New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 243K
Bach så god ud i den sidste kamp mod BIF I vores 3-4-1-2 opstilling.

Den opstilling kunne jeg faktisk godt lide, også selvom det næsten var provokerende at spille med en decideret 10er i Duelunds afskedskamp.
Jeg synes han, generelt, kommer til kort på en wingback. Men jeg er nok bare lidt for fokuseret på en sikker defensiv. Der var et par mål mod Randers hvor han så virkelig skidt ud.

Kunne man få det samme ud af ham, offensivt, i en 4-2-3-1?

Links har fået et rigtig godt topniveau som han viste i en periode. Siden da syntes jeg desværre niveauet er faldet en del og han spiller da også kun lige under 2.000 minutter i sæsonen. Helt overordnet har han ikke fået spilletid som en top-spiller.

PM på målscoring men ikke som spiller - men det hænger nok også sammen med alderen ;)

MEM og Anderson syntes jeg ikke rigtig har udviklet sig længe. De viser indimellem et højt topniveau men det er ikke konstant. Det var/er dem som skulle bære holdet fremad og det lykkes de ikke rigtig med. De er klart hentet ind som profiler.

Poulsen - tjaaee han er nede på niveauet med ca. 2.000 spilleminutter på en sæson. Det er ligesom han plejer og syntes ikke rigtig han har rykket sig.

Det går fremad men han kom rent faktisk fra et højere niveau og har kun været her kort tid. Ham har jeg dog forventninger til.

Det er spillere som ikke rigtig har fået spilletiden og derfor ikke vist noget konstant. Det er ikke noget som jeg falder på halen over men vi kan selvfølgelig kalde dem alle uheldige pga. skaderne. Der har været glimt men ikke prangende over tid.

Måske jeg bare skal tilbage til mit gamle mantra om at opgradere den fysiske stab og hente Zangenberg tilbage. Tænk lige hvor mange skader/fejlddiagnoser/fejlbehandlinger/opfølgende operationer vi har haft, siden han forlod os sidst i bronzesæsonen.

Mit udgangspunkt var egentlig bare at vise, at Uwe kan udvikle spillerne - og faktisk er ret god til det. Så jeg kigger på hele hans periode.

Links er nede på spilminutter, fordi han har været skadet af to omgange. Hans udvikling er stadig gået fra at være en absolut udkantsspiller til at være en nøglespiller og måske ligaens bedste vb/vwb, når han rammer topniveauet. Det er en markant udvikling.

Uwe tog PM, som var færdig, og genoplivede ham til tre sæsoner som ligaens absolut bedste fox in the box. Markant udvikling, selvom han er gammel.

Poulsen er blevet markant bedre på bolden og er kommet markant mere med i spillet under Uwe. Nu er det på vej nedad igen.

Jeg glemte iøvrigt Tingager. Han gik fra at være mellemgod under David til at være en af ligaens bedste forsvarsspillere under Uwe.

Jeg synes, MEM og Anderson har lagt på på deres topniveau, også i denne sæson. Når vi har været bedst mod FCM, FCK og BIF, er det fordi, de har ramt deres topniveau. Til gengæld er jeg enig i, at de rammer det for sjældent. Men Andersons budniveau er også bedre end under David. Han er altid blandt vores bedste spillere, hvor han tidligere kunne falde ud af kampene.

De skadede spillere er selvfølgelig medtaget, fordi deres udvikling var god frem til skaderne. Det er vel nogenlunde indiskutabelt tænker jeg?

Arnstad er stadig inde i en god udvikling, selvom han kom fra et højere niveau. Han er en bedre fodboldspiller for AGF nu end i september. Men han kostede jo også, så alt andet ville også være skuffende.

Som sagt var min præmis, at vise, at Uwe er god til den del. Men hvis din præmis nu er at vise, at vi ikke udvikler spillere til salg, så kan jeg sagtens følge alle dine overvejelser.

(Og jeg ville også ønske, at Uwe gjorde, hvad han gjorde for PM, Tingager og Poulsen for nogen på 20).

• Like
Reactions: fsc
Mit udgangspunkt var egentlig bare at vise, at Uwe kan udvikle spillerne - og faktisk er ret god til det. Så jeg kigger på hele hans periode.
Jeg er helt vildt enig i din opgørelse. Uwe har nemlig udviklet så mange spillere i sine tre år, at man kunne tale om, at han har udviklet hele holdet. På pudsig vis er spillet som sådan stagneret lidt, især i løbet af denne sæson.
Jeg hælder stadig til, at det er alderen der indhentede stammen på holdet. Paddy har været blind passager uden for felterne i mere end en sæson nu. Jeg har ham som den bedste anfører, måske i hele AGFs historie, men i hvert fald i dette årtusinde, og hans mål taler for sig selv, men det er helt afgørende, at han bliver trappet ned i spilminutter i næste sæson. Jeg tror faktisk, for at være brutalt ærlig, at han er en del af årsagen til vores problemer.
Poulsen har vist mere fodbold og færre gule kort under Uwe, end han gjorde under David. Han synes også at være blevet ramt af alder, eller i hvert fald et langvarigt formdyk.
Tingager har heller ikke været helt lige så sikker i denne sæson.

Men fælles for de tre er, at Uwe tog dem, og Hansen, og gjorde dem til rygraden på holdet - det udviklede tre ud af fire modne spillere til et nyt niveau, samtidig med at flere andre spillere også voksede, som du har redegjort ret præcist for.
(Og jeg ville også ønske, at Uwe gjorde, hvad han gjorde for PM, Tingager og Poulsen for nogen på 20).
...dét ville jeg også! Men så vender vi tilbage til spørgsmålet: har talentmassen og udgangspunktet været til det?
Jacob Andersen var vel under 20, da Uwe kom til? Det er jo trods alt ikke Uwes skyld, at knægten fik en alvorlig skade?
Emmery synes også at være på vej ind på holdet.
Abbew var ganske vist ikke under 20, men klubben har da afvist bud på ham, det tolker jeg som et signal om, at de arbejder med ham og træneren stadig tror på, det kan blive godt. Jeg synes også han har vist fremskridt.

Hvem der burde have fået mere spilletid af de helt unge, ved jeg intet om - jeg ser ikke træningerne, desværre.
Men to talenter, hvoraf ét var på tærsklen til at dele spilletiden lige over med en etableret spiller, er jo ikke prangende på tre år.
Vi kan bare ikke vide med sikkerhed, om det er et udtryk for at Uwe er aldersfacist og kun vil have rutine på sit hold, eller om det er et udtryk for, at klubbens talentarbejde har været ekstremt mangelfuldt gennem mange år. Antallet af talenter, der har forladt klubben og brændt superligaen af andre steder, er imidlertid et fingerpeg om, at det er overvejende sandsynligt, at Uwe ikke er aldersfacist.

Jeg er helt vildt enig i din opgørelse. Uwe har nemlig udviklet så mange spillere i sine tre år, at man kunne tale om, at han har udviklet hele holdet. På pudsig vis er spillet som sådan stagneret lidt, især i løbet af denne sæson.

Jamen jeg er helt vildt enig i stort set hele dit indlæg, så jeg vil nøjes med at knytte et par enkelte kommentarer til det.

Paddy har været blind passager uden for felterne i mere end en sæson nu. Jeg har ham som den bedste anfører, måske i hele AGFs historie, men i hvert fald i dette årtusinde, og hans mål taler for sig selv, men det er helt afgørende, at han bliver trappet ned i spilminutter i næste sæson. Jeg tror faktisk, for at være brutalt ærlig, at han er en del af årsagen til vores problemer.

Jeg er helt overbevist om, at hans manglende mobilitet er en del af årsagen til problemerne. Og mit ubetinget største kritikpunkt af Uwe er, at han ikke har prøvet noget andet (helst Badji) end PM på top.

Vi kan bare ikke vide med sikkerhed, om det er et udtryk for at Uwe er aldersfacist og kun vil have rutine på sit hold, eller om det er et udtryk for, at klubbens talentarbejde har været ekstremt mangelfuldt gennem mange år. Antallet af talenter, der har forladt klubben og brændt superligaen af andre steder, er imidlertid et fingerpeg om, at det er overvejende sandsynligt, at Uwe ikke er aldersfacist.

Jeg er helt enig i alle dine betragtninger omkring talentmassen. Personligt hælder jeg til, at alder er ligegyldigt for Uwe. Han går op i niveau og taktisk skoling, og hvis en ung spiller er disciplineret nok og har et tilpas højt niveau (i Uwes øjne naturligvis), får han også spilletid (JA, Arnstad, Bisseck, TK som de klare eksempler).

Jeg tror også, at en anden træner havde kunne få flere talenter ind på holdet. Men med mit indtryk af talentmassen tror jeg næppe, det havde været en ungdomsrevolution, og det havde nok været på ydermandaterne.

Hvis Uwe bare kan køre top 6 hjem indtil vi står på det nye stadion , så tror jeg ledelsen er glade for det
Uwe, eller en anden træner…ja, enig. Vi får det ikke at høre fra ledelsen, men er overbevist om man internt er yderst tilfreds med en top 6, i hvert fald næste sæson…herefter geares der op mod sæsonen før indløb i Kongelunden

Jamen jeg er helt vildt enig i stort set hele dit indlæg, så jeg vil nøjes med at knytte et par enkelte kommentarer til det.

Jeg er helt overbevist om, at hans manglende mobilitet er en del af årsagen til problemerne. Og mit ubetinget største kritikpunkt af Uwe er, at han ikke har prøvet noget andet (helst Badji) end PM på top.

Jeg er helt enig i alle dine betragtninger omkring talentmassen. Personligt hælder jeg til, at alder er ligegyldigt for Uwe. Han går op i niveau og taktisk skoling, og hvis en ung spiller er disciplineret nok og har et tilpas højt niveau (i Uwes øjne naturligvis), får han også spilletid (JA, Arnstad, Bisseck, TK som de klare eksempler).

Jeg tror også, at en anden træner havde kunne få flere talenter ind på holdet. Men med mit indtryk af talentmassen tror jeg næppe, det havde været en ungdomsrevolution, og det havde nok været på ydermandaterne.
Meget enig omkring vurderingen af ungdomsspillerne.

Jeg ville have været bekymret over, at bringe f.eks Diesel Herrington, Daniel Gadegaard og Jing Reec, når man ser hvor de er endt og hvor meget/lidt de spiller.

Når det kommer til alder, og spilletid. Så synes jeg også man kan nævne Kevin Yakob og Magnus Knudsen. De var hhv. 21 år og 22 år. De gik begge ind og fik utrolig meget spilletid, sidstnævnte var vel nærmest stamspiller fra dag 1. Samtidig postuleres det blandt nogle fans, at Uwe ikke kan bringe spillere under 23 år

Så må Uwe lade være med at våse i medierne ;)

Du ved i øvrigt godt, at du fejlciterer Uwe omkring stærkeste trup? - eller i hvert fald undlader en ret vigtig del af det fulde citat?

1748418200130.webp

Så er spørgsmålet, hvor bredt han så “trup”, og om bredden blev overvurderet.

Det virkede i hvert fald indtil runde 25.

Jeg synes ikke, at det citat er særligt interessant i forhold til vurdere Uwes vurdering af truppen og hans kommunikation. Der kan være mange årsager til, at han siger det.

Min anke på kommunikationen går mere på, når Uwe nu udtaler, at vi skal til bruge de unge mere. Hvorfor helvede bænkede han så Tobias Bach og Wahlstedt i Farum for et par uger siden og satte Beijmo ind som venstre wingback? Vi taler om en kamp, hvor der ikke rigtigt var noget på spil andet end udvikling.

Det skyldes naturligvis, at Uwe ville forbedre vores vinderchancer i din givne kamp, men var de få procents større vinderchance virkeligt vigtigere end udviklingen af de yngre spillere? Det siger alt om Uwes prioriteter.

Pointen er, at Uwe kan snakke om øget fokus på unge spillere, men det har ingen hold i de beslutninger, der træffes. Det er som sådan også fair, at Uwe står ved sine principper, men det er godt meget svært at se ham være bannerfører for en foryngelse af holdet.

Det virkede i hvert fald indtil runde 25.

Aarrhh come on. Det virkede frem til og med runde 7 - derefter var truppen kørt træt, Uwes taktik luret eller noget andet.

Siden runde 7 har det været en ørkenvandring med enkelte lyspunkter undervejs. Pointsnittet i de sidste 25 kampe er meget lig det som David fik i den sidste sæson. Han endte på 0,94. Det er altså elendigt med den "performancetrup" han har til rådighed. Der har kun været fokus på at levere og det er ikke sket.

1748420950534.webp

Min anke på kommunikationen går mere på, når Uwe nu udtaler, at vi skal til bruge de unge mere. Hvorfor helvede bænkede han så Tobias Bach og Wahlstedt i Farum for et par uger siden og satte Beijmo ind som venstre wingback? Vi taler om en kamp, hvor der ikke rigtigt var noget på spil andet end udvikling.

Jeg er egentlig enig i din anke. Og jeg synes, det var håbløst at bænke Wahlen. Men Bach var som jeg husker det, blevet kørt ud af banen mod Randers i kampen forinden. Isoleret set kan jeg godt forstp, hvorfor Uwe ikke ville spille ham på kunst i Farum.

Hvis Uwe bare kan køre top 6 hjem indtil vi står på det nye stadion , så tror jeg ledelsen er glade for det

Det vil være underligt uambitiøst men nuvel - måske det er virkeligheden fordi man har fejlet de sidste par år. Problemstillingen er, at man skal have opbygget et nyt hold til når stadion står klar.

Som sagt var min præmis, at vise, at Uwe er god til den del. Men hvis din præmis nu er at vise, at vi ikke udvikler spillere til salg, så kan jeg sagtens følge alle dine overvejelser.

Salg eller høj høj høj kvalitet som giver os point - det syntes jeg ikke nogen af dem har vist over en længere periode. Vi kan sagtens blive enige om, at de har vist det i glimt men det giver ikke rigtig holdet noget på den lange bane. Jeg mangler kontinuerlig udvikling som giver et konsekvent løft. Måske det bare er fordi de alle er nede i en bølgedal men den er godt nok dyb pt. (se forgående indlæg).

Og jeg er virkelig ked af det men syntes det er længe siden Links har vist noget. Han kan være meget underholdende at se på men der mangler kvalitet når det gælder indlæg mv. Han har haft nogle brandkampe men niveauet er ikke hævet konsekvent. Han blev forresten også købt ind som en der skulle være en profil fra start - så på den måde, er det godt Uwe har set han kan noget som wingback og ikke fløj som han spillede tidligere. Men 6 sæsoner og 8.100 minutter i Superligaen skal være bedre. Han har endnu ikke været over 2.000 minutter i en sæson.

Ja men dem har vi ikke pt. Måske næste sæson.

Det er lidt sjovt som I mener spillerne er udviklet helt vildt og vi så samtidig går tilbage på antallet af point sæson efter sæson :unsure:

De skadede spillere er selvfølgelig medtaget, fordi deres udvikling var god frem til skaderne. Det er vel nogenlunde indiskutabelt tænker jeg?

Nej - for vi skal have noget ud af den udvikling og jeg mener ikke du kan tage en ung mand som Jacob Andersen med. Han har spillet 400 minutter i denne sæson og kun startet i 3 kampe før skaden. Sidste sæson var 800 minutter med 9 starter - det er ikke rigtig et gennembrud (endnu). Det kan stadig komme men han har været nr. 2 på hans position.

Igen kan vi dog gå tilbage til det jeg skrev tidligere. Måske det er den fysiske stab som skal opgraderes - det har været skidt i 2 sæsoner nu.

Det er lidt sjovt som I mener spillerne er udviklet helt vildt og vi så samtidig går tilbage på antallet af point sæson efter sæson :unsure:
Det kan jeg godt forstå, du studser over. Det gør jeg også selv, og jeg kan ikke forklare det.

Bedste bud er, at Uglen og jeg kigger på HELE Uwes tid i klubben, mens andre synes at holde fokus snævert på de seneste 25 kampe.
Der er ingen tvivl om, for mig i hvert fald, at det er alarmerende ringe i denne sæson, og jeg er stadig rimeligt afklaret med begge scenarier: Uwe bliver eller Uwe raus.
Det er jeg fordi, det har ikke været godt nok i denne sæson.

MEN: det ER altså ikke det samme, som at Uwe ikke kan udvikle spillere. Ej heller at han ikke vil spille de unge. Han stiller måske lidt vel store krav til deres taktiske formåen, men unge spillere HAR altså fået chancen under Uwe:

Jacob Andersen
Kevin Yakob (indtil han gik i stykker)
Magnus Knudsen (som endda bare var på lån)
Arnstadt
Til dels Abbew af et par omgange
Tobias Bech har indtil i år haft alderen til U21 landsholdet, så han er jo altså heller ikke jævnaldrende med Grauballemanden.

Dertil kommer at Erik Kahl og Gift Links er blevet omskolet til nye positioner med en vis soliditet.
Frederik Emmery synes i samme proces og Tobias Bach ligeså - to unge mennesker i øvrigt :)

Jeg er egentlig enig i din anke. Og jeg synes, det var håbløst at bænke Wahlen. Men Bach var som jeg husker det, blevet kørt ud af banen mod Randers i kampen forinden. Isoleret set kan jeg godt forstp, hvorfor Uwe ikke ville spille ham på kunst i Farum.

Men her min pointe, at det er underordnet, at Tobias Bach spiller en svag kamp mod Randers. Ligesom Wahlstedt har fået genvalg efter svage præstationer handler det om udvikling gennem spilletid. Vi får ingen udvikling i at parkere Felix Beijmo på en venstre wingback.

Jeg ville i øvrigt mene, at Bach er en bedre kunstgræsspiller end Beijmo, der er en typisk "powerspiller".

Last edited:
Men her min pointe, at det er underordnet, at Tobias Bach spiller en svag kamp mod Randers. Ligesom Wahlstedt har fået genvalg efter svage præstationer handler det om udvikling gennem spilletid. Vi får ingen udvikling i at parkere Felix Beijmo på en venstre wingback.

Jeg ville i øvrigt mene, at Bach er en bedre kunstgræsspiller end Beijmo, der er en typisk "powerspiller".
Det kunne jo også være, at man vurderede, at det var bedst for Bachs udvikling at starte kampen på bænken efter en svag indsats runden før? Eller at hans fysik havde brug for et hvil? Eller at den konkrete modstander var et dårligt match? I øvrigt var Bach jo tilbage i startopstillingen i den sidste runde igen.

Synes det er en fejlslutning, at mere spilletid altid er det bedste for udviklingen.

Salg eller høj høj høj kvalitet som giver os point - det syntes jeg ikke nogen af dem har vist over en længere periode. Vi kan sagtens blive enige om, at de har vist det i glimt men det giver ikke rigtig holdet noget på den lange bane. Jeg mangler kontinuerlig udvikling som giver et konsekvent løft. Måske det bare er fordi de alle er nede i en bølgedal men den er godt nok dyb pt. (se forgående indlæg).

Jeg synes, alle de nævnte spillere har vist et konsekvent løft over en længere periode. Der er stadig udsving. Men niveauet er blevet bedre hos dem alle i min optik - for de tre ældste er det dog på vej nedad igen.

Jeg synes, det er en forkert præmis, at spillere skal have høj høj høj kvalitet, der givet os point. Den barre er er alt for højt sat til min smag.

Og jeg er virkelig ked af det men syntes det er længe siden Links har vist noget. Han kan være meget underholdende at se på men der mangler kvalitet når det gælder indlæg mv. Han har haft nogle brandkampe men niveauet er ikke hævet konsekvent. Han blev forresten også købt ind som en der skulle være en profil fra start - så på den måde, er det godt Uwe har set han kan noget som wingback og ikke fløj som han spillede tidligere. Men 6 sæsoner og 8.100 minutter i Superligaen skal være bedre. Han har endnu ikke været over 2.000 minutter i en sæson.

Men det er jo nærmest faktuelt, at Links er blevet markant bedre under Uwe, at han er en absolut nøglespiller og at den eneste grund til, at han ikke har spillet mere, er skader. Han har ikke ramt formen i foråret, men dine forventninger er virkeligt høje, hvis du ikke synes, Links har udviklet sig.

Nu er vi jo flere, der mener, at holdet ikke helt har fået som spillemæssigt fortjent i denne sæson. Det er også bakket op af data fra andre brugere.

Jeg synes heller ikke tingene er så sort/hvide. Her i foråret har Links været skadet og ude af form. Beijmo har heller ikke ramt den. Og MEM har også bøvlet lidt med den. Samtidig er PM gammel og ubevægelig og defensiven har sejlet rundt. Derfor har vi i min optik misset en mase point. Men de enkelte spillere har stadig gennemgået en positiv udvikling over de seneste tre år med Uwe, selvom de ældste af dem nu er under afvikling.

Nej - for vi skal have noget ud af den udvikling og jeg mener ikke du kan tage en ung mand som Jacob Andersen med. Han har spillet 400 minutter i denne sæson og kun startet i 3 kampe før skaden. Sidste sæson var 800 minutter med 9 starter - det er ikke rigtig et gennembrud (endnu). Det kan stadig komme men han har været nr. 2 på hans position.

Jeg er helt uenig i, at man skal have noget ud af udviklingen, før man kan tale om en udvikling. Måske diskutterer vi ud fra forskellige præmisser, men jeg er dybest set kun interesseret i, om Uwe kan udvikle spillere i AGF fremadrettet. Og det er med det blik, jeg kigger på empirien. Og med det blik var både Yakob, Mølgaard og JA inde i en god og lovende udvikling, indtil de blev skadede.

Hvis din hensigt er at disktutere, om Uwe kan udvikle spillere til store salg, så vil jeg henlede opmærksomheden på TK og Bisseck. De blev først afgørende spillere og store salg efter at have været i Uwes hænder. Før det var de en del af et hold, der knækkede fuldstændigt sammen.

Der har på rygtebasis desuden været bud efter Links, Anderson og Kahl, som kunne være blevet til salg, hvis man havde ville sælge. Det skete også først efter de kom i hænderne på Uwe.

Jeg synes, der en del, der tyder på, at Uwe godt kan udvikle spillerne til at blive interessante for andre klubber.

Det kan jeg godt forstå, du studser over. Det gør jeg også selv, og jeg kan ikke forklare det.

Bedste bud er, at Uglen og jeg kigger på HELE Uwes tid i klubben, mens andre synes at holde fokus snævert på de seneste 25 kampe.
Der er ingen tvivl om, for mig i hvert fald, at det er alarmerende ringe i denne sæson, og jeg er stadig rimeligt afklaret med begge scenarier: Uwe bliver eller Uwe raus.
Det er jeg fordi, det har ikke været godt nok i denne sæson.

MEN: det ER altså ikke det samme, som at Uwe ikke kan udvikle spillere. Ej heller at han ikke vil spille de unge. Han stiller måske lidt vel store krav til deres taktiske formåen, men unge spillere HAR altså fået chancen under Uwe:

Jacob Andersen
Kevin Yakob (indtil han gik i stykker)
Magnus Knudsen (som endda bare var på lån)
Arnstadt
Til dels Abbew af et par omgange
Tobias Bech har indtil i år haft alderen til U21 landsholdet, så han er jo altså heller ikke jævnaldrende med Grauballemanden.

Dertil kommer at Erik Kahl og Gift Links er blevet omskolet til nye positioner med en vis soliditet.
Frederik Emmery synes i samme proces og Tobias Bach ligeså - to unge mennesker i øvrigt :)
Tobias Bech kunne have spillet u21 EM

Det kunne jo også være, at man vurderede, at det var bedst for Bachs udvikling at starte kampen på bænken efter en svag indsats runden før? Og i øvrigt var Bach jo tilbage i startopstillingen i den sidste runde igen.

Synes det er en fejlslutning, at mere spilletid altid er det bedste for udviklingen.

Jeg påstår ikke, at man ikke kan vælge at beskytte unge spillere. Det er jeg enig i, kan være nødvendigt. Sebastian Hausner skulle f.eks. nok have haft nogle pauser i en skidt periode.

Jeg synes dog, at du laver en fejlslutning ved at mene, at der var behov for at beskytte Tobias Bach i den kamp.

1. FCN-kampen var den mest ligegyldig Superligakamp i hele sæsonen. Hvis ikke der kan gives luft til de unge i sådan en kamp, hvornår så?

2. Tobias var inden FCN-kampen startet i to Superligakampe i hele sæsonen og har offentligt efterspurgt mere spilletid, Han har da åbenlyst mere brug for minutter end beskyttelse/pause.

3. Beskyttelsesargumentet kan ligeså godt gå den anden vej. Tobias Bach får endeligt chancen, men første gang han leverer svagt, ryger han på bænken - og det tilmed for et svagt alternativ i Beijmo ude af position. Hvilke tanker tror du, at Bach har gået med, da Uwe gav ham beskeden?

Jeg synes, at den logiske forklaring på Uwes beslutning ligger i fokus på at lukke af bagud, som han også talte om i dagene op til kampen. Defensiven skulle stabiliseres - og i dette tilfælde på bekostning af Bach og hans udvikling.

Det er som sådan en legitim logik, men den matcher bare dårligt på en strategi med øget udvikling af unge spillere. Så er jeg med på, at det kan kaldes flueknepperi af en enkelte taktiske dispositioner, men omvendt er signalværdien klar og den matcher godt med tallene for brugen af unge spillere i AGF. De har svære betingelser under Uwe.

Latest posts

Back