New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 244K
Det er et rygte som Werge ikke 100 % ved noget om, men har hørt. Men altså, alle trænere der bor i Aarhus (Bo Svensson bor i Viby) må næsten nævnes i flæng.

Det skal lige med, han siger han har hørt det 2 gange med en uges mellemrum. Det gør rygtet lidt mere troværdigt.

Dan Hammer er i øvrigt enig i spekulationen, at vi har kørt en performance strategi.

Last edited:
Scouting er ikke en mand.

SIB eller nu CV er personen der skal lytte til de forskellige scouts, og bruge pengene hvor han føler klubber får mest valuta for pengene.
Både SIB og Nedergaard er blevet fyret. Scouting er ikke kun én mand, men noget indikerer man ikke var tilfreds med evnen til at lytte til scouts (eller hvad de sagde).

Jeg vil gerne give de enkelte spillere en chance og synes klart klubben skal gøre det - når det giver mening. Men jeg ser det som en forkert bemærkning at fordi man har betalt fx 1 mio euro for en målmand, så skal han pr. automatik have mindst en halvsæson. Man stoler på scoutingen når man henter spilleren. Derefter stoler man på trænerteamet når de vurderer spillerne til dagligt.

Badji og Wahlstedt har ikke fået ret meget spilletid. Det har været drevet af skader, men også af at trænerteamet har haft mulighed for at vurdere dem og valgt ikke at give dem mere tid på banen. Hvis teamet mener der er mere at hente, er det oplagt at give dem chancen i efteråret. Men hvis man mener det ikke kan bære, er 'cut loss' en bedre tilgang end 'sunk cost fallacy'.

Jeg synes ikke der er den store principielle forskel på en tilgang til tre mio eller en til 12. Man henter spilleren fordi man ser noget i vedkommende. Hvis ikke holder på træningsbanen, må der et nakkedrag afsted til scouting. Hvis det holder, er det værd at teste - ellers må der en kindhest afsted til trænerteamet.
Jeg er ikke pro talenter, eller imod talenter. Men jeg synes det er vanvittigt at bruge 11 millioner på AJ, 7 millioner på Wahlstedt, 9 millioner på Gyamfi og 10 millioner på Arnsted uden at give dem regelmæssig spilletid. Specielt fordi som klub gerne vil have en yngre profil. En yngre profil kommer oftest med en omkostning (manglende point).

Vi er enige i det vanvittige i at købe Gyamfi uden at bruge ham. Men hvor jeg vil sende en knytnæve i synet på SIB/scouting, vil du hamre et knæ i skridtet på Uwe?

Stiften har Badji til 10 mio i deres podcast, så han kan fint regnes med.

Arnstad og AJ har fået masser af starter og dermed chancer.

Jeg håber ikke nogen mener vi skulle have givet Gyamfi 5 eller 10 kampe fra start I denne sæson?

Badji er kontroversielt. Jeg medgiver han ikke er blevet testet ret meget og reelt heller ikke nok.

Wahlstedt er ikke testet meget og skader har spillet ind, men også niveau.

AGF står et svært sted - også godt beskrevet i Stiftens Podcast (jeg er lidt ærgerligt over de ikke tjener penge på mig som lytter, men betaler allerede til tre dagblade og har ikke behov for mere):

Angriber og målmand er vigtige positioner for et hold. Jesper Hansen er ikke i top-6 mere og højst backup-kaliber for AGF. Men det gør ikke Wahlstedt bedre. Og hvis man vælger at give ham chancen kan det koste efteråret.

PM er topscorer i Superligaen, men måske i virkeligheden en klods om benet spillemæssigt. Samtidig er det næsten kriminelt at bænke ham. Så en billet ud er oplagt (hvilket må være årsagen til hans kontraktforlængelse :)). Skal man satse på Badji som førstevalg, med ??? (Serra) som backup. Hvis man henter en der er svagere end Badji risikerer man at være amputeret hele efteråret, såfremt man også forventer scoringer af sin brølstærke targetman.

Uanset hvad der er oppe eller nede, så skal ledelsen meget hurtigt efter sidste kamp melde ud om Uwe forsætter eller ej.
Det bliver et meget vigtigt vindue og pre-season og det skal ikke forstyrres af træner rygter.

Med Werges rygte - han er ikke kendt for at smide sig om med grundløse rygter - så tror jeg, Uwe er færdig. Så er spørgsmålet om der er enighed mellem AGF og Svensson, men det tyder det også på.

At Svensson er transferfri/fritstillet gør i hvert fald, at rygtet får liv/ilt.

Han er umiddelbart et stort navn som jeg ikke troede skulle tilbage til DK - medmindre det var en af de to Fc klubbeR i toppen.
Det kan selvfølgelig være familien ønsker en retur til DK og der derfor er andre ting i spil.

På transfermarkt står hans foretrukne position til 3-4-2-1 og han har en del erfaring fra Tyske talenthold.

Latest posts

Back