New posts

Kamptråd Superliga runde 9: AC Horsens - AGF, søndag d. 20. september kl 16.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 493
  • Views Views: Views 12K
Added to Calendar: 20-09-26

hvordan ender kampen?

• Total voters
    49
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 9: AC Horsens - AGF, søndag d. 20. september kl 16.00
Jeg synes ikke engang vi spiller godt. Oplægget er konstant at få den ud til Emmery.

Vi fik lidt bedre fat idag men det er dælme også en billig baggrund. Vi spiller mod Horsens.

Hvordan ville jeg selv stille op:

Hedenstad
Mølgaard - Gretarsson - Andersen
Knudsen
Carstensen Solbakken Emmery
Andersson Arnstad
Serra

Røsler spiller egentlig ok defensivt idag med undtagelse af en hovedstødsduel men han smider mange farlige bolde væk og har intet fremadrettet.
Callum kunne måske godt overtage fra Andersson eftersom Andersson desværre igen brænder de to chancer han har.

Jeg synes faktisk ikke JP har ret mange muligheder. Bech, Jørgensen, Tchamche og Bogere er ude af form eller passer ikke ind IMO. Så skulle Borgere spille wingback.. Ellers skal vi over i en 3-5-2 eller 4-4-2. Jønsson kan godt tage den defensive midt men jeg ville nok ikke stille med både Knudsen og Ham. Luka Callø tør jeg ikke spille med noget som helst sted.

Når Tinager er på 100% så skubber han Gretarson ud på venstre stopper.
Jeg synes Røsler er ramt af, at det er ham der skal tage den venstre stopper. Jeg er sikker på, at han havde været bedre end Mølgaard såfremt de to havde byttet plads.

Jeg håber Links og Kahl er tilbage efter pausen. Og så skal vi virkelig brænde banen af fysisk mod Sønderjyske. Lade f.eks Anderson brænde alt energi af på en halvleg, og så lade sig udskifte. Virkelig sidde tæt på de andre.

McCowatt scorede i dag, ellers har han ikke imponeret mig specielt meget.

Det var da ved gud ikke tænkt som en strafaktion. Derfor var det heller ikke det, jeg skrev. Jeg tror også hellere spillerne ville vende skuden, end holde en uges ferie.

Så hvad mener du? At spillerne selv dropper ferien?

Det ville jeg som leder ikke anbefale dem. Pointen er netop, at en uges ferie kan være mere givende end endnu en træningsuge. Der er jo mange træninger inden vi starter igen alligevel.

Du taler taktik - jeg taler om kommunikation.

JP kan naturligvis ikke stå og råbe bål og brand. Enhver spiller med to hjerneceller kan mærke presset og problemerne. JP vinder ingenting hverken udadtil eller indadtil ved at forstærke kriseretorikken.
Hørte du interviewet med Knudsen bagefter? Han står og taler om de fortjener at vinde. En kamp hvor de taber på alle tænkelig statistikker, pånær måltavlen hvor den er uafgjort.

Han - Knudsen - virkede som en der var overbevist om at det her går væk af sig selv.

Og så har jeg svært ved at se hvad han vinder med den nuværende kommunikation. Tjooo. En sejr over Skjold. Ellers ikke meget

Du taler taktik - jeg taler om kommunikation.

JP kan naturligvis ikke stå og råbe bål og brand. Enhver spiller med to hjerneceller kan mærke presset og problemerne. JP vinder ingenting hverken udadtil eller indadtil ved at forstærke kriseretorikken.
Jeg nægter at tro, at han ikke kunne anerkende de faktiske forhold, samtidig med at han kommunikerede til spillerne, at han har fuld tillid til dem.

Det er tidligt at tale om skæbnekampe, men hjemmekampen mod SønderjyskE (22 dage, fuck en ventetid!) er velsagtens i den kategori.

At vi glipper sejren i dag kaster lange skygger over landskampspausen og spillernes 7-dages ferie kan kun forsvares, hvis holdet pisker sig selv til sejr mod SønderjyskE.

JP har et kæmpe arbejde foran sig. Her taler jeg ikke om offensiven, da vi scorer hæderligt med mål. Men vi skal simpelthen evne at dræbe en kamp og spille til nul. Vi lukker 2 mål ind i alle kampe og så er det nærved umuligt at vinde fodboldkampe. Vores defensive dødbolde er en katastrofe. Opdækninger, clearinger osv.

Jeg køber argumentet om manglende ledere i bagkæden. Derfor mener jeg også, at det er Jesper Hansen-tid efter pausen, sammen med en forhåbentlig skadesfri Tingager og Kahl. Det sammenpressede kampprogram giver de største hovedbrud, da vi egentlig er for ustabile til at rotere i forsvaret, men fysisk for skrøbelige, åbenbart, til IKKE at rotere.

En 9’er ville pynte, absolut, men forsvaret er hovedproblemet. Og det er lige netop ikke JP’s force, defensiven. Derfor kan efteråret blive særdeles stormfuldt og meget definerende for vores mestertræners videre forløb i AGF.

Havde frygtet en formnedgang, sæsonen derpå, men ikke en nedtur af denne kaliber. Det bliver ALDRIG kedeligt at være fan af vores fantastiske klub. Loyaliteten varer evigt ⚪🔵

Tchamche kommer på banen fordi, at man vil have en 9'er, der kunne tage duellerne. Jeg synes egentligt heller ikke, at Tchamche var problemet i dag. Han arbejde fint for det og vandt nogle dueller. Han er teknisk ikke god, men det var ikke hans indhop, der væltede læsset.

Syntes egentlig ikke Tchamche er helt umulig i dag men jeg savner godt nok noget vildskab - gid han kunne levere en energi og et arbejde som Bogere, så ville det ligne noget. Det er som om han ikke helt sætter pris på, at han spiller i Danmarks bedste række og det gælder om at levere hver gang. Han får vel ca. 25 minutter på banen, så der bør være masser af kræfter til rådighed.

Især Sebastian Jørgensen lavede dog et rigtigt skidt indhop. Hvem dækker han op i ingenmandsland? Hvorfor ikke skubbe ud på de mange indlæg?

Han var væk i dag og jeg forstår ikke man sætter en kombinationsspiller ind, når det ligner en kamp hvor der skal leveres noget vilje/fysik til sidst. Vi er selvfølgelig ramt af diverse skader men alligevel ville han ikke være mit førstevalg til sådan en afslutning på kampen.

Generelt synes jeg, at projektet med Arnstad som 6/8 er problematisk. Kunne han ikke have sat Jønne ind og skubbet Arnstad frem til sidst? Altså nu hvor man alligevel forsøgte at kontrollere den hjem.

Ja - hvor er Jønsson. Er han virkelig så ringe, at han ikke kan bringes til sidst i en kamp mod Horsens. Hvis han er det, så burde vi aldrig have skrevet den kontrakt. Han burde om nogen have erfaringen til at holde hovedet koldt og ikke bare smide boldene væk som de andre gjorde.

Og så kunne man jo have skubbet Arnstad frem. Det syntes jeg stadig han skal under alle omstændigheder men vi mangler selvfølgelig mulighederne med Solbakken, Yakob og NP. Måske er de afskrevet for sæsonen men det gør godt nok ondt pt. - for et par af dem, er vi tilbage ved mit gamle mantra om, at man helst skal have spillere som kan levere spilleminutter.

Jacob Poulsen siger naturligvis det som han skal sige. Bål og brænd hører til Zorniger- og Hyballa-tosserne.

Jeg har svært ved at tage jeres angreb på de udtalelser seriøst. Og naturligvis kan en ferie bekomme spillerne godt.

Jeg ser i den grad en træner, som forstår alvoren. Det sidste JP skal udvise er panik og det er I sure over, at han ikke gør.

Han siger det han skal og efter min mening, er det for tidligt at skifte træner.

Men han skal også erkende, at nu er det voksen fodbold og han må ikke lave de fejl som han gør. Endnu engang skifter vi ud i forsvaret og rykker rundt på spillerne. Det vil (næsten) altid give en smule uro og tilpasning for de enkelte - den fejl må man bare ikke blive ved at lave. Det er jo ikke første gang.

Ja - jeg ville også gene have Tingager fik spilletid og kom i gang igen men vi har haft en forfærdelig sæsonstart pointmæssigt og så må fokus altså være et andet sted. Især når spillerne er på vej på ferie, så kunne de spilles ud. Hvis han endelig skulle på banen, så havde det nok været bedre at smide ham på toppen. Kontroversielt ja - men han havde sikkert vundet nogle flere dueller og presset var nærmest ikke eksisterende.

Så hvad mener du? At spillerne selv dropper ferien?

Det ville jeg som leder ikke anbefale dem. Pointen er netop, at en uges ferie kan være mere givende end endnu en træningsuge. Der er jo mange træninger inden vi starter igen alligevel.
Jeg troede kun, der var en uge... To uger må være nok, ja. Men min pointe var bare, at der skal store omvæltninger til i træningen, hvis det skal vendes nu. Men nej en uges ferie og to ugers træning er fint nok. Så ville JP have en uge til at brygge noget helt nyt sammen, hvis han ikke havde en naiv tro på, at han kan slippe ud af kniben uden store omvæltninger.

Jeg nægter at tro, at han ikke kunne anerkende de faktiske forhold, samtidig med at han kommunikerede til spillerne, at han har fuld tillid til dem.

Hvorfor skal han gøre det eksternt? For at gøre nogle fans glade?

Der er massivt pres på holdet i en krisesituation. Han forsøger at "mindske" den udadtil - som han bør. Så kan han tale med store ord internt.

Så spillerne skal blive og træne hårdt en uge mere - i stedet for at få en pause som alle konkurrenternes spillere. Jeg ved ikke om JP vender situationen, men strafaktioner virker yderst sjældent.

Men lad os bare være uenige om hvad god ledelse er.
Jeg synes det er pudsigt at AGF er den eneste klub som har meldt ud at deres spillere tager på ferie?

Den er sikkert aftalt lang tid i forvejen (når man så ind i de mange kampe) men jeg synes det er ærgeligt når det vi mangler er relationer i holdet...

Hørte du interviewet med Knudsen bagefter? Han står og taler om de fortjener at vinde. En kamp hvor de taber på alle tænkelig statistikker, pånær måltavlen hvor den er uafgjort.

Han - Knudsen - virkede som en der var overbevist om at det her går væk af sig selv.

Og så har jeg svært ved at se hvad han vinder med den nuværende kommunikation. Tjooo. En sejr over Skjold. Ellers ikke meget

Hvad er relevansen? Det er et spillerinterview lige efter kampen.

Der er ikke eneste spiller fra hverken Horsens eller AGF som havde brokket sig over udfaldet, hvis AGF havde vundet, da de havde styr på kampen ind til 88 min. Sådan kan man ikke bruge statistik. SIF-spillerne følte naturligvis også de burde have vundet mod AGF, selvom de statistiske parametre gik AGF's vej.

Ja - hvor er Jønsson. Er han virkelig så ringe, at han ikke kan bringes til sidst i en kamp mod Horsens. Hvis han er det, så burde vi aldrig have skrevet den kontrakt. Han burde om nogen have erfaringen til at holde hovedet koldt og ikke bare smide boldene væk som de andre gjorde.

Alle meldinger fra DHS og fans der observerede gik på, at JJ nærmest var den bedste til træning.

Jeg synes, han har set fin ud, når han har spillet. Ikke den bedste på banen, men bestemt gid kok til at spille.

Vi mangler ledere på banen. Det forestiller jeg mig, at JJ kan bidrage med.

Det skriger til himlen, at han åbenbart slet ikke kan anvendes.

Alle meldinger fra DHS og fans der observerede gik på, at JJ nærmest var den bedste til træning.

Jeg synes, han har set fin ud, når han har spillet. Ikke den bedste på banen, men bestemt gid kok til at spille.

Vi mangler ledere på banen. Det forestiller jeg mig, at JJ kan bidrage med.

Det skriger til himlen, at han åbenbart slet ikke kan anvendes.

Jeg var til gengæld skuffet over ham i de første kampe men det var måske også på basis af, at han skulle have været den bedste til træning. Til gengæld skulle han også have chancen for at spille sig i kampform igen efter min mening.
Men det et godt nok ikke meget spilletid han har fået på det sidste og derfor frygter jeg for niveauet.

Hvad er relevansen? Det er et spillerinterview lige efter kampen.

Der er ikke eneste spiller fra hverken Horsens eller AGF som havde brokket sig over udfaldet, hvis AGF havde vundet, da de havde styr på kampen ind til 88 min. Sådan kan man ikke bruge statistik. SIF-spillerne følte naturligvis også de burde have vundet mod AGF, selvom de statistiske parametre gik AGF's vej.

Relevansen er vel, at du siger enhver med to hjerneceller kan mærke presset, hvorefter jeg henviser til en spiller der står og taler om de fortjener at vinde, i en kamp hvor Horsens jagtede og AGF var nærmest febrilske til sidst.

Knudsens interview virker ikke som en der forstod presset.

Relevansen er vel, at du siger enhver med to hjerneceller kan mærke presset, hvorefter jeg henviser til en spiller der står og taler om de fortjener at vinde, i en kamp hvor Horsens jagtede og AGF var nærmest febrilske til sidst.

Knudsens interview virker ikke som en der forstod presset.

Fordi 99% af alle fodboldspillere ville sige det samme som Knudsen i den situation. Uanset krise eller ej. Når man er i kontrol og smider en sejr på den måde, vil man naturligvis føle det som om, at man havde "fortjent" mere.

Latest posts

Back