New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 788K
Jeg var forbi idag....der arbejdes virkelig intens....men der skal også knokles for at komme så langt at man ikke er afh. af at ha noget indenfor i august hvor jordarbejdet/anlæggelse af boldbanen skal ske for at nå at ha sat sig så godt at den kan klare næste vinter og vil være spilleklar til marts -27...har læst det at få anlagt banen rettidigt hvis er den største bekymring pt

Jeg var forbi idag....der arbejdes virkelig intens....men der skal også knokles for at komme så langt at man ikke er afh. af at ha noget indenfor i august hvor jordarbejdet/anlæggelse af boldbanen skal ske for at nå at ha sat sig så godt at den kan klare næste vinter og vil være spilleklar til marts -27...har læst det at få anlagt banen rettidigt hvis er den største bekymring pt
Kan man slet ikke indhente noget vækstsæson med nogle gedigne vækstlampe, hvis det skal udskydes lidt? Banen skal jo ikke bruges, så den vil ikke mærke noget slid. Men det er måske allerede indtænkt.

Jeg har det sådan, at det er lidt underordnet om vi får stadion far marts eller juli i '27.
På en måde ville det være fedt med det helt store åbningsshow i sommeren '27, hvor ALT så spiller; bane, boder, logistik...ALT. Jeg forestiller mig noget med en åbningskamp mod et større europæisk hold i paradeopstilling og en helvedes masse festivitas omkring stadion - i dagevis op til.
Og SÅ er vi ellers klar til superligafodbold...

Får vi nøglerne i marts, midt i en sæson, så bliver det hele lidt mere "velkommen til og nu til dagsordenen"-agtigt.

Det er vildt nok hvor hurtigt det egentlig går med sætte tribunen op. For ikke så lang tid siden kunne man for det meste kun se omridset af stadion med beton elementerne i jorden og nu har de næsten fået sat hele den ene side af tribunen op med klodser. Glem ikke at dette endda er den smalleste side af stadion, jeg glæder mig til at se når hele langsiden som er det næste, er kommet op, hvor markant størrelses mæssigt det kommer til at se ud - (så kan man måske sammenligne det med Sektion 12 i Parken som ser vild ud når der er fyldt op på begge tribuner).
Gal hvor er det er fedt at se hvor stejlt det er. Tror aldrig jeg har fulgt et stadion byggeri så intenst som dette 😂

Jeg har det sådan, at det er lidt underordnet om vi får stadion far marts eller juli i '27.
På en måde ville det være fedt med det helt store åbningsshow i sommeren '27, hvor ALT så spiller; bane, boder, logistik...ALT. Jeg forestiller mig noget med en åbningskamp mod et større europæisk hold i paradeopstilling og en helvedes masse festivitas omkring stadion - i dagevis op til.

Får vi nøglerne i marts, midt i en sæson, så bliver det hele lidt mere "velkommen til og nu til dagsordenen"-agtigt.
Sådan tænker jeg også ofte.....i min optik starter vi den OFFICIELLE stadionåbning med Århus Walk, evt primo august hvor ferien er overstået...men jeg kan sagtens se en blød start i marts, hvor stadion kapacitet måske er begrænset pga diverse/og diverse faciliteter åbner mere og mere for at være klar til august...og så ellers det store skud ifm Århus Walk i august

Det kommer til at se så fedt ud med de stejle tribuner.
Men jeg er egentligt lidt overrasket over, hvor få trappeopgange, der bliver.

View attachment 5984
På illustrationerne kan man tælle skal der være 25 opgange i spredt på de 3 "almindelige" tribuner mod 22 på øvre alene henover det gamle stadions samme 3 tribuner. Så der er reelt kun 3 opgange mere til også at skulle dække de tilsvarende pladser fra det gamle nedre. Det bliver trangt at komme ud efter kampen, så selvom der ikke kommer samme flaskehals udenfor mellem arenaen og stadion skal man nok ikke forvente at den samlede tid bliver meget mindre når der er fyldt. Min hovedregning siger at der skal omkring 800 ud gennem hver opgang i snit.

På illustrationerne kan man tælle skal der være 25 opgange i spredt på de 3 "almindelige" tribuner mod 22 på øvre alene henover det gamle stadions samme 3 tribuner. Så der er reelt kun 3 opgange mere til også at skulle dække de tilsvarende pladser fra det gamle nedre. Det bliver trangt at komme ud efter kampen, så selvom der ikke kommer samme flaskehals udenfor mellem arenaen og stadion skal man nok ikke forvente at den samlede tid bliver meget mindre når der er fyldt. Min hovedregning siger at der skal omkring 800 ud gennem hver opgang i snit.
Og jeg som synes, det til tider var et helvede at komme ned fra række 26 på C5 øvre. Hvor mange tilskuere var der plads til på B+C+D på det gamle stadion, og hvor mange bliver der plads til på de nye B+C+D? Hvordan er antallet af opgange på det gamle og det nye, når man regner med, at kapaciteten skulle fordeles midt på? Hvor brede er de nye sammenlignet med de gamle? Hvordan er logistikforskellene, når man skal fordele én opgang til en fuld tribune, hvor nogen skal op og ned i forhold til modellen med to dæk, hvor bodområdet med masser af plads bagved fordelte tilskuerne henholdsvis op og ned?
Jeg ved, vi har mindst 74 kyndige personer her, som netop har beskæftiget sig med den slags beregninger de seneste 38 års arbejdsliv. Oplys mig og mine frænder, ohh I alvidende konstruktionsnørder. Bliver der ren Heinz-ketchup, hvor Nielsen til sidst står og sparker bagenden i bagperronen, indtil vi alle sprøjter ud over Arena?

Jeg frygter virkelig, de har groft undervurderet, hvad der kræves af kapacitet for at få folk ud, uden der kommer trafikprop på de noget mere stejle tribunetrapper. Det vil være fuldtonet Århus, hvis vi efter første kamp skal spille sæsonen færdig i Horsens, fordi der skal bores huller ud til nye trappesektioner på tre af de fire tribuner, hvorefter kapaciteten reduceres til 18.526, Lind og Salling dernæst udtager stævning mod kommunen for misligholdelse af kapacitetsbetingelserne for stadion, kommunen erklærer sig selv konkurs og lader sig opsluge af Randers, og til sidst ser man Dennis Bjerre på TikTok løbe nøgen rundt om stadion med sin Cavling i hånden iklædt Dora-maske højt syngende. "I did it, I did it. Jeg gjorde det, jeg gjorde det!!!!"

Lidt flere opslag fra Instagram:

Jeg håber, de har taget højde for det umiddelbart ikke nødvendigvis videre tryghedsskabende forhold, at "det er muligt at komme hele vejen rundt om stadion 360 grader," når vi får besøg af Brøndby.

Hvad betyder det i grunden helt præcist, at man kan komme hele vejen rundt om stadion 360 grader?

1768924210153.webp

Hvad betyder det i grunden helt præcist, at man kan komme hele vejen rundt om stadion 360 grader?
At det ikke var muligt at gå rundt om det gamle stadion. Hele C tribunen skulle ud forbi arenaen og D tribunen skulle ind ved tennisbanerne.

I forhold til publikumsflow så tror jeg ikke du skal være bekymret. Grunden til det tager dig lang tid at komme ud fra C5 er at alle skulle forbi arenaen - det er ikke trappeopgangen.

800 mennesker pr trappe er ikke et voldssomt tal såfremt områderne bag trapperne kan absorbere de mennesker, og der bliver den kæmpe plads mellem stadion og arenaen væsentlig.

De laver bare et afspæret område til udebanefans. Sådan gør de også alle andre steder

At det ikke var muligt at gå rundt om det gamle stadion. Hele C tribunen skulle ud forbi arenaen og D tribunen skulle ind ved tennisbanerne.

I forhold til publikumsflow så tror jeg ikke du skal være bekymret. Grunden til det tager dig lang tid at komme ud fra C5 er at alle skulle forbi arenaen - det er ikke trappeopgangen.

800 mennesker pr trappe er ikke et voldssomt tal såfremt områderne bag trapperne kan absorbere de mennesker, og der bliver den kæmpe plads mellem stadion og arenaen væsentlig.

De laver bare et afspæret område til udebanefans. Sådan gør de også alle andre steder

Jeg skal vist i kursus i noget med noget humor. Det var selve formuleringen at "komme hele vejen rundt om stadion 360 grader", der fik mig til at trække på smilebåndet. Hvor mange andre grader kunne der være tale om?

Som en person der kommer til alle hjemmekampe vil jeg bare ind på det nye stadion asap, så jeg skal have så få kampe som muligt på det nuværende skodstadion. For mit vedkommende behøver man ikke være 100% klar med alt.

Jeg skal vist i kursus i noget med noget humor. Det var selve formuleringen at "komme hele vejen rundt om stadion 360 grader", der fik mig til at trække på smilebåndet. Hvor mange andre grader kunne der være tale om?
Lige efter jeg svarede gik det op for mig at jeg nok tog det lidt for alvorligt... 😄

Som en person der kommer til alle hjemmekampe vil jeg bare ind på det nye stadion asap, så jeg skal have så få kampe som muligt på det nuværende skodstadion. For mit vedkommende behøver man ikke være 100% klar med alt.
Nej, men de er nok nødt til at have en fodboldbane først og den bliver nok ikke lagt før de er færdige med kranerne og andre tunge køretøjer indvendigt. Så tribunerne skal laves færdig hele vejen rundt.

Men forestil dig at det var marts i år vi kunne åbne. Så vi kunne spille slutspillet på det nye stadion med en massiv opbakning! Vi håber vel trods alt at vi også skal spille top-6 slutspil igen næste år.

Sådan tænker jeg også ofte.....i min optik starter vi den OFFICIELLE stadionåbning med Århus Walk, evt primo august hvor ferien er overstået...men jeg kan sagtens se en blød start i marts, hvor stadion kapacitet måske er begrænset pga diverse/og diverse faciliteter åbner mere og mere for at være klar til august...og så ellers det store skud ifm Århus Walk i august

Jo før jo bedre, i hvert fald i forhold til klubkassen :)

Latest posts

Back