Trænertråden
Minus 273 fordi han er over 30Det giver faktisk minus 5 i det store billede fordi han ikke bidrager med andet end alle de der mål alle og enhver kan lave, med bind for øjnene på en ridende hest
Minus 273 fordi han er over 30Det giver faktisk minus 5 i det store billede fordi han ikke bidrager med andet end alle de der mål alle og enhver kan lave, med bind for øjnene på en ridende hest
Når man tæller Mortensens mål skal man først fratrække alle straffesparksmål, dernæst mål mod bundholdene og til sidst alle de nemme mål. Så ender man faktisk på nul.
I en hurtig vending - kan man nogle gange "stejle" lidt på en sætningEr det simpelthen det, du udleder af mit indlæg?
Jeg har ingen steder skrevet, at det er let at score mod de dårligste hold. Tværtimod skriver jeg i det samme indlæg, at PMs kvaliteter OGSÅ virker mod FCK og FCM, og at det er holdets evne til at sætte PM i de situationer, der retfærdiggør at han spiller, der er problemet. I den del, du har citeret skriver jeg endda, at det handler om, at offensivens samlede betingelser for at skabe chancer, har været bedre mod de nemme hold (hvilket underforstået har givet PM bedre betingelser for at score mål).
Enten skal du genlæse mit indlæg eller pgså har jeg forklaret mig virkeligt dårligt![]()
For at skære den helt ud i pap. Hvis vi havde bolden 60% af tiden og havde holdet fuld af driblere, der kan skabe chancer på egen hånd og sætte PM i positioner, hvor han kan score, så ville jeg synes, det var super at have ham på banen. Men det har vi ikke. Vi har holdet fuld af spillere, der lever af relationer, hurtige pasninger og fysik. Og her er det et problem, ay vi har en ‘luksusspiller’ på banen, som ikke for alvor kan indgå i spillet.
Eller med andre ord. Når vi møder de bedste hold, er der ikke nok individuel kvalitet i vores øvrige offensive spillere til at vi kan servicere PM tilstrækkeligt til at vinde på den måde.
Sidste gang jeg tjekkede Table of justice var vi nummer 3(den er nede i skrivende stund) - det er bestemt ikke en sandhed, men i hvert fald en mellemregning til at sætte sæsonen i perspektiv.
Jeg kunne/gad ikke se kampen i går, men de øvrige kampe, har oplevelsen ikke været i vi faldt sammen, sådan lidt simplificeret er vi i en minikrise, med Myrphy`s lov som et underliggende parameter. De negative historier begynder, med KEP og andre orakler, som snik-snakker uden videre substans.
Vi har været her før, de ser håbløst og perspektivløst ud.
Men jeg vil stadigvæk mene vi har en trup men kvalitet til top6, jeg tror 2-3 justeringer faktisk kan ændre rigtig meget til det bedre, vi har en meget erfaren sportsdirektør og en kompetent ledelse.
Jeg vil også mene at tiden er inde til at, prøve en ny træner, det modargument jeg læser er primært længden på hans kontrakt, hvilket bliver for tyndt et argument i min bog.
Uwe har gjort rigtigt meget godt, men fra sofaen virker det ikke til at han hverken har værktøjerne eller energien(100% subjektivt, men de interviews efter de sidste kampe, virker han lidt flad og uden overskud) til at genstarte projektet. En fyring er altid den nemme løsning.
Medmindre hans mandskabsbehandling virkelig er så konservativ, så synes jeg faktisk at rigtigt rigtig meget falder tilbage på SIB.
Jeg begejstret for Arnstadt, men jeg sidder med en følelse af vi som fans ikke kan vurdere om Gyamfi, Badji til dels Wahlstedt reelt har niveauet til at forstærke vores hold.
Til sidst synes jeg også vi skal tage os selv så tilpas seriøst, at AGF taber simpelthen ikke 6 kampe i træk, det gør store hold ikke.
Det kan godt være at Uwe til dels bliver offer for enden på en cyklus, men de bedste trænere formår at lave glidende overgange, det er jeg ikke overbevidst på at Uwe kan.
I en hurtig vending - kan man nogle gange "stejle" lidt på en sætning![]()
Så var slet ikke ment som angreb på dit indlæg.
Det er ikke kun det jeg fik ud af dit indlæg. Det var bare lige det jeg ville kommentere videre ud fra.
At have PMs evner gør - at vi nærmest med samme trup her kan sikre os i top 6 - når han smadrer mål ind imod netop de hold - så længe Uwe spiller som han gør.
Det er en enorm styrke for holdet. At han så også evner at score imod de andre top 6 hold til tider - gør det bare bedre - og jeg ser derfor før PM på den anden plads/de andres output.
Det er jo ikke sådan, at PM får alle AGFs chancer. Jeg ville se et større problem omkring PM, hvis Anderson/MEM og de andre ingen chancer fik. Men de får mange... Anderson og co. brænder bare hele tiden. Jeg tænker ikke vi scorer mere ved at give Anderson/MEM flere chancer pt![]()
Du skriver problemet er, at det er holdets evne til at sætte PM i de situationer (der retfærdiggør han spiller) der er problemet.. Jeg synes problemet til dels er, at Bech, Anderson, MEM, Arnstad, Links og Beijmo slet ikke har scoret nok i år. Og da slet ikke i foråret. Og så er spørgsmålet om det er fordi hele vores spil er lagt op på PMs evne til at score i boksen (som jeg synes du og flere antyder når kritikken af PM kommer)- eller om det er fordi - at uanset hvor store chancer de får - så brænder vores andre folk sgu hele tiden. Men det er klart - at hvis man kan finde en anden måde at spille på - hvor en anden angriber kun scorer 10 mål frem for PMs 20 - men holdets andre spillere scorer 20 flere tilsammen - så er det bedre. Men ak lige nu føles det som om Anderson kunne brænde alt fra friløbere og frie skud - fordi det har han gjort hele sæsonen nærmest.
Jeg synes bare ikke Bech indgår en dyt bedre i det spil - men presser bedre end PM. Og vil hellere have en angriber der scorer bedre end presser bedre.
Bech synes jeg ikke bringer noget mere end PM faktisk. Jeg ønsker mig en anden end Bech - ikke PM. Kort fortalt.
Eller sagt på en anden måde: Lad os prøve det - at have en hurtig spiller med teknik sammen med PM - som Anderson/MEM/Arnstad kan finde i dybden - SAMMEN med PM... For satan en række assist til PM det kunne blive tilPM skal nok score på dem - modsat de andre... Bech har kun fundet PM 2 gange hele sæsonen - og det er så vildt at tænke på - når PMs rolle så klart og åbenlyst er at ligge i boksen og afslutte. Hvordan så med Bech?
Ikke uenig, men der var også gode forudsætninger. Uwe har været en godkendt præstation, uanset hvordan man vender og drejer det. Men vi også hvad det gav klubben at sige farvel til David selvom han var en heltI de 25 sæsoner forud for Röslers ansættelse præsterede AGF ét sæt bronzemedaljer, én pokalfinale og fire top6-placeringer. Han kom til et hold, der var millimeter fra at rykke ud (for fjerde gang på 15 år).
Jeg kan godt forstå, at AGF gik efter én, der kunne stabilisere klubben på et tilfredsstillende højt niveau. Og det har de også fået med tre top 6-placering, ét sæt bronzemedaljer og én pokalfinale på tre sæsoner - nærmest lige så gode resultater som de 25 år forud.
Du har selvfølgelig en pointe i, at andre spillere også har fået og brændt chancer. Jeg ser det ikke nødvendigvis som en modsætning til min pointe. For hvis Anderson, Links, Bech, MEM, Arnstad osv skal bruge flere chancer på at score mål, så er vi nød til at producere væsentligt flere chancer. Og det TROR jeg, vi ville være bedre til, med Badji på banen i stedet for PM.
Eller.... Vi skulle have solgt Anderson og hentet en der kan score mere - når vi tillader at så meget af spillet går igennem 1 spiller offensivt?
Eller opgradere Bech/Links?
Eller spiller anderledes, så Arnstad mere kommer til sin ret?
Eller..
Altså jeg synes PM kan spille på mange typer hold. Jeg ønsker en angriber med fart, som Anderson/MEM/Arnstad kan spille i dybden, kan løbe selv, trække forbi en modstander - og score mere.
Og så er jeg SIKKER PÅ, at PM vil stå i boksen til de riposter/tap ins/chancer han får derigennem også.
Fodbold handler om at være" skarpe i felterne" - har vi hørt 100 gange denne sæson - fordi det er sandt. Hvor ofte har vi ikke set FCM vinde, selvom de har spillet dårligt - fordi de er skarpe..!? BIF? Randers? FCK?
Altså. Jeg er så træt af at se os brænde så store chancer - og så se vores modstander score på en af deres første chancer, og kampen blive nær umulig...
Udover at dit opslag er sjovt (oprigtigt!), så hører det faktisk lidt med til historien om Patrick Mortensen, at AGF fortsat ikke har fået et straffespark dette forår.Når man tæller Mortensens mål skal man først fratrække alle straffesparksmål, dernæst mål mod bundholdene og til sidst alle de nemme mål. Så ender man faktisk på nul.
Ja, der er mange muligheder. Jeg tror dig ikke løsningen er at forsøge at erstatte vores eneste driblestærke spiller med en anden driblestærk spiller. Dels fordi det netop er problematisk, at vi kun har en af dem i forvejen, dels fordi det nok er begrænset, hvad vi kan få for Anderson og dels fordi en Anderson type, der kan score mål, er virkeligt dyr.
Det samme kan man sige om Bech/Anderson. Bedre erstatninger er ret dyre.
Det korte svar er nok, at vi i de tre år ikke har haft et eneste talent, der er god nok, pånær Jakob Andersen, som har fået fint med spilletid. TK spillede også meget. Hvor er AGFs Nartey, Bischoff, Froholdt, Gogorza? Som jeg ser det har vi haft en rigtig sløj omgang talent de sidste mange år, og dem der er smuttet til andre klubber har heller ikke ligefrem vist noget efterfølgende. En meget ung Daghim fik endda chancen selvom han hver gang lignede bambi på glatis og blev så solgt.Du mener simpelthen at det aldrig på nogen måde kan have noget med cheftræneren at gøre, at der ikke er et eneste talent der er brudt igennem i trænerens tid i klubben?! - Shit mand så er det sgu op ad bakke, et føre en sober diskussion.
Det har sgu da ikke en skid at gøre med som man kan li manden eller ej, men når han overhovedet ikke leverer på et af klubbens kerneparametre, så er det selvfølgelig ud af klappen!
Jeg har ingen afsky for Uwe Rösler, og jeg bryde mig ikke om de personangreb der kommer fra nogle brugere herinde. Men jeg har en afsky for at ignorere klubbens talentudvikling - det er ikke i orden. Det er for letkøbt at sige at vi lige pludselig ikke har et eneste talent, når der investeres mere end nogensinde, og der allerede inden Uwe kom til var begyndt at komme talenter igennem.Det korte svar er nok, at vi i de tre år ikke har haft et eneste talent, der er god nok, pånær Jakob Andersen, som har fået fint med spilletid. TK spillede også meget. Hvor er AGFs Nartey, Bischoff, Froholdt, Gogorza? Som jeg ser det har vi haft en rigtig sløj omgang talent de sidste mange år, og dem der er smuttet til andre klubber har heller ikke ligefrem vist noget efterfølgende. En meget ung Daghim fik endda chancen selvom han hver gang lignede bambi på glatis og blev så solgt.
Din afsky for Uwe slører din dømmekraft.
campo.dk
campo.dk
Det jeg synes er “hårdt” er at der kommer ultimative udsagn.
Han KAN ikke spille med unge spillere er der nogle der siger. Så nævner andre Atk, Bisseck, Daghim osv. Så er der en fortælling om, at de IKKE tæller fordi dit og dat.
Det vil gøre en verden til forskel for klubben at få en træner ind der har en “proven track record” med talenter, som f.eks. Kent Nielsen, Jesper Sørensen, eller Kasper Hjulmand. Hvis man får en træner ind der har forstand på talenter, så vil der komme flere talenter igennem, men har man en træner der ser problemer hele tiden, og som ikke forstår formålet med CV’s krav til brug af talenter, og kun bruger dem som indskiftere efter 88 minutter, så får man det vi har i AGF nu, en trup uden transferværdi, imens konkurrenter kommer til at sælge for trecifrede millionbeløb.
Det kommer til at svække AGF i de kommende år, og sætte klubben bagud. Når man så samtidig ikke har været i stand til at udnytte muligheden for ikke at udvikle talenter, til at opnå resultater, så har man fejlet som træner. Den situation som Uwe har sat os i efter denne sæson, resulteret i at klubben skal bruge de kommende år på at få økonomien tilbage på niveau, med dem der er ved at stikke af, og dermed at man har væsentligt forringede muligheder for at konkurrere i de kommende år.
Så jeg har virkeligt vanskeligt ved at forestille mig at man vil fortsætte i det spor - og hvis man ikke vil det, så er Uwe ikke den rette træner.

Jeg var ikke så stor eller fysisk stærk, og i AGF er det meget med power og sådan noget, sådan var det i hvert fald dengang. Så der kan jeg godt se, at jeg måske ikke passede super godt ind, siger Jacob Trenskow
Jeg har ingen afsky for Uwe Rösler, og jeg bryde mig ikke om de personangreb der kommer fra nogle brugere herinde. Men jeg har en afsky for at ignorere klubbens talentudvikling - det er ikke i orden. Det er for letkøbt at sige at vi lige pludselig ikke har et eneste talent, når der investeres mere end nogensinde, og der allerede inden Uwe kom til var begyndt at komme talenter igennem.