New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 209K
I sidste sæson blev Onugkha topscorer med 15 mål i 32 runder
Patrick Mortensen nummer 2, med 13 mål i 32 runder.

I denne sæson har to spillere scoret 4 mål i 5 runder
og seks spillere har scoret 3 mål i 5 runder.
Patrick Mortensen har endda en kamp i baghånden.

Gætter på det kræver en del mere at blive topscorer denne sæson. Alle otte spillere rammer næppe en lang tørkeperiode.

I sidste sæson blev Onugkha topscorer med 15 mål i 32 runder
Patrick Mortensen nummer 2, med 13 mål i 32 runder.

I denne sæson har to spillere scoret 4 mål i 5 runder
og seks spillere har scoret 3 mål i 5 runder.
Patrick Mortensen har endda en kamp i baghånden.

Gætter på det kræver en del mere at blive topscorer denne sæson. Alle otte spillere rammer næppe en lang tørkeperiode.
Tja, men der er også nogle stykker i toppen af den liste der kunne stå overfor salg og så er der måske en eller to der laver en Alexander Lind og så er det spørgsmålet hvor det ender. Der skal noget til for at score i halvdelen af kampene over en hel sæson.

Tja, men der er også nogle stykker i toppen af den liste der kunne stå overfor salg og så er der måske en eller to der laver en Alexander Lind og så er det spørgsmålet hvor det ender. Der skal noget til for at score i halvdelen af kampene over en hel sæson.

Efter de fem første runder er der nu.
Tre spillere med 4 mål
Syv spillere med 3 mål.

Jeg vover pelsen og siger at Superligatopscoreren denne sæson scorer mindst 18 mål.

Spillere som Vester og Onugkha kunne nemt ende på en større adresse i Superligaen til at fortsætte stimen, og hvis de ikke bliver bliver solgt, så får de 10 kampe i nedrykningsspillet til at nå tallet mod flere "dårlige" forsvar.
Hvis FCK bliver tophold, så ligner Orri Oskarsson også en der kommer til at lave mange, inden han sikkert bliver solgt for en fantasillion i sommeren 25.
Derudover så er Mortensen og Kvistgaarden også garanter for mange mål.

Efter de fem første runder er der nu.
Tre spillere med 4 mål
Syv spillere med 3 mål.

Jeg vover pelsen og siger at Superligatopscoreren denne sæson scorer mindst 18 mål.

Spillere som Vester og Onugkha kunne nemt ende på en større adresse i Superligaen til at fortsætte stimen, og hvis de ikke bliver bliver solgt, så får de 10 kampe i nedrykningsspillet til at nå tallet mod flere "dårlige" forsvar.
Hvis FCK bliver tophold, så ligner Orri Oskarsson også en der kommer til at lave mange, inden han sikkert bliver solgt for en fantasillion i sommeren 25.
Derudover så er Mortensen og Kvistgaarden også garanter for mange mål.
At der er mange med mange mål må alt andet lige øge sandsynligheden for at der er en der holder den kørende det meste af sæsonen og ikke bliver solgt. Jeg synes alt over et mål i hver anden kamp er meget flot, men det er sikkert ikke usædvanligt det er det der kræves, så 18 mål er muligt. Jeg ved ikke om det er realistisk for Paddy, men det kunne være dejligt hvis han lige bliver Superligatopscorer en sæson.

Og Morten Brun har kun Links sammen med 4 fra Bøf og 4 fra Sif
To be fair: Tre hold SMADREDE deres modstander i den forgangne runde.. At Silkeborg rundbarberer FCN var en vild vild præstation - større præstation end at smadre Vejle.. Brøndby lammetæver AaB i Aalborg 0-4 - og ja, selvom AaB er oprykker, så er det stadig en flot præstation.. Jeg ville nok sidestille VB og AaB, og have taget 2 fra AGF og 2 fra Brøndby på holdet; Links og Messi.. Dertil Aral Simsir, som virkelig er blevet god for FCM..

Og Morten Brun har kun Links sammen med 4 fra Bøf og 4 fra Sif
Morten Bruun er en sjov størrelse.
På lange stræk er han god til at analysere fodbold nøgternt. Alligevel formår ham at nævne Silkeborg 3-4 gange i kamp mellem AGF og Vejle.

Og selv om han bor i Århus-området, så kommer der mange små ting ud mellem sidebenene, som viser hvor svært han har det med AGF. Ex.
- "stemningen er flad på stadion", som om folk på stedet beretter om det modsatte.
- ved Links' mål har han travlt med at kritisere forsvare fremfor at fremhæve hvor fantastisk en detalje Links laver med tæmningen.
- han ævler om "den del af byen som holder med de hvide". Men Århus er jo netop en one-club-city, hvor der også er ex. studerende der holder med deres hjemstavns-hold, men der er ikke et nummer to hold i byen.

Det virker voldsomt, Bruun kun kan finde plads til en GF spiller men jeg må sige udover Links var der ingen som rigtig stod ud. Det var langt mere en holdindsats end det var 2-3 spillere som brændte banen af.
Ingen dårlige præstationer men mange gode og så en enkelt udover det sædvanlige. Sådan så jeg kampen.
Ja og på den måde er det jo egentlig positivt ikke at have flere på rundens hold efter en super god præstation og meget overbevisende sejr. Vi er bedre nu fordi der er flere trusler fra mange sider. Vejle virkede også nærmest rådvilde i store dele af kampen.

Det virker voldsomt, Bruun kun kan finde plads til en GF spiller men jeg må sige udover Links var der ingen som rigtig stod ud. Det var langt mere en holdindsats end det var 2-3 spillere som brændte banen af.
Ingen dårlige præstationer men mange gode og så en enkelt udover det sædvanlige. Sådan så jeg kampen.
Beijmo var meget synlig i aftes med sine konstante raids samt mål og assist. Men selvfølgelig var Sonne bedre set fra hr. Bruun 😂

Beijmo var meget synlig i aftes med sine konstante raids samt mål og assist. Men selvfølgelig var Sonne bedre set fra hr. Bruun

Beijmo var ikke dårlig men jeg har set bedre kampe fra ham men det var nu ikke selvforskyldt. Langt det meste af spillet foregik i venstreside, hvilket jo er naturligt når Links spillede en af karrierens bedste kampe.
Jeg synes, det er helt fair med Sonne.

Det viser jo bare, at det med at lave ugens hold, er stort set umuligt.
Vi synes, at 6-7 AGFere burde være på, men både SIF og BIF spillede også fremragende kampe.

Det er jo bare en sjov leg og i virkeligheden totalt ligegyldigt.

Jeg synes i øvrigt, at Bruun er både sjov og dygtig, og føler bestemt ikke, at han skulle have noget specielt imod AGF.

Morten Bruun er en sjov størrelse.
På lange stræk er han god til at analysere fodbold nøgternt. Alligevel formår ham at nævne Silkeborg 3-4 gange i kamp mellem AGF og Vejle.

Og selv om han bor i Århus-området, så kommer der mange små ting ud mellem sidebenene, som viser hvor svært han har det med AGF. Ex.
- "stemningen er flad på stadion", som om folk på stedet beretter om det modsatte.
- ved Links' mål har han travlt med at kritisere forsvare fremfor at fremhæve hvor fantastisk en detalje Links laver med tæmningen.
- han ævler om "den del af byen som holder med de hvide". Men Århus er jo netop en one-club-city, hvor der også er ex. studerende der holder med deres hjemstavns-hold, men der er ikke et nummer to hold i byen.
Jeg undrede mig over den med den hvide del. Det lyder det som om der er en reel rivaliserende klub, men det er trods alt er fåtal der holder med Fremad eller Brabrand eller lignende og ikke samtidig med AGF. Måske tænkte han bare på alle de studerende og andre tilflyttere der trods alt også er i byen. Den med stemningen handlede måske om at de sad på en platform på en byggeplads med tv-lyden i øret som det blev nævnt i kamptråden. Overordnet oplever jeg under alle omstændigheder ikke at han har det svært med AGF, tværtimod vil jeg næsten sige, jeg synes man fornemmer at han bor i byen og er påvirket af det positive der foregår omkring ham ift klubben, at han også glæder sig til at tage til fodbold på det nye stadion osv.

Men det Links-mål, med den lækre tekniske detalje, bør da blive rundens mål og faktisk også kandidere til årets mål. Der er ikke mange spillere på det her niveau, eller for den sags skyld på vores landsholds niveau, der bare tænker på at udføre sådan en i fuldt løb. I stedet vil man stoppe op, tæmme bolden og stå overfor et par forsvarsspillere der har nået at løbe hjem.

Latest posts

Back