Ny Ceres Park
Man skal passe på med at gøre journalister fra Stiften eller JP til sandhedssigere.
Det bedste for dem rent journalistisk er endnu en forsinkelse. Fordi så har de endnu forargelses-historie at brygge på med tilhørende clicks.
Det fra JP i oktober med yderligere forsinkelse er en historie om worst case. Det har Kongelunden så svaret på. Det var ikke hvad der var sandsynligt.
Det vi VED er oplysningerne fra juni 2025: "Der er aktuelt opgjort en forsinkelse på 84 arbejdsdage. Den hidtil aftalte afleveringstermin hedder ultimo december 2026. Det fælles mål er fortsat at kunne tage banen i brug til Superliga-sæsonen marts 2027 ved at optimere tidsplan og fremdrift yderligere". Denne blev efterfølgende korrigeret af hovedentreprenøren til 75 arbejdsdage.
Af dokumentet på Magistratens møde 7. oktober 2025 fremgår det, at det skrider godt fremad på byggepladsen, og at man nu er nede på 16% af den samlede økonomi, som der ikke er indgået aftaler om.
Senest har projektchefen på Insta fortalt, at de forventer at overholde tidsplanen, men at man selvfølgelig ikke kan garantere noget i så stort et projekt.
Så vidt jeg kan forstå på folk med forstand på den slags projekter, så er det i starten at de store forsinkelser ligger. Når man først er færdig med jord- og betonarbejdet, så kommer der sjældent nye forsinkelser.
Mit gæt er marts 2027. Hvad journalister siger kunne ikke rage mig mindre.
Din opsummering er 100 gange mere præcis end noget, Stiften har skrevet om sagen