New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 243K
Trænertråden
Man kan sige, at nu går man hjem og evaluerer, at man har et strategiseminar, og at man vil se på de næste fem år.

Altså sige intet.

Det der var entydig opbakning set herfra.

Helt uenig.

Det ville være karaktermord og amatøragtigt at bidrage til spekulationer i pressen.

Træneren har altid 100% opbakning udadtil - indtil han ikke er i jobbet længere.

Ikke hvis man er en garvet sportschef.

Enig. CV har prøvet det mange gange før, så han burde i hvert fald kunne levere en opbakning til Uwe uanset om, han er fyringstruet eller ej men jeg har set tilpas mange interviews, hvor sådanne svar er leveret tøvende på grænsende til utroværdigt.
Måske jeg skulle se det interview inden jeg udtaler mig 😅

Helt uenig.

Det ville være karaktermord og amatøragtigt at bidrage til spekulationer i pressen.

Træneren har altid 100% opbakning udadtil - indtil han ikke er i jobbet længere.
At sige, at man evaluerer bredt, før man svarer på et ja/nej-spørgsmål, er god kommunikation, hvis man ikke er sikker.

Hvis CV sagde, som han gjorde, og vi efterfølgende fyrede Uwe, ville han ikke blot blive til grin. Han ville også have ødelagt sin troværdighed på under seks måneder.

Nu har man svaret klart, og så er der ikke mere spekulation. Det er også god kommunikation.

Edit: Karaktermord? Den er jeg simpelthen lige nødt til at få uddybet 🙂

At sige, at man evaluerer bredt, før man svarer på et ja/nej-spørgsmål, er god kommunikation, hvis man ikke er sikker.

Hvis CV sagde, som han gjorde, og vi efterfølgende fyrede Uwe, ville han ikke blot blive til grin. Han ville også have ødelagt sin troværdighed på under seks måneder.

Nu har man svaret klart, og så er der ikke mere spekulation. Det er også god kommunikation.
Han kan ikke svare bredt i hans situation - så er Uwe dømt til fyring i medierne.

Der er ikke et andet svar på spørgsmålet i den nuværende situation.

At sige, at man evaluerer bredt, før man svarer på et ja/nej-spørgsmål er god kommunikation, hvis man ikke er sikker.

Jeg er simpelthen uenig.

Det er underordnet, hvad man har besluttet internt. Formuleringen "en bred evaluering" er det samme som at anerkende, at Uwe er i fare. Det er guf for medierne på den trælse måde. Det er der ingen grund til før en afskedigelse eventuelt er eksekveret.

Men lad os da bare være enige om at være uenige i den sammenhæng. Jeg foretrækker klart, at potentielle afskedigelser holdes internt.

Jeg er simpelthen uenig.

Det er underordnet, hvad man har besluttet internt. Formuleringen "en bred evaluering" er det samme som at anerkende, at Uwe er i fare. Det er guf for medierne på den trælse måde. Det er der ingen grund til før en afskedigelse eventuelt er eksekveret.

Men lad os da bare være enige om at være uenige i den sammenhæng. Jeg foretrækker klart, at potentielle afskedigelser holdes internt.
Alright. Men det er min professionelle vurdering.

En bred evaluering er standard ifm. strategiseminar. Det er naturligt, at store beslutninger træffes der.

Alright. Men det er min professionelle vurdering.

En bred evaluering er standard ifm. strategiseminar. Det er naturligt, at store beslutninger træffes der.
Det går sjældent godt i fodboldkredse, hvis man lader tvivl opstå omkring træneren ;) Så skal medierne nok sætte endnu mere tryk på fyringsrygterne og de kan blive slemme nok i den nuværende situation.

@Stats - Rasta vil bare have nogle clickbait overskrifter til avisen😁

Jeg er simpelthen uenig.

Han kunne sagtens have sagt, at Uwe har en kontrakt, og det forholder vi os til.

Men han sagde klart og tydeligt JA, da han blev spurgt, om Uwe også er træner, når næste sæson starter.

Jeg er spændt på at se hvad CV gør nu. Jeg håber, at han kan holde hovedet koldt og træffe den rigtige beslutning. Selvom vi fans kan tænke, at en ny træner er det eneste rigtige, så kan det sagtens give mening at holde på Uwe. Får Uwe en enkelt eller to gode spillere, så kan det hele hurtigt se fornuftigt ud igen.
Problemet er at gode spillere i Uwes terminologi, er rutinerede spillere, imens CV, vil have unge salgbare spillere ind. Det lugter meget af at man er ved at begå den samme fejl som i forb. med David Nielsens sidste sæson i klubben, man tvinger træneren til at spille på en måde som han ikke er tryg ved. Eller også har de fortrudt, og kommer til at hente nye Akotoer, Brandhoffer, Dalsgaarder og Powere ind så Uwe kan få det som han ønsker.

Jeg synes også, det er på tide, at præve noget nyt. Statistikken er tydelig.

Men ligeså meget statistikken taler for, at vi skifter træner, ligeså meget synes jeg, at truppens meget udtalte opbakning, det faktum, at vi har spillet til mere og humøret hos både Uwe, JN og CV taker for, at Uwe fortsætter.

Jeg stoler egentlig på, at CV kigger på andet og mere end de overliggende parametrer og træffer den rigtige beslutning - og først og fremmest er det vigtigste for mig, at man effektuerer beslutningen hurtigst muligt. Så enten fortæller man Uwe, at han også er træner næste år. Eller også trykker man på knappen og har en ny mand og en ny plan klar ret hurtigt.

Latest posts

Back