New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 789K
Ny Ceres Park
Det var også min første tanke. Det giver også
Mening for dem der kommer fra vest. Men så skal det ikke tage en time at komme fra stadion og til sin bil. Så skal de virkelig være skarpe med busserne så
Man ikke skal stå og vente for længe.

Eskelunden ligger altså ved sydnotorvejen, og vil også være relevant for Skanderborg, Horsens etc

De lukkede af indtil VIP-bygningen så de kunne arbejde der henover vinteren, mon ikke der stadig er noget der kan laves der?
Det kræver i så fald, at de har alle materialer og de rette håndværkere klar til det. Men kan jo også være de har planlagt efter det, så støbearbejdet m.m. aldrig har været projekteret til at foregå nu.

Men lad os nu se om ikke vejret skifter til det varmere i løbet af en uges tid. Så tror jeg under alle omstændigheder det er minimalt hvilken betydning det får.

Det kræver i så fald, at de har alle materialer og de rette håndværkere klar til det. Men kan jo også være de har planlagt efter det, så støbearbejdet m.m. aldrig har været projekteret til at foregå nu.

Men lad os nu se om ikke vejret skifter til det varmere i løbet af en uges tid. Så tror jeg under alle omstændigheder det er minimalt hvilken betydning det får.
Jeg tror der er planlagt lidt efter hvornår noget bedst kan laves ift årstiderne, men der er jo så også afsat nogle dage de forventer ikke at kunne arbejde. Flest i januar og så en færre hver måned de næste måneder. Det gode er at det skulle være efter de gamle standarder, der er ret forsigtige ift klimaet som det er nu. Så det går an at der ryger et par dage dage. Det ville måske også være lidt for meget at håbe, at der ikke ville mistes en eneste dag henover vinteren.

Indendørs skal de måske nok have fået nogle materialer indenfor, men hvis vi taler om en eller anden snestorm hvor en lastbil ikke kan komme frem til stadion, kan håndværkerne velsagtens heller ikke komme på arbejde så alting bare er lukket ned. Det bør dog ikke kunne være mere end en eller højest to dage.

Jeg tvivler på, at de havde forventet at december var stort set frostfri. Jeg har selv et badeværelse i mit sommerhus som skal totalrenoveres og mureren ville i hvert fald ikke planlægge med noget støbearbejde i december. Det kunne han så godt have gjort.

Med vinteren indtil nu, burde man kunne have været foran og man er da også kommet langt med det nederste stykke af C-tribunen, som vel kun delvis er præ-støbte elementer. Men ellers er det nok svært at lave en planlægning med så mange involverede, som skal ændre sig ud fra en 10-dages vejrudsigt. Det er nok heller ikke de samme som betjener kraner og støber fundament, som skal lave det indvendige i A-tribunen.

Men jeg kan kun forestille mig, at man må være godt med på det udvendige arbejde denne vinter.

Jeg har ved en fejl købt en enkelt billet rundvisning på byggepladsen/stadion lørdag den 17. januar kl. 12:30, da jeg troede det var en søndag.

Hvis der er nogen der ønsker at overtage billetten til den originale pris på 100,- må i gerne give lyd. Jeg kan se at der igen er totalt udsolgt.

Jeg synes det er fedt de gør det, men altså... 100,- for at se et stadion der er i omegnen af 25% færdig. Det er halvdelen af en billet til kamp på et færdigt stadion (hvor der endda er stadionplatter!).

50,- havde været fint. Turguiden får jo i forvejen løn af AGF, så det er kun for at score yderligere penge det gøres.

Jeg synes det er fedt de gør det, men altså... 100,- for at se et stadion der er i omegnen af 25% færdig. Det er halvdelen af en billet til kamp på et færdigt stadion (hvor der endda er stadionplatter!).

50,- havde været fint. Turguiden får jo i forvejen løn af AGF, så det er kun for at score yderligere penge det gøres.
Meget uenig......synes det er kanon klubben får en lille ekstra skilling ind på det her....jeg skal selv derud ultimo februar - ville også derud da jeg så det nye opslag, men udsolgt for april....jeg skal slå til næste gang igen....altså herregud, 100kr er mindre end en bio-billet...det betaler jeg glædeligt for at få nærmere kig på det jeg følger SÅ intens

Meget uenig......synes det er kanon klubben får en lille ekstra skilling ind på det her....jeg skal selv derud ultimo februar - ville også derud da jeg så det nye opslag, men udsolgt for april....jeg skal slå til næste gang igen....altså herregud, 100kr er mindre end en bio-billet...det betaler jeg glædeligt for at få nærmere kig på det jeg følger SÅ intens

Går de penge ikke i kommunekassen? Det er vel bygherre der arrangerer de rundvisninger?

Men puha, der er godt nok nogle stykker her på siden, der skulle sørge for at have en stråhat med til at skjule rejsningen.. Der er lidt for mange der ytrer at bukserne laver et vertikalt telt når de ser billeder af stadion 🤣🤣

Alle der skal på den tur skal have hjelme på og veste mm.

Det er 15 personer per gang. Bare alene de indkøb af materialer nærmer sig vel det man får ind.....

Alle der skal på den tur skal have hjelme på og veste mm.

Det er 15 personer per gang. Bare alene de indkøb af materialer nærmer sig vel det man får ind.....
Det er jo materiale de tager fra deres lager, så den udgift har de haft én gang 😊

Tvivler også på at folk får de ting med hjem så de er nødt til at købe nyt hver gang 😄

Last edited:
Det er jo materiale de tager fra deres lager, så den udgift har de haft én gang 😊

Tvivler også på at folk får de ting med hjem så de er nødt til at købe nyt hver gang 😄
Fair :D

Jeg mener bare med det der skal planlægges omkring rundvisningen, materialer og udstyr - og det løn dem der skal vise rundt får - hvor deres mandetimer kunne være brugt andetsteds (og derfor er en udgift at de går til dette) - så tjener AGF ikke en skid på det her (EDIT; husk på det kun er 1500kr per tur der kommer ind, så vi skal over 150 ture før vi kan betale 1 måneds løn til en profil i truppen). Jeg tror 100% det handler om at få vist potentielle nye sponsorerer, samt dem der allerede betaler gildet rundt (på ture der ikke lige er lagt op) - og så har man ud af goodwill tilbudt det til dem der udover det var interesseret - som fx mig :D Jeg skal derop i April - og jeg glæder mig.

Det tror da fanden, så mange år den har været aktiv. 😁
Faktisk så mange år, at når stadion står færdigt i 2027, har den seriøse debat startet af JN i 2014 været i gang lige så mange år (13), som stadion havde bestået før JN startede debatten (ombygningen af det gamle stadion var i 2001).

Jeg håber at den næste debat om et nyt stadion vil starte noget senere end 2040.

Faktisk så mange år, at når stadion står færdigt i 2027, har den seriøse debat startet af JN i 2014 været i gang lige så mange år (13), som stadion havde bestået før JN startede debatten (ombygningen af det gamle stadion var i 2001).

Jeg håber at den næste debat om et nyt stadion vil starte noget senere end 2040.
Forestil jer en samlet transfertråd, der bare var en lang tråd siden den første for over 10 år siden :D

Latest posts

Back