New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 374K
Talentarbejdet i AGF
Bare sjovt at man spiller første træningskamp - men bliver hverken udtaget til A-truppens træningslejr og heller ikke træningslejren for young guns!
Kan du fortælle mig lidt hvordan du ser Emil Helt og Andreas Harsløfs udvikling?
Vi var uden AJ og Tingager, så der skulle fyldes op af unge spillere.

Min vurdering er, at han er næste i køen efter Storch, Camara og der skulle bruges tre unge spillere. Men jeg blev også overrasket over han var med.

Helt synes jeg gør det fint og har taget nogle fine skridt efter han kom til.
Dog har han stået lidt i skyggen af Haugstrup, men kommer til at spillere mere til foråret. De kan godt minde lidt om hinanden, dog er Helt mere dynamisk og med lidt dårligere teknik

Jeg håber du tager fejl ift Frej.
Helt og Harsløf ser jeg ingen perspektiver i overhovedet, så jeg forstår heller ikke hvorfor de er med.
Der er andre jeg ville tage med, men jeg er selvfølgelig heller ikke ungdomstræner i AGF.
Frej kan jo i princippet ligge syg og måske komme senere.

Men jeg tror ikke jeg tager fejl, for det seneste halve år, har han ikke trænet så meget som som Zander, Storch og Camara.

Men lad os se - jeg er nok som de fleste meget overrasket over Haugstrups fremskridt. Måske Frej kan gøre det samme

Derfor Frej ikke er med på træningslejr:

Hvad er folks, der har kendskab til ham, holdning til dette?
Går vi glip af noget? Eller er han overhalet af andre?

Jeg kan ikke indgå at notere mig, at han er venstrefodet, hvilket som udgangspunkt er en fordel...

Ja Frej tror man ikke på. Han er bag Storch og Camara og Callø.
Der står i artiklen, at man har tilbudt en kontrakt. Men den kan selvfølgelig være med vilkår som gør han søger væk.

Er han reelt bag Storch og Camara (går ud fra han er bag Callø) eller er han blevet fravalgt, fordi han har spillet med åbne kort og gerne vil prøve noget nyt?

Det ærgrer mig lidt, at han efter 13 år i klubben mener han skal væk. Det var vel netop nu, at han burde stå på tærsklen til at få et gennembrud i de kommende år. Men er han reelt overhalet af de andre, så tror han måske ikke nok på det og vil hellere et andet sted hen.

Der står i artiklen, at man har tilbudt en kontrakt. Men den kan selvfølgelig være med vilkår som gør han søger væk.

Er han reelt bag Storch og Camara (går ud fra han er bag Callø) eller er han blevet fravalgt, fordi han har spillet med åbne kort og gerne vil prøve noget nyt?

Det ærgrer mig lidt, at han efter 13 år i klubben mener han skal væk. Det var vel netop nu, at han burde stå på tærsklen til at få et gennembrud i de kommende år. Men er han reelt overhalet af de andre, så tror han måske ikke nok på det og vil hellere et andet sted hen.
Jeg tror ikke på Elkjær, desværre. De gange jeg har set ham mangler han fart. Skulle have været slået igennem var det heller ikke som stopper, men derimod midtbanen. Der havde måske været en lille mulighed hvis han gik ud på en back, på grund af pasningsfoden, men det spiller vi ikke rigtig med

Han er bag CS og MC. Hvis han ikke var det, så havde han træner mere med førsteholdet.

Jeg kender ikke hvad spillerne får tilbudt af kontrakter.

Men jeg forestiller mig, at han har fået tilbudt en lærlinge kontrakt som Stef, De Raad og Haugstrup.
En kontrakt der siger; du har to år til at slå igennem, og hvis du gør det godt, så forlænger vi. Stef fik hurtigt fire år.

Det er en billig måde at få testet om talentet er der.

Jeg forstår godt at FE tænker at det er tid til at prøve noget andet.

Måske fordi han gerne vil have nogen der tror mere på ham og fordi Tingager, Mølgaard, AJ, (Dalsgaard), Callø, Camara og Storch er foran ham til sommer

Last edited:
jeg diskuterede med strudsen i går, og var lidt uforstående overfor at klubben skulle have opgivet Frej, da det slet ikke ville stemme overens med de præstationer han leverer.
Jeg synes det er synd at han ikke vil forlænge med AGF, da jeg i fremtiden ser en Kahl type i ham.
De har cirka samme statur, begge utrolig dygtige i pasningsspillet han har spillet både midtbane samt centralt i forsvaret.

Ærgerligt at han ikke skal være i AGF længere - håber han finder et sted han bliver glad for.

jeg diskuterede med strudsen i går, og var lidt uforstående overfor at klubben skulle have opgivet Frej, da det slet ikke ville stemme overens med de præstationer han leverer.
Jeg synes det er synd at han ikke vil forlænge med AGF, da jeg fremtiden ser en Kahl type i ham.
De har cirka samme statur, begge utrolig dygtige i pasningsspillet han har spillet både midtbane samt centralt i forsvaret.

Ærgerligt at han ikke skal være i AGF længere - håber han finder et sted han bliver glad for.
Jeg har set lidt U19 på Play+ og enkelte gange på Sjælland. Så jeg har slet ikke samme overblik som dig. Men er han ikke langsommere? Det er det indtryk jeg har fået

Jeg forstår godt at FE tænker at det er tid til at prøve noget andet.
Det er jo nok også hans bedste mulighed for at få et eventyr ud af fodbolden. Som fast U-19 landsholdsspiller er der nok en del klubber i udlandet der gerne tager en chance med ham relativt ubeset. Så et par år i Italien e.lign. er en noget federe mulighed end et forventeligt skifte til Aarhus Fremad eller Kolding om et år eller to.

Jeg synes det er synd at han ikke vil forlænge med AGF, da jeg fremtiden ser en Kahl type i ham.

Synes nu ikke vi diskuterede 😊

Jeg tror ikke han vail forlænge for han har for langt til spilletid og højst sandsynligt har fået tilbudt en lærlingkontrakt. Se mit svar længere oppe

Jeg har set lidt U19 på Play+ og enkelte gange på Sjælland. Så jeg har slet ikke samme overblik som dig. Men er han ikke langsommere? Det er det indtryk jeg har fået
Ikke meget langsommere, men Frej har vurderet at det bedste for ham er at søge væk.
Den manglende træning med a-truppen kan jo også skyldes, at han har tøvet med at under skrive en kontrakt.
At Storch, Camara skulle være meget bedre end Frej holder ikke i min verden - han er mindst på niveau lige nu.
Jeg vil tro Frej Elkjær og Luka Callø er lige hurtige. De er også begge dygtige til pasningsspillet og rolige under pres.
De er lignende cases på hver deres stopper position - højre og venstre

Jeg håber du tager fejl ift Frej.
Helt og Harsløf ser jeg ingen perspektiver i overhovedet, så jeg forstår heller ikke hvorfor de er med.
Der er andre jeg ville tage med, men jeg er selvfølgelig heller ikke ungdomstræner i AGF.

Da jeg så Harsløf i Lyseng var han en spændende offensiv spiller med god fart. Men har ikke set ham i AGF. Stadigt offensiv eller har man omskolet ham?

Jeg ser en mange ungdomskampe, og kan kun understøtte BRORLORTs udsagn. Han er en virkelig dygtig spiller, og netop på den venstre stopper ville han hurtigt kunne udfordre Kahl. Teknisk overlegen, et fantastisk drive med bolden. Venstrebenet. Jeg har set ham siden han var lille og har altid været et niveau over medspillere og derfor altid spillet opad. I forhold til Mark Steffensen er jeg også uenig med ham der skriver han ikke er god nok. Har været blandt de bedste wfter hans skade.

Jeg ser en mange ungdomskampe, og kan kun understøtte BRORLORTs udsagn. Han er en virkelig dygtig spiller, og netop på den venstre stopper ville han hurtigt kunne udfordre Kahl. Teknisk overlegen, et fantastisk drive med bolden. Venstrebenet. Jeg har set ham siden han var lille og har altid været et niveau over medspillere og derfor altid spillet opad. I forhold til Mark Steffensen er jeg også uenig med ham der skriver han ikke er god nok. Har været blandt de bedste wfter hans skade.
Tak for opbakningen 😅😅 - Jeg er vildt ærgerlig over at Frej Elkjær vil gå en anden vej, men vi må respektere hans valg.
Vi mister et stort talent her, som jeg tror på får en ganske habil karriere. Han passer perfekt ind som venstre stopper i et 3-mands forsvar.
Jeg vil vurdere at han ligeså vel som Haugstrup kunne have fået nogle indhop for AGF, men debuten er udeblevet fordi at være forsvarsspiller er en mere volatil position som midtbanespiller - det er i hvert fald min personlige vurdering.
Mark Ian har jeg langt fra opgivet - han er stadig en utrolig spændende spiller, og derfor undrer det mig at han ikke er blandt dem som også skal en tur med til Spanien.

Latest posts

Back