New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 789K
Ny Ceres Park
Det må dæleme også være hårdt at skulle sidde på møder i nu 1½ år, hvor man skal drøfte filmproduktion af 25 Aarhus personligheder (Juni/august 2020), drøfte visionskonkurrence i juli, som så gennemføres i september/oktober, for så at vente til februar 2021 med at lave beskrivelse af organisations- og driftmodel for området omkring stadion, for så først i april af påbegynde en udfærdigelse af konkurrenceprogram.

Hvorfor de her måneder imellem at disse "højdepunkter" (som de kaldes) igangsættes/startes? Er folk ikke heltidsansatte på det her projekt? Jeg er glad for at jeg ikke skal være en del af sådan et projekt. Det ville jeg ikke have tålmodighed til. Jeg håber at Henrik Lind er bedre til det. Men jeg kan ikke bebrejde ham, hvis han ind imellem kommer i tvivl om det er 250 mio kr. investering værd. Men forhåbentlig kommer der pludselig skred i tingene. Om et par år eller tre...
Se der har vi det store problem.
Hans hensigtserklæring løber kun 1/2 år mere, så der skal snart til at ske noget

Jo, men er der ikke masser af møder der skulle være holdt, som man ikke har holdt pga. nedlukning mm? Der har jo ligesom været 1000 andre ting der måske kom i første række for mange involverede desværre!?
Tjaaee..... måske. Jeg tror nu langt de fleste (private) arbejdspladser har kørt videre i næsten samme gear men der er selvfølgelig nogen som er ramt. Er der andre steder hvor tidsplanerne skrider i samme stil?

Hvornår var det visionen blev fremført - var det ultimo 2019 og nu skrider tidsplanen allerede med noget der ligner et år - det er jo næsten tilbage til start?
Jeg tror stadig det er kulturen i den slags projekter som blot ikke er til fremdrift - det er som om det skal tage lang tid og man ikke rigtig kan komme ud over rampen i Aarhus. Lidt for meget rundkreds og for få beslutninger men resultatet bliver formentlig fantastisk (y) (kan forså på White Stripes at bliver meget bedre i røde Kommuner;)). I sidste ende er det også noget som skal stå i mange år men hold op det virker som om man arbejder i sneglefart. Især når der nu er en bagkant på en donation til kr. 250 mio.

Kan ikke helt finde ud af hvor mange Kongelunden har ansat - er det kun projektdirektøren som blev udskiftet og de andre i Sekretariatet er løst tilknyttet fra Kommunen eller? Der kom vel omkring 40 bud på visionerne for området men det blev jo leveret af eksterne aktører og de havde åbenbart tid til det - så det er vel ikke arbejdet med det som har forsinket projektet.

Skud fra hoften - der kommer til at ryge et år mere på og vi ender i 2027......Alternativt misser man donationerne og det hele går i stå - det ville være en rigtig Aarhus-historie........

Ps: Håber nu Linds opråb skaber opmærksomhed hos Politikerne og de indser der skal speedes op på processen.

Tjaaee..... måske. Jeg tror nu langt de fleste (private) arbejdspladser har kørt videre i næsten samme gear men der er selvfølgelig nogen som er ramt. Er der andre steder hvor tidsplanerne skrider i samme stil?

Hvornår var det visionen blev fremført - var det ultimo 2019 og nu skrider tidsplanen allerede med noget der ligner et år - det er jo næsten tilbage til start?
Jeg tror stadig det er kulturen i den slags projekter som blot ikke er til fremdrift - det er som om det skal tage lang tid og man ikke rigtig kan komme ud over rampen i Aarhus. Lidt for meget rundkreds og for få beslutninger men resultatet bliver formentlig fantastisk (y) (kan forså på White Stripes at bliver meget bedre i røde Kommuner;)). I sidste ende er det også noget som skal stå i mange år men hold op det virker som om man arbejder i sneglefart. Især når der nu er en bagkant på en donation til kr. 250 mio.

Kan ikke helt finde ud af hvor mange Kongelunden har ansat - er det kun projektdirektøren som blev udskiftet og de andre i Sekretariatet er løst tilknyttet fra Kommunen eller? Der kom vel omkring 40 bud på visionerne for området men det blev jo leveret af eksterne aktører og de havde åbenbart tid til det - så det er vel ikke arbejdet med det som har forsinket projektet.

Skud fra hoften - der kommer til at ryge et år mere på og vi ender i 2027......Alternativt misser man donationerne og det hele går i stå - det ville være en rigtig Aarhus-historie........

Ps: Håber nu Linds opråb skaber opmærksomhed hos Politikerne og de indser der skal speedes op på processen.

Ps: Håber nu Linds opråb skaber opmærksomhed hos Politikerne og de indser der skal speedes op på

Ps: Håber nu Linds opråb skaber opmærksomhed hos Politikerne og de indser der skal speedes op på processe
Det har jeg nu ikke sagt noget om.

Jeg sagde såmænd bare at jeg foretrækker at tingene tager lidt længere tid, hvis alternativet er at det bliver gjort uden bred inddragelse.

Det har jeg nu ikke sagt noget om.

Jeg sagde såmænd bare at jeg foretrækker at tingene tager lidt længere tid, hvis alternativet er at det bliver gjort uden bred inddragelse.
Går ud fra du bemærkede smileyen ;) Fin udvidelse af din begrundelse - den er forståelig. Desværre er jeg dog sikker på, at man ikke kan gøre alle tilfredse i denne process men forhåbentlig får man inddraget de rette brugere (ikke at jeg ved man undlader det i venstre-styrede Kommuner).

De fleste mener Kommuner som har en naturlig søgning (og et godt skatteborgergrundlag) oftest er svære at samarbejde med. Det er vist en offentlig hemmelighed, at Aarhus, Skanderbog og Silkeborg er Kommuner med nej-hatten som udgangspunkt mens andre Kommuner har mere brug for at "brande" sig selv og derfor mere medgørlige. Jeg ved ikke om det er røde eller blå Kommuner og tror ikke det er styret af den politiske observans men mere af behovet for at skabe branding/indtægter.

Sådan opfattede jeg nu ikke White Stripes indlæg. F.eks. tror jeg der er meget forskel på hvordan man gør/gjorde det i Herning/Farum (venstre) kontra Gentofte (konservative), selvom man ikke kan beskylde nogen af dem for at være røde.
Bemærk smileyen - jeg vil slet ikke ind i en politisk diskussion. Som jeg har skrevet ovenfor, tror jeg der er helt andre motiver i de forskellige Kommuner som ikke er drevet af politisk observans men andre behov.

Det må dæleme også være hårdt at skulle sidde på møder i nu 1½ år, hvor man skal drøfte filmproduktion af 25 Aarhus personligheder (Juni/august 2020), drøfte visionskonkurrence i juli, som så gennemføres i september/oktober, for så at vente til februar 2021 med at lave beskrivelse af organisations- og driftmodel for området omkring stadion, for så først i april af påbegynde en udfærdigelse af konkurrenceprogram.

Hvorfor de her måneder imellem at disse "højdepunkter" (som de kaldes) igangsættes/startes? Er folk ikke heltidsansatte på det her projekt? Jeg er glad for at jeg ikke skal være en del af sådan et projekt. Det ville jeg ikke have tålmodighed til. Jeg håber at Henrik Lind er bedre til det. Men jeg kan ikke bebrejde ham, hvis han ind imellem kommer i tvivl om det er 250 mio kr. investering værd. Men forhåbentlig kommer der pludselig skred i tingene. Om et par år eller tre...
Det undrer mig også tit i en sådan en proces hvorfor der er så langt imellem at man kan sætte noget i gang eller få et resultat. Man betaler en masse penge til nogle konsulterer som et halvt efter kommer med en rapport der fortæller en alt det man godt vidste i forvejen og så går der yderligere et halvt år før man har læst den og kan tage næste skridt. Som om det altid er umuligt at lave andet imens eller forberede sig på næste skridt. Det kan også virke voldsomt at skulle bruge flere måneder på nogle af de ting når man først går i gang, men det handler selvfølelig også om ressourcer og ville være et mindre problem hvis man startede lidt tidligere.

Ja, det er bedre at det tager lidt længere tid end at det ikke bliver gjort ordentligt, selvom det også sagtens kan lade sig gøre både at være forsinket og ikke helt have gennemtænkt det. Det kan gå endnu mere galt hvis man til sidst skal have noget presset igennem på kort tid, men jeg tror det havde været bedre hvis der havde været en deadline, hvis stadion fx skulle stå klar til noget slutrunde for kvindelandsholdet. Nu kan man forhåbentlig bruge Linds deadline til at få lidt skub i det og gøre som JN siger, få lavet nogle ting parallelt.

Nu kan man forhåbentlig bruge Linds deadline til at få lidt skub i det og gøre som JN siger, få lavet nogle ting parallelt.

Er der en præcis dato på Linds deadline?
Har ikke kunnet finde den nogle steder.

Jeg har ikke adgang til Stiften artiklen, så jeg er også i tvivl om hvor i processen det pt står stille.

Der er kommunalvalg til november, så hvis byrødderne har deres andel i det, så kunne det være rart at få helt frem i lyset.

Jeg ved det heller ikke, men hvorfor skulle hans støttetilsagn have en udløbsdato?
Formentlig for at sikre en eller anden fremdrift og sikre at der bliver skabt et ordentligt produkt. Helt præcist hvor meget der skal til for at de ender med bindende tilsagn fra Lind (og Salling Fond) står dog ikke voldsomt klart.

Der udstikkes en del rammer i hensigtserklæringen: https://dagsordener.aarhus.dk/vis/p...6ee-264398b5f616/?redirectDirectlyToPdf=false

Jeg ved det heller ikke, men hvorfor skulle hans støttetilsagn have en udløbsdato?
Det er formentlig standard i enhver kontrakt. Det kan godt være, at det ikke gør nogen forskel, om det bliver 2021 eller 2022, men hvis projektet skrinlægges eller falder helt til jorden for nu, skal der jo heller ikke kunne komme nogen i 2035 og sige, næ, hov, du skylder os 500 mio kr til det her nye stadion.

Formentlig for at sikre en eller anden fremdrift og sikre at der bliver skabt et ordentligt produkt. Helt præcist hvor meget der skal til for at de ender med bindende tilsagn fra Lind (og Salling Fond) står dog ikke voldsomt klart.

Der udstikkes en del rammer i hensigtserklæringen: https://dagsordener.aarhus.dk/vis/p...6ee-264398b5f616/?redirectDirectlyToPdf=false
Der står ikke noget om en udløbsdato i hensigtserklæringen.

Så hvorfor er det et issue udover at det er ren spekulation?

Det er formentlig standard i enhver kontrakt. Det kan godt være, at det ikke gør nogen forskel, om det bliver 2021 eller 2022, men hvis projektet skrinlægges eller falder helt til jorden for nu, skal der jo heller ikke kunne komme nogen i 2035 og sige, næ, hov, du skylder os 500 mio kr til det her nye stadion.
Nej, det siger vel sig selv, at pengene er øremærket til Kongelunden.

Der står ikke noget om en udløbsdato i hensigtserklæringen.

Så hvorfor er det et issue udover at det er ren spekulation?

"Hensigtserklæringen træder i kraft på Ikrafttrædelsesdatoen og er gældende indtil det tidligste af følgende tidspunkter: (i) datoen for afgivelse af bindende tilsagn om de økonomiske bidrag fra KHSF og LI, og (ii) 24 måneder regnet fra Ikrafttrædelsesdatoen."

Latest posts

Back