New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 244K
Trænertråden
Først og fremmest kredit til @Rastapopoulos for at oprette denne tråd på et tidspunkt, hvor han fik 90% af forum på nakken. Jeg synes stadig, det var præmaturt. Men det var jo rigtigt set af ham med flere, at der var grund til kritik.

Jeg er nu også langt om længe nået til den konklusion, at vi trænger til en ny træner. Det er jeg fordi, at:

1) Uwe og spillerne har pisset et slutspil og en reel chance for guld væk. Spillerne bærer en betydelig del af ansvaret for dette, men det gør Uwe i den grad også.

2) PM har fået alt for lang snor. Lige nu spiller han selvfølgelig, fordi der ikke er nogle alternativer. Men han har udover målene været decideret dårlig hele slutspillet. Jeg synes, det er stærlt kritisabelt, at Badji ikke har fået chancen.

3) Wahlstedt ryger af holdet igen. Jeg synes, det er perspektivløst at spille Hansen i en kamp som i aften. Hansen bør ikke være førstevalg næste år. Han er for gammel. Og han har for mange udsving. Hvis Wahlstedt ikke er førstekeeper næste år, så skal vi have en ny. Det ville have været på sin plads at give Wahlstedt de sidste kampe til at vise sig frem.

Jeg amerkender til fulde, at der er alt muligt, vi ikke har indsigt i. Men udefra set får nogle spillere alt for lang snor (PM, Mølgaard). Andre spillere får ikke en chance (Badji, Wahlstedt).

Jeg tror ikke længere på, at Uwe kan vende det her med den nuværende trup. Hvis CV ikke udskifter Uwe umiddelbart efter sidste kamp, må han i hvert fald roses for at være koldblodig.

Først og fremmest kredit til @Rastapopoulos for at oprette denne tråd på et tidspunkt, hvor han fik 90% af forum på nakken. Jeg synes stadig, det var præmaturt. Men det var jo rigtigt set af ham med flere, at der var grund til kritik.

Jeg er nu også langt om længe nået til den konklusion, at vi trænger til en ny træner. Det er jeg fordi, at:

1) Uwe og spillerne har pisset et slutspil og en reel chance for guld væk. Spillerne bærer en betydelig del af ansvaret for dette, men det gør Uwe i den grad også.

2) PM har fået alt for lang snor. Lige nu spiller han selvfølgelig, fordi der ikke er nogle alternativer. Men han har udover målene været decideret dårlig hele slutspillet. Jeg synes, det er stærlt kritisabelt, at Badji ikke har fået chancen.

3) Wahlstedt ryger af holdet igen. Jeg synes, det er perspektivløst at spille Hansen i en kamp som i aften. Hansen bør ikke være førstevalg næste år. Han er for gammel. Og han har for mange udsving. Hvis Wahlstedt ikke er førstekeeper næste år, så skal vi have en ny. Det ville have været på sin plads at give Wahlstedt de sidste kampe til at vise sig frem.

Jeg amerkender til fulde, at der er alt muligt, vi ikke har indsigt i. Men udefra set får nogle spillere alt for lang snor (PM, Mølgaard). Andre spillere får ikke en chance (Badji, Wahlstedt).

Jeg tror ikke længere på, at Uwe kan vende det her med den nuværende trup. Hvis CV ikke udskifter Uwe umiddelbart efter sidste kamp, må han i hvert fald roses for at være koldblodig.
Tak! Det var en ærgerlig omgang, men jeg bærer ikke nag.

Jeg er heller ikke begejstret over, at vi er, hvor vi er nu. Det er en bedrøvelig situation 😟

Og jeg synes også til Uwes forsvar, at Stinges arv ikke ligefrem ser bedre ud, som dagene går.

Men jeg er enig med dig. Jeg har ikke set noget fra Uwe, der giver mig tro på, at vi kan gå frem med ham ved roret. 🤷🏼‍♂️

Trust the process...
1.jpg
2.jpg

Tak! Det var en ærgerlig omgang, men jeg bærer ikke nag.
Jeg var også på det hold, der mente du havde drukket (eller spist) af natpotten. Men det var sgu godt set, det skal du have, og jeg beklager uforbeholdent, om jeg er gået over stregen.

Det sagt, så er jeg dér, hvor jeg nærmest forventer en fyring af Uwe, uden at være helt sikker på om det er det rigtige.
Jeg forventer det, fordi resultaterne har været elendige længe. Spillet og stats har imidlertid fortalt en anden historie, og spillerne slår ikke sådan op i banen, som de f.eks gjorde i perioder under Riddersholm, Den Unævnelige, Fredberg (arme mand), Peter Sørensen og faktisk også til allersidst under David...
Så spørgsmålet er, hvad CV ser, og hvad han vælger at fokusere på og prioritere som det væsentlige?

For Uwe:
Spillet har været til mere
Han synes at have spillernes opbakning

Imod Uwe:
Resultaterne
Et meget kortsigtet fokus, uden vilje til at risikere noget, så unge spillere ikke udvikler sig, noget som er svært at tilgive, når vi pisser slutspillet væk på den her måde.

Jeg kan som sådan leve med begge udfald - men jeg vil se et andet udtryk FRA BÆNKEN i næste sæson. Jeg har faktisk ikke det store at udsætte på spillernes udtryk og vilje, men den ultrakonservative tilgang og de ekstremt sene udskiftninger, vil jeg se ændret til næste sæson. Uagtet trænerens navn.

Har allerede set stat om, at Uwe er dårligere end David ift pointsnit - delt flere gange. Men vi skal jo bare lige huske på, at David havde flere sæsoner ude af top 6, hvor det er noget nemmere at lave point - end Uwe der har lavet en bronze, en 5.plads (m pokalfinale) og så en 6.plads i år.

Det værste for Uwe er - at det er afvikling der er sket.
Fra bronze, til 5+finale og til 6.plads uden noget.

Og samtidig også fair at understrege, at David havde en dårligere trup end Uwe har haft undervejs i sin tid - men det var jo også derfor han klarede sig i top 6 alle 3 gange af 3 forsøg. Meeeen - det skal med.

Hvis Uwe ikke ryger, altså hvornår gør man så?

Der har vel sjældent været dårligere?
Hvis man vurderer at truppen er forkert sammensat/mangler kvalitet (og jo LIGE har taget konsekvensen ved at fyre ham med ansvaret for truppens sammensætning SIB) - så giver det også mening at give Uwe nogle nye spillere - og en ny chance - før man fyrer ham. Det synes jeg er logisk - hvis man beslutter det. MEN - det hænger så lidt sammen pt, at man også forstå, hvis det slutter her.

Men hvis Uwe skal køre nuværende stamme færdig (NP/PM/Hansen/Dalsgaard, og til dels Tingager) - og tilføres 3-4 spillere nu her - og det ser bedre ud, så kommer vinduet til vinter jo altså 17 kampe efter. Der er også en efterårsferie med lang landsholdspause efter ca. 10 kampe.

Jeg falder på ingen måde ned af stolen hvis vi venter dertil - såfremt det stadig ikke kører efter sommer - men at man giver ham nye spillere at få det vent med.
Hvis pilen pegede på truppen, så giver det mindre mening at fyre træneren lige efter sportschefen UDEN at give træneren nye spillere?

Altså jeg er helt med på - at det er under al kritik det forår her.

Men hvis truppen ses på som komplet mangelfuld - så vil man også se på, at Uwe fik den til at ligge nummer 1 efter 15 runder (noget ingen har klaret i AGF i de sidste 30 år) - og klarede bronze og en pokalfinale mm.

Jeg falder ikke af stolen hvis han får chancen efter sommer af CV, som vel dårligt kan fyre en træner uden at give ham en eneste spiller siden.

Så jeg tror mere PM, Hansen, NP og Dalsgard skal på BÆNKEN - og 4 nye skal spilles ind - end at man fyrer Uwe og køber teenagere.

Men hvis truppen ses på som komplet mangelfuld - så vil man også se på, at Uwe fik den til at ligge nummer 1 efter 15 runder (noget ingen har klaret i AGF i de sidste 30 år) - og klarede bronze og en pokalfinale mm.

Jeg falder ikke af stolen hvis han får chancen efter sommer af CV, som vel dårligt kan fyre en træner uden at give ham en eneste spiller siden.

Så jeg tror mere PM, Hansen, NP og Dalsgard skal på BÆNKEN - og 4 nye skal spilles ind - end at man fyrer Uwe og køber teenagere.
Jeg elsker din optimisme, Stig.

Men truppen var jo god nok i juli og august. Jeg tror, de var i timet topform dengang grundet det hårde program, men jeg kan ikke affinde mig med, at det udelukkende var konditionen, der gjorde det. Vi var rigtig gode dengang; nu er vi dårlige.

Hvorfor? 🤷🏼‍♂️

Jeg vil vove den påstand, at hvis PM havde været et nyindkøb fra i sommers og 30 år gammel, så var han blevet prist som det eneste lyspunkt i sæsonen. Nu lader folk sig farve af hans alder og af at vi har kigget på ham i mange år. Det er ekstremt svært at score 20 mål i en superligasæson og en kæmpe gevinst for enhver klub.

Med hensyn til Rösler så MÅ han simpelthen blive fyret. Der er ingen som overlever 6 nederlag i streg med en målscore på 5-17. Jeg ville faktisk ikke engang vente til efter sæsonen, men eksekvere i morgen, da ingen er tjent med at lade som om i en runde mere.

Hvis Uwe er her til næste sæson, så starter de 4 hver kamp igen, det er jeg helt sikker på.

Uwe kan ikke bruge nye spillere med det samme, de skal gerne bruge 6 måneder på at lære den måde han vil presse på.

Der er andre alternativer end at fyre Uwe og købe teenagere. Man kunne fyre Uwe og købe spillere som rent faktisk er godt scoutet?

Uwe er en del af skylden når han kun vil bruge de samme spillere hele tiden.

Med hensyn til Rösler så MÅ han simpelthen blive fyret. Der er ingen som overlever 6 nederlag i streg med en målscore på 5-17. Jeg ville faktisk ikke engang vente til efter sæsonen, men eksekvere i morgen, da ingen er tjent med at lade som om i en runde mere.
Måske vil man vente til efter BIF med at annoncere det, af hensyn til Uwe. Jeg har selv overvejet at annoncere BIF ville blive den sidste kamp. Men det er nok mere oplagt at fyre ham og så holde en afskedsceremoni i forbindelse med kampen.

Omvendt, hvad skal en midlertidig træner stille op med den kamp? At dømme efter stemningen herinde skal han stille med samtlige marginalspillere, vinde, og halshugge de etablerede profiler midt på banen (hvis du bliver fornærmet, så træk vejret og smil) :). Og 'vinde' er den mindst sandsynlige af de muligheder.

Jeg elsker din optimisme, Stig.

Men truppen var jo god nok i juli og august. Jeg tror, de var i timet topform dengang grundet det hårde program, men jeg kan ikke affinde mig med, at det udelukkende var konditionen, der gjorde det. Vi var rigtig gode dengang; nu er vi dårlige.

Hvorfor? 🤷🏼‍♂️

Fordi vi må erkende - at holdet overpræsterede i sommers, i øvrigt hvor alle var klar og på toppen.
Kun Mølgaard tilført undervejs ift skader - og vi har på skift manglet Links (som ikke er kommet tilbage på samme niveau), NP ditto, Dalsgaard ditto - og Andersen slet ikke.
Skader der fik Uwe til at fjerne en vigtig brik fra offensiven (Anderson) - og så gik offensiven i stå. Det kom holdet sig nærmest ikke over resten af efteråret - og NPs muskelskader, og MEM/Anderson der dalede i kvalitet - og Bech fandt aldrig sig selv igen heller... 2 mål scoret siden jul. Faktisk kun 4 siden august, og de 2 var lige efter. Han gik 11 kampe uden at score - og det har fyldt underligt lidt - da al kritikken er gået på ham der endte med at lave 20 eller mere.

Anderson, Bech, MEM og de andre - har ganske enkelt ikke været ligeså skarpe som de var i august, hvor både Anderson, Bech og MEM scorede flittigt.
Jeg ser deres manglende skarphed som største årsag til, at sæsonen er ebbet mere og mere ud - da energien komplet forsvinder, hvis alt der forsøges forbliver ufrugtbart.

Da vi slog AaB hjemme 4-0 i foråret strålede Anderson med 2 flotte mål, og Bech-assists etc.
Men der skulle nærmest ikke mere til end en uskarp indsats til mod Viborg, hvor alt nærmest blev brændt, selvom vi lavede et chancehav- så kom efterårets fortvivlelse tilbage. Jeg har et hav af gange siddet og tænkt, at vi ikke var langt fra, at kampen kunne have forløbet anderledes. Altså selv mod Randers i søndags, hvor Anderson rammer stolpen efter få minutter - og brænder en giga-chance ved 1-1. Det mindede mig om da Bech brændte giga-chancen tæt under mål i Randers ved 1-1...

Scorer man den slags - og kommer foran 2-1, så er det de andre der kan punktere. Ligesom vi jo faktisk ikke spillede skide godt mod Sønderjyske hjemme i Aarhus, men de punkterede da vi scorede til 2-0 (efter en foræring til PM, og et langskud af Bech, som ALDRIG var scoret i slutspillet).

Momentum, energi, medvind - vilje, håb etc. Der er så mange synergier.
Hvis Uwe er her til næste sæson, så starter de 4 hver kamp igen, det er jeg helt sikker på.

Uwe kan ikke bruge nye spillere med det samme, de skal gerne bruge 6 måneder på at lære den måde han vil presse på.

Det kommer an på hvem man henter. Peacock startede altså inde over Hansen med det samme - og blev der. Uwe er ikke imod opgraderinger - han ser bare ikke dem der ikke spiller som bedre. Er Badji bedre end PM har været med sine 20 mål? Er Badji bedre end Bech? Er Wahlstedt bedre end Hansen etc?

Jeg tror udelukkende det handler om hvad der kommer ind. Uwe gør meget for at spille med Arnstad. Han har ikke bare sat Arnstad på bænken og sagt, at MEM/Anderson er bedre.

Og hvis man henter en ny stjerneangriber så kan han sagtens spille fra start med PM fx. Kan jo være et stort køb kræver vi sælger Bech?
Og selvfølgelig tør Uwe bruge en ny målmand over Hansen, hvis det er en der er så god som Peacock - da han allerede har vist det.
Henter CV Jønsson tør Uwe også bruge ham etc.
Der er andre alternativer end at fyre Uwe og købe teenagere. Man kunne fyre Uwe og købe spillere som rent faktisk er godt scoutet?

Uwe er en del af skylden når han kun vil bruge de samme spillere hele tiden.

Ja selvfølgelig er der det.
Og jeg er ikke 100% for bare at beholde Uwe.
Jeg tror det må slutte nu. Jeg taler ud fra, hvad jeg tror ledelsen kan se sig selv beslutte ud fra en synspunkt om timing vs økonomi.
PM og gutterne kører på sidste vers. Jeg tror med garanti ikke vi sender både PM, Polle, Hansen og Dalsgaard ud af klubben nu. De kommer til at spille en del. Og med garanti tror jeg heller ikke man kan erstatte alle 4 i start 11 på et enkelt vindue.

MEN - henter man ny keeper og ny angriber - og starter sæsonen med Andersen/Links/Yakob tilbage, og måske en enkelt mere til den venstre forsvarsside.
Og man til jul også får tilført 1-2 mand - og ligger til top 6 inden for rækkevidde. Så er håbet måske - at næste sæson spilles til top 6, og med udskiftning af diverse profiler.
Det tror jeg godt Uwe kan få ansvaret for.

Det er også lidt underligt - hvis en ny træner skal ind og bare starte med at sætte de rutinerede af.

Der var grundlag til kritik, men jeg synes kritikken i denne tråd var lidt underlig vag og meget svær at få hænderne omkring.

Jeg var med på kritikken af Uwe for ikke at rotere nok, og for ikke at etablere en plan B. Men jeg troede på han kunne rette skuden op. Der var Rasta tidligere ude.

Jeg får kun ros af mig selv :), men jeg var hurtigt ude med kritik af sommerens vindue for at mangle noget på WB, og kort tid efter for at have købt for svage spillere. Jeg afviste guld som mulighed allerede dengang, fordi truppen manglede bredde og 1-2 profiler.
Og jeg afviste det igen efter vinterens fravær af investeringer (jeg var efter [mindst en]angriber og centerforsvarer - målmand måtte vente endelig tommel ned på Wahlstedt, WB at man droppede positionen). Og jeg gentog at man ikke kunne udlede noget af at mose Haderslev og AaB.

Mit bud var +/- én position ift det man gik ind til foråret med (var det en 5. Plads?).

Og hele vejen har jeg råbt på forstærkninger fordi dette kunne være året hvor det hele klapper.

Badji havde en fin kamp mod Haderslev, og startede godt mod Vejle. Ellers er det én aflægning til Bech. Det er ærgerligt han er skadet fordi jeg ville gerne se ham spille 9'er. At se ham spille ved siden af PM er til gengæld ikke interessant for mig.

Jeg ville ønske Wahlstedt havde nogle udsving. Hvis der vsr positive aktioner der gav en ide om han kunne løfte sit niveau.

Holdet skal igennem en pinagtig afslutning på et pinagtigt slutspil. Jeg tror ikke nogen af dem er tjent med risikoen for større nederlag, bare fordi Wahlstedt skal vises frem. Hvis de har ham som mulig førstekeeper efter sommer accepterer jeg min fejl

Jeg tror ikke længere på, at Uwe kan vende det her med den nuværende trup. Hvis CV ikke udskifter Uwe umiddelbart efter sidste kamp, må han i hvert fald roses for at være kokoldblodig

jeg forstår ikke den med PM. Ja, han er en hæmsko for opstillet, men han er så god I boksen at det vejer tungest. Mølgaard har fået en del chancer, man har sikkert håbet ha fandt niveauet. Han er heller ikke blevet udfordret af de andre på bænken. JJA er interessant som type, men han har ikke spillet ret godt, og det er ikke ham der stryger til baglinjen og sætter en chance på.

Jeg synes ikke Badji har været god nok i sine indhop, og når det gælder er han desværre skadet. Wahlstedt har holdt ret lavt niveau, jeg kan slet ikke se kritikken.

Jeg var ude med min bekymring for at afslutningen på foråret ville slide Uwe op, så man, selvom ønsket skulle være at beholde Uwe, ville ende med en nødvendig afsked.

Det var godt nok dengang han var sit normale arrogante selv. Siden har vi set 'Sad Uwe' ret meget. Mere omgængelig, men samme udfordring.

Man kan jo kun håbe Uwe er fortid snarest, de sidste 9 måneder, siden den første landkamps pause, har mildest talt været en lang pine. Fucking træls at se sit hold falde så vildt - velvidende, at man ikke i det mindste prøver nogle nye kræfter, stadig stort set samme opstilling og de samme, som kommer ind, brandhoff, power mens han var her ect...

Latest posts

Back