Det er ihvertfald dejligt vi bliver ved med at være ufarlige og at vi taber.
En god træner ville have masser af ting at arbejde med i træningen.
Men her er vi og vi taber snart igen.
Jeg er sgu helt oprigtig ked af at skrive det, men det her hold det kan altså godt komme i nedrykningsfare.
Der er rigtig mange røde flag, og i dag sidder man efter kampen lidt med indtrykket af FCN aldrig for alvor spillede sig ud.
Og spørg lige jer selv, hvem ser i egentlig AGF vinde over i øjeblikket? Det er dybt bekymrende, og jeg har sgu oprigtig ondt af Jakob Poulsen for det alt for nonchalant vindue CV har givet ham.
Jeg er godt nok disillusioneret pt. Vi spiller OK i første halvleg (pånær de sidste 5-10 minutter), men det jeg så af anden halvleg mellem børneputning var godt nok svag. Var det virkelig tabet af Kahl, som skulle få det til at falde sammen? Var det Calløs indhop?
Jeg er slået helt tilbage til Davids sidste sæson lige nu… spillet er måske bedre, men resultaterne og det vi potentielt ser ind i, er ikke godt… Det er virkelig én kamp af kampen. I Superligaen må vi spille med dem, som anses som de bedste, mens vi må spille med reserver i Europa. Jeg håber godt nok, at Links, Tingager og en indkørt Gretarsson kan få det tilbage på sporet efter landsholdspausen.
Jeg er sgu helt oprigtig ked af at skrive det, men det her hold det kan altså godt komme i nedrykningsfare.
Der er rigtig mange røde flag, og i dag sidder man efter kampen lidt med indtrykket af FCN aldrig for alvor spillede sig ud.
Og spørg lige jer selv, hvem ser i egentlig AGF vinde over i øjeblikket? Det er dybt bekymrende, og jeg har sgu oprigtig ondt af Jakob Poulsen for det alt for nonchalant vindue CV har givet ham.
Dagens kamp udstillier også Stiftens evne til at vurdere spillere også deres niveau.
De har i flere måneder talt om hvor god Luka Callø er og har været i Aarhus Fremad, og at han var plug and play. Jeg er med på han er ung, men en ting er at være god på et midterhold i første division, noget andet er at spille Superliga.
Derudover giver han mig minder om både Hausner og Martin Nielsen i den lettere arrogante tilgang han har til forsvarsspillet.
Jeg ser os potentielt vinde over alle hold i ligaen - måske de 3* FC undtaget pt. Spillerne lægger sig ikke ned, Gretarson ser overordentlig fornuftig ud, vi har ok offensiv power fra midtbanen. Det lignede, at sammenhængende træning gør en positiv forskel for vores defensive soliditet.
Vi er i mine øjne et solidt mellemhold, der mangler tur i den. Jeg ser os blive alt mellem 5-10. Tror mest, at vi efter bunker af dogfights gennem sæsonen bliver 7er og får fjollekampen om Europa. Vores egen Europa-kampagne tror jeg giver 7 points.
Dagens kamp udstillier også Stiftens evne til at vurdere spillere også deres niveau.
De har i flere måneder talt om hvor god Luka Callø er og har været i Aarhus Fremad, og at han var plug and play. Jeg er med på han er ung, men en ting er at være god på et midterhold i første division, noget andet er at spille Superliga.
Derudover giver han mig minder om både Hausner og Martin Nielsen i den lettere arrogante tilgang han har til forsvarsspillet.
Jeg er enig, vores problemer starter dog allerede ved ind/udskiftningen af Kahl/Andersen, sidstnævnte gjorde det ok som stopper men var helt vækbsom WB - og så forsatte problemerne bare i endnu mere grad da Callø kom ind, har var rystende svag i stort set samtlige aktioner, og det havde FCN hurtigt luret.
Jeg er enig, vores problemer starter dog allerede ved ind/udskiftningen af Kahl/Andersen, sidstnævnte gjorde det ok som stopper men var helt vækbsom WB - og så forsatte problemerne bare i endnu mere grad da Callø kom ind, har var rystende svag i stort set samtlige aktioner, og det havde FCN hurtigt luret.
Det dårlige først:
Resultatet. Isoleret set, er det ikke en katastrofe at tabe i Farum, det er der mange, der gør. Men vi er efterhånden i en situation, hvor vi altså skal have nogle point på kontoen. Kahl lignede i øvrigt "gamle" Kahl, fra de glade Rösler-dage, hvor han ikke havde overblik og kølighed. Det var lidt sært at overvære, og jeg lurer på, om han måske ikke var helt klar fra start? Jvf. hans tidlige udskiftning.
Det gode:
Vi holdt nullet i 75 minutter. Det er ikke nok, bevar mig vel, men mod et af ligaens mest potente angreb er det opløftende og løfterigt, at vi kan det. Desuden spillede vi godt med, synes jeg. Rösler spillede vel sin bedste kamp for AGF i dag, og Gretarsson gjorde et godt indtryk.
Og igen må jeg sige, at holdet ligner altså ikke et hold i krise. De bliver ved med at prøve, de bliver ved med at spille og der er ikke sådan rigtig tegn på panik og de tudedumme beslutninger, man kan se hold tage, når de SLET ikke er i mental balance.
Det mærkelige:
Hvordan fanden i helvede er der IKKE rødt til Norheim?
Sådan er det jo med unge spillere, det er op og ned - men i dag var virkelig skidt, og der var velnogså en grund til man ikke så han skulle starte - han så meget tung ud i flere omgange, og jeg vil så medgive at hans træner gør det svært for ham med at sætte ham ind i Emmerys side.....den stopper der er der skal altså kunne forsvarer ekstraordinær godt.
Callø bliver udfordret af, at Emmery gik kold. Emmery hjalp Kahl meget i første halvleg. Det er ikke alene Calløs skyld. Anderson er ingen back, men jeg tror, at JP fortryder, at han ikke skiftede venstre wingback lidt før.
Generelt synes jeg, at der er grund til at være meget bekymret, men det er trods alt ikke en tæt kamp i Farum, hvor vi formodes at vende krisen. Jeg vil vente med galden til efter Horsens-kampen.
Vores problemer skyldes især de manglende sejre hjemme over sløje hold som OB og SIF. Ikke at vi mangler den sidste kvalitet på udebane mod et stærkt FCN-hold.
Callø bliver udfordret af, at Emmery gik kold. Emmery hjalp Kahl meget i første halvleg. Det er ikke alene Calløs skyld. Anderson er ingen back, men jeg tror, at JP fortryder, at han ikke skiftede venstre wingback lidt før.
Generelt synes jeg, at der er grund til at være meget bekymret, men det er trods alt ikke en tæt kamp i Farum, hvor vi formodes at vende krisen. Jeg vil vente med galden til efter Horsens-kampen.
Vores problemer skyldes især de manglende sejre hjemme over sløje hold som OB og SIF. Ikke at vi mangler den sidste kvalitet på udebane mod et stærkt FCN-hold.
Jeg synes i øvrigt ikke det er kæmpenafbrændere af Serra, tværtimod, det er udmærkede afslutninger med kort aftræk der bare bliver blokeret. Ved den anden afslutning er deres forsvarsspiller vel en cm fra lige at ramme den med hånden og det er også sådan den her sæson går jvf da Carstensen kastede sig ned og gav Silkeborg et straffespark.
Det sagt skaber vi ikke nok store chancer og så mangler vi en angriber der scorer på en halv chance. Selvfølgelig kunne det også have hjulpet med en udvisning til FCN, der nok bliver dømt de næste ni gange der er en tilsvarende situation. Jeg synes stadig ikke vi spiller som et bundhold, men har et par svage punkter på holdet og alt for megen udskiftning. Der hvor det kan gå helt galt er hvis de darlige resultater sætter sig i spillet inden vi bliver mere sammenhængende med mere konsistens i holdet. Det kan selvfølgelig nemt ske når vi også skal spille europæisk, men det kommer også til at vende hvis de kan holde fokus og troen på egne evner. Godt at se Gretarsson, det hjalp på defensiven, selvom føringsmålet var skidt forsvarsspil.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.