New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 242K
Friis er meget realistisk, mens Glen selvfølgelig er udelukket. Men de andre er nok ikke helt så realistiske, selvom der er spændende navne.

En træner med historik for at udvikle unge spillere, spille 4-3-3 eller noget lign., spille med masser af energi samt kunne håndtere pres og presse må være højt på ønskelisten.

Friis og Tullberg virker som spændende navne, med Tullberg som den risikable men utrolig interessante løsning.

Er Tullberg ikke lige blevet forfremmet i Dortmund?

Men uden succes overhovedet. Jeg tror, mange ønsker Selles fordi han havde et godt samarbejde med David men jeg er ikke sikker på, han er dermed også kan være cheftræner. Ikke meget tyder på det.
Det virker mere som et romantisk ønske fremfor noget andet.
Han tog overfor Ralph Hasenhütl, der heller ikke havde succes, han blev efterfølgende chef i Wolfsburg

Han tog overfor Ralph Hasenhütl, der heller ikke havde succes, han blev efterfølgende chef i Wolfsburg

Det er jeg helt med på, jeg ved bare ikke, hvorfor det siger noget om Selles som cheftræner.

At blive fyret fra en klub er på ingen måde diskvalificerende men at blive fyret fra 3 klubber og uden nogen form for succes, er i hvert fald ikke tegn på han er den rette.

Jeg håber virkelig, vi satser på enten et ungt trænertalent eller en mere erfaren som har haft noget succes.

Men altså jeg er indstillet på at blive skuffet mest fordi den eneste træner som virkelig kan give mig ståpels, ikke er realistisk (men vi burde gå all-in på ham).

Jeg fik også nævnt, at jeg ville se det som en lille genistreg, hvis man skiltes efter Uwes ønske.

Det er der meget, der tyder på, at man har gjort, og på den måde taber ingen ansigt.
Fordi det fremstår sådan i pressemeddelelsen? :) De kaster sig nærmest om halsen på hinanden i lykkelig afsked. Så det er nok sådan det er. Med mindre Mengsen har ret.

Det er jeg helt med på, jeg ved bare ikke, hvorfor det siger noget om Selles som cheftræner.

At blive fyret fra en klub er på ingen måde diskvalificerende men at blive fyret fra 3 klubber og uden nogen form for succes, er i hvert fald ikke tegn på han er den rette.

Jeg håber virkelig, vi satser på enten et ungt trænertalent eller en mere erfaren som har haft noget succes.

Men altså jeg er indstillet på at blive skuffet mest fordi den eneste træner som virkelig kan give mig ståpels, ikke er realistisk (men vi burde gå all-in på ham).
Hvilken træner er det?

Grunden til jeg nævnte Ralph Hasenhütl var, at han trods alt var vurderet til at kunne løse opgaven bedre end ham. Jeg tror ikke mange trænere i Superligaen var i overvejelserne dengang.

Jeg må indrømme, at når trænere bliver fyret i gennemsnit efter 14-16 måneder, hvis ikke mindre, så er det ikke diskvalificerende for mig, at de er blevet fyret 3 gange i træk.

Superligaen er uhyggelig taktisk. Så jeg så gerne de fik en taktisk utrolig stærk træner. Sådan en rigtig fodboldnørd.

• Like
Reactions: fsc
Gamle Kent som har sportslig succes og kan udvikle talenter, ja.
Jeg synes Kent Nielsen fremstår lidt som en anakronisme, hvilket jeg personligt synes er ret sejt, men jeg tror ikke, det passer til AGF. Skal de så fyre hele analyseafdelingen? Derudover står han for en markant anderledes spillestil. Jeg synes AGF skal holde fast i at være Superligaens power-hold. Det er en fin niche, og det passer godt til byen og holdet, og så er det ikke mindst en af de få strategiske beslutninger, som er blevet markeret tydeligt de sidste år.

Derfor bør træneren også passe til spillestilen, og det bringer umiddelbart kandidater som Bo Svensson og Mike Tullberg højt op på en prioriteringsliste. Men det kan godt være begge er urealistiske.

Jeg synes Kent Nielsen fremstår lidt som en anakronisme, hvilket jeg personligt synes er ret sejt, men jeg tror ikke, det passer til AGF. Skal de så fyre hele analyseafdelingen? Derudover står han for en markant anderledes spillestil. Jeg synes AGF skal holde fast i at være Superligaens power-hold. Det er en fin niche, og det passer godt til byen og holdet, og så er det ikke mindst en af de få strategiske beslutninger, som er blevet markeret tydeligt de sidste år.
Meget god pointe. Kent Nielsen er heller ikke med på min top 25. Det ville være et kæmpe skridt i en helt ny (eller rettere gammel) retning.

Derfor bør træneren også passe til spillestilen, og det bringer umiddelbart kandidater som Bo Svensson og Mike Tullberg højt op på en prioriteringsliste. Men det kan godt være begge er urealistiske.
For Kent taler, at han faktisk har vundet noget. Flere gange - flere steder. Og han har bevist at han kan udvikle og sælge unge spillere på samlebånd. Var han blot 20 år yngre, datainformeret og glad for 3-5-2 og heavy metal-bold, så havde det været et fint match ;)

Hvis man stadig vil have heavy mædl-fodbold, kan Zorniger vel være det åbenlyse valg.

Fik han ikke et markant overforbrug til hans hold og var den første som stillede med 11 udlændinge på holdet - det vil blive et nej tak herfra 🫣

Jeg tror han er urealistisk. Han har lige forlænget.

Ruben Selles måske?

Tullberg - han kan helt sikkert bede om et skifte, så meget kredit må han have fået i Dortmund. Var det overhovedet et skifte opad eller måske mere til en midlertidig ting, indtil han finder ud af hvad han skal;)

Jeg synes AGF skal holde fast i at være Superligaens power-hold. Det er en fin niche, og det passer godt til byen og holdet, og så er det ikke mindst en af de få strategiske beslutninger, som er blevet markeret tydeligt de sidste år.

Jeg syntes vi skal spille mere fodbold og mindre moslen - det er på tide kulturniveauet hæves i Aarhus:p

Latest posts

Back