New posts

Landsholdstråden

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 155K
Landsholdstråden
Ja, det mener jeg faktisk vi skulle. En målsætning må gerne være i udkanten af det opnåelige. Hvis man ikke står på tæer udvikler man sig aldrig.
Og det er jo ikke sådan, at vores spillere render rundt og spiller i Albertslund, Skanderborg og B93. Nej, det er Napoli, Lazio, Atletico Madrid etc. Vores forsvarsspillere er på ingen måde heller dårligere en Norges - tværtimod.
Norge har da bedre spillere end os. Det er ikke kun Haaland der gør, at de næsten har dobbelt op på Transfermarkt-værdi i forhold til Danmark.

Måske var det mig, du ville citere?

Provstgaard skal vi helt klart satse på. Men hvis Joachim Andersen er bænkspiller indtil næste landskampstermin, hvem skal så spille i stedet. En spiller fra Superligaen? AC har jo desværre kun haft ganske få måneder som tilgængelig de senere år.

Joachim Andersen har trods alt spillet fuld tid i 2/5 kampe i denne sæson. Søsonens første kamp havde han karantæne. Og den seneste kamp fik han ti minutter. Så det er reelt 2 kampe, han har været sat af. Jeg håber, han kæmper sig tilbage på holdet.

Uanset hvad, ville jeg nok bare udtage JA, hvis han er klar til at spille. Vi bygger holdet frem mod EM 2028, og jeg er ganske overbevist om, at JA har fundet et sted at få spille inden da. Så må han være lidt rusten her i NL.

AC er naturligvis givet, når han er klar. Selvom jeg efterhånden synes, man skulle kigge på andre løsninger, med tanke på hans skrøbelige fysik.

Høgsberg kan vel også spille ved siden af Provstgaard? Der er jo også Victor Nilsson.

Og så ville jeg også se at få TK sluset ind omkring holdet. Han skal nok få minutter i Atalanta. De har ikke givet 200 mio. for ham for sjov.

Hvis jeg var Riemer, ville jeg sigte på at JA, AC, Provstgaard, Høgsberg og TK (når han får spilletid igen) skulle være omkring holdet fremadrettet. Jeg ville sørge for at tage dem alle fem med, når de var klar, også selvom det er en mere end nødvendigt - men med tanke på, at AC hele tiden bliver skadet.

Ja, det mener jeg faktisk vi skulle. En målsætning må gerne være i udkanten af det opnåelige. Hvis man ikke står på tæer udvikler man sig aldrig.
Og det er jo ikke sådan, at vores spillere render rundt og spiller i Albertslund, Skanderborg og B93. Nej, det er Napoli, Lazio, Atletico Madrid etc. Vores forsvarsspillere er på ingen måde heller dårligere en Norges - tværtimod.

Nej, vi har nok i virkeligheden bedre centrale forsvarsspillere end Norge. Men AC er hele tiden skadet. Og duoen JA og Provstgaard er nok nogenlunde på niveau med Ajer og Østigaard/Heggem.

Vi har bedre defensive midtbanespillere end Norge. Vi har helt sikkert også bedre målmænd. Men det er vel også det.

Herudover har de Ryerson på højre dør. Han er meget bedre end Bah.

I offensiven har de Ødegaard (Arsenal), Haaland (City), Nusa (RB Leipzig) og Oscar Bobb (City). Det her sindsygt meget bedre end det, vi kan præstere.

Jeg synes det er fint med målsætninger, der er ambitiøse. Men det skal heller ikke være dumme. Vi har lige smidt kvalifikationen til VM til Skotland og Tjekkiet. Det vil være ualmindeligt naivt og tonedøvt at melde offentligt ud, at man går efter at slutte foran Norge og Portugal.

Haaland og Ødegaard er utvivlsomt bedre, men derfra er det vel noget mere lige, med fordel til os defensivt?
Jeg synes med rimelighed man kan inkludere højre kant og højre back som positioner hvor Norge utvetydigt er bedre. Vi har ikke nogen der sådan for alvor kan måle sig med Nusa eller Ryerson på deres respektive pladser.

Til gengæld er vi enormt meget bedre i målet, og jeg mener også at vi Ødegaard til trods har en bedre midtbane. Berge - Berg - Ødegaard er en fin trio med et svagt punkt i Berg, men jeg mener egentligt at vi under en dygtig træner ville få endnu højere niveau ud af Hjulmand - Froholdt - Damsgaard. Desuden har vi markant bedre bredde.

Til gengæld er vi apropos Riemer svagere stillet på trænerposten. Der skal nogle systemændringer til for at få det bedste ud af denne her trup, og det tror jeg hverken Riemer ser eller evner.

Nej, vi har nok i virkeligheden bedre centrale forsvarsspillere end Norge. Men AC er hele tiden skadet. Og duoen JA og Provstgaard er nok nogenlunde på niveau med Ajer og Østigaard/Heggem.

Vi har bedre defensive midtbanespillere end Norge. Vi har helt sikkert også bedre målmænd. Men det er vel også det.

Herudover har de Ryerson på højre dør. Han er meget bedre end Bah.

I offensiven har de Ødegaard (Arsenal), Haaland (City), Nusa (RB Leipzig) og Oscar Bobb (City). Det her sindsygt meget bedre end det, vi kan præstere.

Jeg synes det er fint med målsætninger, der er ambitiøse. Men det skal heller ikke være dumme. Vi har lige smidt kvalifikationen til VM til Skotland og Tjekkiet. Det vil være ualmindeligt naivt og tonedøvt at melde offentligt ud, at man går efter at slutte foran Norge og Portugal.
Men en "tryghedsmålsætning" hvor vi "bare skal være bedre end Wales" - er det det rigtige for et land, der for fem år siden spillede semifinale til EM? Jeg synes det er for uambitiøst. Det ville jeg også ha' ment, hvis vi havde været i pulje med Frankrig, England og Wales.

Det vil være ualmindeligt naivt og tonedøvt at melde offentligt ud, at man går efter at slutte foran Norge og Portugal.
Kommer jo an på hvordan man formulerer sig. Man kan jo sagtens have en ambition om at vinde puljen men samtidig være åbne omkring at 3. pladsen og seedning også er acceptabelt.

Vi skal heller ikke gøre os dårligere end vi er - også selv om DBU selv har travlt med det.

Kommer jo an på hvordan man formulerer sig. Man kan jo sagtens have en ambition om at vinde puljen men samtidig være åbne omkring at 3. pladsen og seedning også er acceptabelt.

Vi skal heller ikke gøre os dårligere end vi er - også selv om DBU selv har travlt med det.
Akkurat. Den nagende mistanke om, at målsætningerne gøres uambitiøse fordi man inderst inde ved, at man er forfremmet over sit kompetenceniveau.

Men det er vel også mere eller mindre sådan, det er formuleret? Mig bekendt er der ikke tale om en officiel målsætning, men derimod om citater italesat af Riemer og Møller.. Møller har sagt følgende:

- Frem for alt er målsætningen at blive i Nations League A, så vi skal have den tredjeplads. Det bliver hårdt med Portugal og Norge, men vi synes også, at vi har et godt hold, så vi er fortrøstningsfulde, siger Peter Møller til TV 2 Sport.

Jeg er ganske overbevist om, at man også har en målsætning om at slutte så højt som muligt.

Og nej, vi skal ikke gøre os dårligere, end vi er. Det ser jeg heller ikke nogen gøre, overhovedet. Men der er jo heller ingen grund til at skabe en forventning om, at vi slutter i top to i en pulje med Norge og Portugal. Det er jo også at sætte baren højere end godt er.

Men en "tryghedsmålsætning" hvor vi "bare skal være bedre end Wales" - er det det rigtige for et land, der for fem år siden spillede semifinale til EM? Jeg synes det er for uambitiøst. Det ville jeg også ha' ment, hvis vi havde været i pulje med Frankrig, England og Wales.

Tingene går hurtigt i landsholdsfodbold. Fem år er en evighed. Vi er ikke længere det hold, der kom i semifinalen i 92. Vi er nærmere det hold, der de seneste fem år har fejlet fælt i Qatar, været uimponerende og uinspirerede i Tyskland og senest misset en historisk nem kvalifikationspulje til VM.

Det er i min optik i meget, meget optimistisk og selektivt at bruge sommeren 21 som målestok for, hvad vi skal have af ambitioner for landsholdet i dag.

Og så var vi trods alt heller ikke bedre i 21. Det var altså bare Rusland, Wales og Tjekkiet, vi slog på vejen til semifinalen. Det var fint, man kan kun slå de hold, man møder og alt det der. Men reelt set blev forventningerne til holdet nok også skruet en anelse for meget op på bagkant af den slutrunde - også selvom vi også leverede godt mod Belgien og England.

Latest posts

Back