Trænertråden
Last edited:
Tobias Bech = Lars Friis
Kristian Arnstad = Brian Riemer
Jakob Andersen = David Nielsen
Du får ikke kredit for at bruge spillere der allerede har fået sine første +25 kampe på seniorniveau, men du får kritik for at stoppe med at bruge dem.
Så jeg spørger igen, hvor er det talent som Uwe Rösler har udviklet og ført ind på superligaholdet i de tre sæsoner han har været træner?
Det nytter ikke noget at man ikke vil udvikle talenter, men kun bruge dem andre har gjort klar - og det er det eneste Uwe har gjort i sin tid i AGF - bruge spillere der allerede var udviklet af andre, de eneste undtagelser er Callø, Bach og Emmery, og dem har han på ingen måde udviklet til at blive etablerede superligaspillere, (og i øvrigt kun brugt af nød, ikke fordi han på ingen måde har vist lyst til at bruge dem, hvis han havde et alternativ).
Så hvor er de?
Undskyld, jeg var ikke med på, at du definerede reglerne. Bare så jeg forstår dine regler for, hvornår Uwe skal have kredit for talentudvikling, så er de som følger:
Uwe må ikke få kredit for at udvikle TK, Bisseck, Arnstad og Bech, fordi andre trænere havde udviklet på dem tidligere.
Uwe har fejlet i ikke at bruge Daghim nok. Daghim havde spillet 65 minutter SL bold inden Uwe kom til, og spillede på andetholdet og i den østrigske andendivision i et år, efter han blev solgt.
Uwe har fejlet i at udvikle på Grønbæk. Det på trods af, at Grønbæk fik spilletid i alle fire SL runder i Uwes første sæson, før han blev splgt - og at Grønbæk faktisk startede inde i den sidste kamp inden salget.
Uwe skulle have spillet Callø i stedet for Dalsgaard, som var en vigtig del af Superligaens absolut bedste forsvar, alene fordi Callø var et ungt talent.
Jeg er ikke enig i dine regler. Og jeg er dybt uenig i alle dine konklusioner. Men lad os tage de spillere ud af ligningen, for dem bliver vi aldrig enige om.
Jeg er også dybt uenig i dit rationale om, at Uwe ikke må få kredit for at videreudvikle på talenter, men at han skal kritiseres, hvis han ikke gør det. Hvis en spiller ikke er at betragte som et talent, når han har spillet 25 kampe, så kan du heller ikke kritisere Uwe for ikke at ville spille med ‘talentet’ Grønbæk. For ifølge din definition, så må Grønbæk nødvendigvis bare betragtes som en spiller som så mange andre.
Men hvis jeg skal lege med på din præmis:
Uwe HAR udviklet Jakob Andersen efter dine logikker. JA havde spillet 11 minutter i SL i en kamp, før Uwe kom til. Han nåede at spille 400 SL minutter i denne sæson før sin skade.
Uwe har ikke udviklet andre talenter i AGF, hvis man skal følge dine præmisser.
Så vil jeg gerne høre, hvad det er for nogle talenter, Uwe har forsømt at udvikle på, når vi tager de ovenfor nævnte spillere ud af ligningen.
Med andre ord, hvilke talenter er det, Uwe har forsømt så grelt efter sin første sæson?
Edit: Et tillægsspørgsmål. Hvor meget skulle Uwe have spillet Grønbæk i de fire SL kampe han var til rådighed, for at Uwe ikke havde forsømt ham? Og er det ikke en formildende omstændighed, at Uwe skulle samle et hold op, der var mm fra nedrykning et par måneder forinden, og måske prioriterede niget andet end udvikling af Grønbæk i de fire kampe?