New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 244K
Trænertråden
AGF har virkelig brug for et markant gearskifte ift.

• At scoute spillere, så en større andel af dem vi henter rent faktisk bidrager. Her tror jeg det vil hjælpe at vi har en ansvarlig (CV) der kender ligaen og ikke en nordmand der undervurderer eller fejllæser Superligaen. Det er set ofte at udlændinge ikke forstår den danske liga. Se bare med AaB og hvem der ellers er rykket ned tidligere - fx SønderjyskE.
  • Udviklingen af spillere skal forbedres. Fordrer selvsagt at man bruger spiller med udviklingspotentiale og ikke har et hold med mange der er +25 år.

Men det er igen ikke en mand. Hverken Fournais eller JN læser jo på bold når AGF henter en spiller. De bliver informeret når tilbuddet skal til at sendes. Fournais var meget specifik omkring det i Mediano.

De kan jo også sige “findes der virkelig ikke et bedre alternativ end en 31 år englænder der ikke har spillet i 8 måneder i Saudi Arabien” eller endnu bedre “vi skal ikke have den profil i vores klub”

Der burde ansvarlige ledere gøre

Helt enig. Direktionen er medansvarlig for den aldersmæssige forfærdelige skæve trup, uden tvivl.

AGF har virkelig brug for et markant gearskifte ift.

• At scoute spillere, så en større andel af dem vi henter rent faktisk bidrager. Her tror jeg det vil hjælpe at vi har en ansvarlig (CV) der kender ligaen og ikke en nordmand der undervurderer eller fejllæser Superligaen. Det er set ofte at udlændinge ikke forstår den danske liga. Se bare med AaB og hvem der ellers er rykket ned tidligere - fx SønderjyskE.
  • Udviklingen af spillere skal forbedres. Fordrer selvsagt at man bruger spiller med udviklingspotentiale og ikke har et hold med mange der er +25 år.
Punkt 2 kræver også en leder med is i maven, for ellers kikser vi altid med punkt 1.

Der findes tilsyneladende brugere herinde, der mener Wahlstedt ikke skal stå for AGF efter 3 kampe. Så stoler man virkelig slet ikke på en scouting afdeling.

Lad nu Wahlstedt, AJ, Arnstad, Badji, Gyamfi osv være faste næste sæson. Stol på den scouting man har gjort.

Helt enig. Direktionen er medansvarlig for den aldersmæssige forfærdelige skæve trup, uden tvivl.
Sat lidt anderledes op.

Med en sammenligning af Viborgs meget unge trup, og AGFs meget gamle trup.

Tror man så at Uwe kunne træne Viborg hvis Jakob Poulsen skulle videre. Eller er han så konservativ, at han ikke ville kunne træne det hold.

Jeg hælder faktisk til, at han sagtens kunne træne dem. Nu han ikke har andre alternativer

Jeg synes også Bach og Anker, specielt den sidste. Til totalt cirka 1 mill Euro skriger til himmelen. Man var vild med Siltanen. Han røg til Djurgården for en million. Det ligner dårlig brug af midlerne.
To for ens pris - whats not to like ;) God gammeldags kræmmertilgang.

Midlerne har nok været for små og man har ønsket at risikosprede - den slags har det med at bide sig selv bagi.

Jakob Vester er ikke bedre end Emmery - han har bare en træner der støtter de unge, og først ser deres evner, i stedet for først at se deres mangler.

Jeg ved ikke hvor du har fra at AGF kun har en spiller mellem 18-20 år, som det blev nævnt tidligere ville Sølvi f.eks. allerede have haft debut i Brøndby, hvis han spillede der (jf. overhørt samtale fra CV), han har ikke engang været udtaget endnu. Så der er masser af 18-20 årige, de falder bare ikke i trænerens smag.

Det gør typer som Max Power, Henrik Dalsgaard og Michael Akoto til gengæld, og så får du langsomt sendt de unge væk, og de gamle frem, når du har været træner i en klub i 3 sæsoner, uanset hvad bestyrelse og sportschef ellers har af planer.

Det er først når du henter en træner, der kan finde ud af at bruge talenter, at du får en yngre trup.
Jakob Vester er pt. mindst et niveau højere end Emmery.

Emmery har bestemt noget interessant i sig og kan blive virkelig dygtig. Det må vi se.

Men havde jeg som træner valget mellem Vester og Emmery til startopstillingen, så ville jeg anytime vælge Vester.

Af hvad jeg hører, så havde det intet med hans stop i GF og gøre
Det er altså en mand, man forfremmede igen og igen, og som man uden tvivl så et stort lys i og ofte nævnte ved navn. Han blev listet ud ad bagdøren efter ulykken uden ord. Lidt ligesom Nedergaard, som også var en mand, man skrev nyheder om, da man hentede ham.

Så hvad hører du, der skal kunne overbevise mig og måske andre om, at alt er godt? 🙂

Det er også 2 spillere som en vanskellige at sammenligne. Vester er 2 år ældre end Emmery og har spillet over 40 førsteholdskampe for Viborg. Selvfølgelig har han bedre odds for at være længere fremme i sin udvikling men var han også det for 2 år siden.?
Helt enig det er svært at sammenligne talentets størrelse på grund af aldersforskellen. Men nu svarede jeg også på påstanden om, at Vester ikke er bedre end Emmery.

Jeg bor i Holstebro, hvor Vester spillede som ungdomsspiller, inden han røg til Viborg. Herude har mange ment, at han blev en superligaprofil en dag.
Om de var lige gode som 18-årige er svært at svare på, synes jeg. Der var de måske nok meget lige.

Det er altså en mand, man forfremmede igen og igen, og som man uden tvivl så et stort lys i og ofte nævnte ved navn. Han blev listet ud ad bagdøren efter ulykken uden ord. Lidt ligesom Nedergaard, som også var en mand, man skrev nyheder om, da man hentede ham.

Så hvad hører du, der skal kunne overbevise mig og måske andre om, at alt er godt? 🙂
Noget så kedeligt som løn

Men igen, blot hvad jeg høre

Der findes tilsyneladende brugere herinde, der mener Wahlstedt ikke skal stå for AGF efter 3 kampe. Så stoler man virkelig slet ikke på en scouting afdeling.

Lad nu Wahlstedt, AJ, Arnstad, Badji, Gyamfi osv være faste næste sæson. Stol på den scouting man har gjort.
Er det derfor SIB blev fyret, fordi der var scoutet så godt?

Jeg forholder mig til et trænerteam der var meget længe om at give Wahlstedt chancen på holdet, og en Wahlstedt der viser hvorfor.

Hvis man i trænerteamet mener Leopold er det værd, er jeg ok med han starter. Og jeg er flintrende ligeglad med hvem der vogter buret de kommende to kampe.

Hvorfor skulle man i øvrigt ikke have stolet på sin scoring og ladet Anker spille fast, og hvorfor skal Bach ikke være en der satses på? Og når vi kommer til det, så har Serra ikke fået en længere stime for AGF, hvad med den scoring?

Jeg er ikke mod talenter. Men jeg reagerer på spil på banen (har du ikke reageret lidt på Bach?), og på signalerne fra trænerteamet.

Er det derfor SIB blev fyret, fordi der var scoutet så godt?

Jeg forholder mig til et trænerteam der var meget længe om at give Wahlstedt chancen på holdet, og en Wahlstedt der viser hvorfor.

Hvis man i trænerteamet mener Leopold er det værd, er jeg ok med han starter. Og jeg er flintrende ligeglad med hvem der vogter buret de kommende to kampe.

Hvorfor skulle man i øvrigt ikke have stolet på sin scoring og ladet Anker spille fast, og hvorfor skal Bach ikke være en der satses på? Og når vi kommer til det, så har Serra ikke fået en længere stime for AGF, hvad med den scoring?

Jeg er ikke mod talenter. Men jeg reagerer på spil på banen (har du ikke reageret lidt på Bach?), og på signalerne fra trænerteamet.
Scouting er ikke en mand.

SIB eller nu CV er personen der skal lytte til de forskellige scouts, og bruge pengene hvor han føler klubber får mest valuta for pengene.

Wahlstedt kom uden kampform, Hansen var i den bedste form længe, derefter blev han alvorligt skadet og var i Februar ikke helt klar endnu. Måske derfor satser man på ham nu. Hvorfor skal man satse på scouting med ham? Fordi man har scoutet ham i flere år, og man har brugt en del penge for ham.

Hvorfor skulle man ikke stole på sin scouting og spille Anker og Bach fast? Det kan den melding de to fik med på vejen, da de blev hentet til klubben, hjælpe lidt med.

-Han bliver en god tilføjelse til vores trup, hvor han både styrker bredden og konkurrencesituationen (TA)
-Og vi henter ham med henblik på fremtiden (TB)

Jeg er ikke pro talenter, eller imod talenter. Men jeg synes det er vanvittigt at bruge 11 millioner på AJ, 7 millioner på Wahlstedt, 9 millioner på Gyamfi og 10 millioner på Arnsted uden at give dem regelmæssig spilletid. Specielt fordi som klub gerne vil have en yngre profil. En yngre profil kommer oftest med en omkostning (manglende point).

Bruger man 2-3 millioner på en spiller er det en spille man kan have til bredden, bruger man 1½ million Euro, så skal den investering have lov til at blive forrentet.

Noget så kedeligt som løn

Men igen, blot hvad jeg høre
Jeg har tidligere spekuleret i, om han måske bare gerne ville tilbage på græs.

Jeg påstod også, at han blev listet ud uden ord. Det gjorde jeg, fordi jeg ikke kunne finde noget om det hos moderskibet.

Men denne artikel indikerer, at der har været en nyhed på agf.dk (som dog tilsyneladende er slettet), og at det ganske rigtigt har noget at gøre med græs kontra papir:

Så jeg trækker min teori om dårlig stemning tilbage og beklager at have turneret med den som et slags faktum.

Nej. Det er vi ikke enige om.

Selvom spillerne kommer transferfrit, skal truppens sammensætning via det Sportslige udvalg. Det er ikke var en mand der laver en trup.

Tror du - hvis SIB blev målt på unge talenter - at han synes det er en fremragende ide at skrive kontrakt med Power?

Jeg synes da nogle af spillerne fik mulighed for at spille. Andre med rette ikke. Husker stadig nogle brokke sig over Anker ikke spillede i stedet for Tingager. Hausner spiller i dag for en klub der er dårligere end FC Fredericia - er det der vi ser os selv?

Tobias Bach lignede ikke en superligaspiller i går.

Men jeg vil gerne høre lidt mere om det du skrev før. At Uwe udlejer spillerne. Hvordan foregår det helt nøjagtigt.
Hvis du har ansat en tilbudschef, så detailstyrer du ikke dit tilbudsarbejde, det overlader du til ham, det samme er gældende når man henter en cheftræner, så detailstyrer du ikke trupudtagelserne, det lader du ham om. Hvis han så ikke når sine mål, så begynder du at stille krav, og hvis du ikke føler at han vil være i stand til at leve op til de krav, så skifter du ham ud.

Når træneren ikke vil bruge et talent, er sportschefen nød til at beskytte investeringen, ved at finde en træner et sted der gerne vil benytte det pågældende talent - det er sådan det foregår, de-facto er det derfor cheftræneren, der via sin manglende interesse for et talent, sender dette talent på leje i en anden klub.

Power, Akoto og Dalsgaard kom på fri transfer, og skulle derfor ikke godkendes af Fournais, det er noget SIB og Uwe har kunnet finde ud af i fællesskab. Men selv hvis det skulle godkendes af Fournais, så ville han forholde sig til økonomien i aftalen, og antage at den sportslige ledelse, med de stignings, fortsat levede op til de udstukne retningslinjer fra direktion og bestyrelse. Bare for at sige at bestyrelsen ikke er et sikkerhedsnet i forhold til at sikre at alle sportslige retningslinjer bliver fulgt helt ned til alderssammensætning i truppen.

Og så er det da korrekt at der er enkelte talenter der ikke slår igennem - selvfølgelig er der det. Men antallet af talenter stillet til rådighed, som han vælger at spolere, ved dels ikke at anvende dem, og dels at påpege deres mangler offentligt, frem for at støtte og udvikle dem - det gør at Uwe’s dage i AGF er talte, og når vi går ind i næste sæson, så er der en ny cheftræner i AGF.

Sat lidt anderledes op.

Med en sammenligning af Viborgs meget unge trup, og AGFs meget gamle trup.

Tror man så at Uwe kunne træne Viborg hvis Jakob Poulsen skulle videre. Eller er han så konservativ, at han ikke ville kunne træne det hold.

Jeg hælder faktisk til, at han sagtens kunne træne dem. Nu han ikke har andre alternativer
Ja han ville bare kun bruge alle de ældste spillere, og så de talenter der allerede var spillet ind på holdet, udviklingen af nye talenter, ville han ikke betragte som en opgave for en Cheftræner af hans kaliber, der kan få AGF i top 6, og leverer både femte og sjettepladser uden problemer.

AGF’s trup var også meget yngre da han trådte ind ad døren, men undergik en forældelsesproces under SIB’s og Uwes ledelse, det er den man vil gøre op med nu, og det kræver en træner der har flere evner i den retning.

Latest posts

Back