Tjah....
FCK og Brøndby, tjek. De har større budgetter, større stadions, større setup og større opmærksomhed, og der er realistisk udsigt til europæisk hvert år - især i FCK.
FCM...mjahhh...den vender jeg lige tilbage til.
FCN, overhovedet ikke! Det er fodboldens svar på et beskyttet værksted - der er ingen konsekvenser af svingende resultater, der er ingen opmærksomhed og der er ingen pres fra fanbasen.
FCM: ligaens næststørste budget og bredeste trup og en organisation, der kører så velsmurt, at man bare må løfte på hatten. MEN, der er ikke rigtig nogen medier, der interesserer sig for dem og fanbasen kommer kun, når de ikke har travlt i marken. Spøg til side, jeg har indtryk af, at fanbasen vokser derude, men der stadig bare ikke det samme pres på, som i FCK, BIF og AGF.
Derfor ville jeg, hvis jeg skulle være (tilstræbt) objektiv, sige at AGF er det tredjemest interessante trænerjob i dansk klubfodbold, al den stund at det er her, der er mulighed for at lære mest, udrette mest og lære at navigere i kaos og cirkus.
En østtysk elitesportsmand, der har nedkæmpet kræft mod alle odds, kunne holde til tre år i AGF. Det var det.