem der, jeg kan ikke huske hvornår planen hed 2025?

Desuden siger han at stadion oprindeligt skulle koste 500 mio.
Prisen lyder lige nu på godt én milliard kroner. Helt præcis 1.072,9 millioner kroner. Oprindelig var der sat en halv milliard kroner af til selve stadionprojektet.
Nej det har altid været planen at stadion skulle koste 750 mio. 500 fra donatorer 250 mio fra kommunen. De tal er så blevet indekseret op, så der “kun” er tale om 300 mio i meromkostninger. - Men det er selvfølgeligt langt sjovere, at få det til at se ud som om stadion er blevet dobbelt så dyrt som oprindeligt planlagt, også selvom det ikke er helt stueren journalistik.

Latest posts

Back