New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 788K
Ny Ceres Park
Hvilke politikere er mest for stadion? Simsek, Winnerskjold?
Jeg synes Winnerskjold har formået at virke ganske sympatisk alt imens, han er blevet kastet i vælten og har måtte navigere sin vej igennem Bundsgaards verden, og han virker desuden rigtig fornuftigt reflekteret omkring stadion. -men jeg har alligevel for første gang i mit liv krydset banehalvdel - fordi det er kommunalpolitik og ikke landspolitik - og i sidste uge netop også brevstemt på Simsek af selv samme årsag.

Simsek fremstår for mig ligeså som en sympatisk og reflekteret mand igennem mange år, men også som den politiker, der klart mest eksplicit har talt ind i, hvilken fadæse det vil være at gentage tidligere tiders brølere og spare sig i mål med det nye stadion.
Han lægger ingen fingre i mellem, at vi for enhvers skyld skal forblive fuldt ud ambitiøse omkring nye stadion, så det ikke risikerer at skulle vendes på hovedet igen om 20-30 år ligesom det forrige.

Så, hvis det er en stemme på den bedst mulige færdiggørelse af Nuovo Comunale, er det vist ikke helt ved siden af med de to du nævner, og det giver også folket en mulighed for at lægge en stemme på stadion i hver sin lejr, hvis dét i sidste ende er den afgørende faktor for, hvor krydset må/kan/skal sættes.
Hvis farven på krydset er mindre vigtig, så synes jeg Simsek har været mest tydelig omkring sin holdning til at skrue op i stedet for ned.

Last edited:
Jeg synes Winnerskjold har formået at virke ganske sympatisk alt imens, han er blevet kastet i vælten og har måtte navigere sin vej igennem Bundsgaards verden, og han virker desuden rigtig fornuftigt reflekteret omkring stadion. -men jeg har alligevel for første gang i mit liv krydset banehalvdel - fordi det er kommunalpolitik og ikke landspolitik - og i sidste uge netop også brevstemt på Simsek af selv samme årsag.

Simsek fremstår for mig ligeså som en sympatisk og reflekteret mand igennem mange år, men også som den politiker, der klart mest eksplicit har talt ind i, hvilken fadæse det vil være at gentage tidligere tiders brølere og spare sig i mål med det nye stadion.
Han lægger ingen fingre i mellem, at vi for enhvers skyld skal forblive fuldt ud ambitiøse omkring nye stadion, så det ikke risikerer at skulle vendes på hovedet igen om 20-30 år ligesom det forrige.

Så, hvis det er en stemme på den bedst mulige færdiggørelse af Nuovo Comunale, er det vist ikke helt ved siden af med de to du nævner, og det giver også folket en mulighed for at lægge en stemme på stadion i hver sin lejr, hvis dét i sidste ende er den afgørende faktor for, hvor krydset må/kan/skal sættes.
Hvis farven på krydset er mindre vigtig, så synes jeg Simsek har været mest tydelig omkring sin holdning til at skrue op i stedet for ned.
Simsek har i hvert fald været mest “højlydt” omkring at der skal bygges rigtigt nu og dermed siger han også ikke flere besparelser.
Jeg vil virkelig gerne stemme på ham, men det gør også at Nikolaj Bang skubbes yderligere frem og jeg opfatter Bang ret så inkompetent.

simsek har i hvert fald været mest “højlydt” omkring at der skal bygges rigtigt nu og dermed siger han også ikke flere besparelser.
Jeg vil virkelig gerne stemme på ham, men det gør også at Nikolaj Bang skubbes yderligere frem og jeg opfatter Bang ret så inkompetent.
Jeg er ikke uenig, og jeg måtte også sætte mig ned med et stort glas i hånden da jeg kom hjem og sunde mig over, at jeg med mit udgangspunkt til venstre for midten lige havde stemt både Bang og C, hvis Simsek ikke kommer ind igen 🥴🍷

Hvis stadion det eneste, der tæller, kan Simsek måske virke som et “godt bud”. Men hans øvrige politiske virke og direktørposten i 1927 Estate gør, at jeg aldrig ville overveje at stemme på ham. Og ja, som flere allerede har nævnt, betyder det også, at Nikolaj Bang rykker op. At komme fra Randers er ikke i sig selv diskvalificerende (tæt på ;-) ) – men kombineret med politisk inkompetence. Så er det altså et rungende nej fra mig

Hvis stadion det eneste, der tæller, kan Simsek måske virke som et “godt bud”. Men hans øvrige politiske virke og direktørposten i 1927 Estate gør, at jeg aldrig ville overveje at stemme på ham. Og ja, som flere allerede har nævnt, betyder det også, at Nikolaj Bang rykker op. At komme fra Randers er ikke i sig selv diskvalificerende (tæt på ;-) ) – men kombineret med politisk inkompetence. Så er det altså et rungende nej fra mig
Der fornemmer jeg du glemmer at tage in mente, at vi vælger vores politikere for en fireårig periode, hvilket i runde armbevægelser lige passer med tiden indtil Comunale står færdig. KV25 er ikke et klimavalg eller velfærdsvalg, men et stadionvalg!! 😊

Det kan jo blive interessant at se om nogle politikere mener noget i dag om stadion og noget andet i morgen...

Winnerskjold er lidt belastet af Bundsgaard i den forstand at han dårligt kan springe fra projektet fordi han så skal smide sin forgænger helt under spillerbussen og det vil også falde tilbage på partiet. Jeg tror dog sådan set også at alle politikerne kan se de langsigtede fordelene ved det stadion og heller ikke vil være dem der var skyldige i at det hele blev sat i stå eller færdiggjort med dårlige løsninger for at spare en lille smule og gjort endnu dyrere på længere sigt, så det måske snarere er lidt retorisk modstand nu for at appellere til Ena-segmentet og så vil man alligevel gerne have gjort det færdigt på en ordentlig måde efter valget.

Det er ikke helt ligegyldigt ift stadion hvem der sidder på magten, det hjælper selvfølgelig at der er flere der synes det er vigtigt at det kommer til at leve op til visionen, men jeg kan ikke forestille mig nogen reelt vil underminere det på nuværende tidspunkt og så sidder der også lige nogle donorer med nogle penge man er glade for og som har nogle forventninger man skal leve op til. Lejen må nødvendigvis blive en AGF kan gå med til at betale, men også fastsat ift den leje andre klubber betaler.

Jeg har ikke indtryk af at de landspolitiske tendenser ændrer så meget lige i Århus, så det ender sikkert også nogenlunde som det plejer.

Hvem kan jeg så stemme på i København som er positiv over for stadion i Aarhus?🤔
Stiller Flemming Østergaard op? Det mindede mig lidt om dengang han, nok mest for provokationens skyld, luftede ideen om at købe stadion i Århus. Jeg tror der sidder nogle marketingfolk i FCK, der godt kan se noget positivt i stadion og de fremtidige opgør mellem dem og AGF og måske er der også nogle i og omkring klubben, der spekulerer i om et topmoderne stadion i Århus kan lægge pres på en opgradering af Parken, men der er nok ikke nogen politikere der ligefrem stiller op med det på det politiske program...

Hvis ikke der findes en kandidat til det, hvem kan jeg så stemme på som er fjendtlig over for en forlængelse af Parkens tilladelse til bruge deres grund?
Hjemfaldspligten er vist allerede forlænget til 2090, så det er for sent med det, i hvert fald indenfor de næste mange år og Parken står næppe i sin nuværende form når den tid nærmer sig.

som det også tidligere er nævnt herinde er langt det meste sikret i forhold til Stadion, og der er lavet aftaler om langt det meste. Dervil kan jeg simpelthen ikke se store budget overskridelser ske mere. (ud fra min ringe forståelse)
Derfor tror jeg også at det er nemt for politikkerne at sige "NEJ" til flere overskridelser osv. for det er det den almene borger vil hører.

Jeg har luret lidt på de loger, der skal være ringside. Jeg synes det er noget underligt noget. De skal bedre hygge sig oppe i 5. sals højde, hvis du spørger mig. Nogen der kender sammenlignlige stadion, der har noget lignende? Er spændt på, hvordan det tager sig ud på TV. Har intet i mod sponsorpladser som sådan. Men frygter de her lux-loger bliver lamt at se på.

Har jeg ret i min antagelse, at det indrammede er for spillere og stab? Også kaldet udskiftningsbænken. Hvor det kun er L der er logepladser. Og P for porten.

View attachment 5651

Jacob Nielsen har tidligere udtalt, at det ikke er set i Europa, men at man i amerikansk fodbold har det, som hedder field-end-boxes. Jeg er sikker på, at det bliver voldsomt fedt!

Bünyamin Simsek er meget pro det nye stadion, og at vi ikke får et segunda stadion.

Det bliver da en meget fed oplevelse hvis man som VIP kunne sidde så tæt på banen i de nye bokse.

Det er nok for dem der går op i fodbold - dem der går op i hygge kan sidde ved ølhanerne på 5. sal ;)
Siddeplads i græshøjde giver da elendigt blik på spillet. Fint, hvis der er sponsorer, som synes det er fedt, men jeg ville til enhver tid vælge en lidt højere placering 🤷‍♂️

Please opret en politisk tråd som der kan ignoreres. Er dødtræt af valgkamp og politiske diskussioner.
Det er begrænset hvor meget der er valg og hvor længe der står på og med det nye stadion og vores historik med politik så er det klart det handler om det nu her. (Det går over om lidt) 😊
Har stemt på Winnerskjold han virker frisk og ugeneret af mange års torv trækkeri.
Jeg synes os han har gjort det meget godt ift stadion og været med til at løfte en næsten umulig opgave fra Bundsgaard.
Taget i betragtning af hvordan han er blevet smidt løverne så er det godt gået

Latest posts

Back