New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 243K
Hvis de ikke fyrer Rösler, så skal de i hvert fald finde en anden måde at retfærdiggøre, at holdet kan transformere sig væk fra katastrofekursen. Jeg er ikke enig med dem, som mener nedrykning er udelukket. Det er altså helt vildt så mange mål, der er lukket ind i slutspillet. Jeg forstår ikke helt den med, at det er flest nederlag i 57 år, for hvad med Fredberg-serien på 11? Men jeg må have misforstået noget. Det er dog stadig et helt vildt kollaps, og der er nærmest ingenting at hænge sin optimisme op på, før en ny sæson, for der er meget få lovende unge spillere, og mange aldrende spillere, der ikke bliver bedre.

Jeg ville fyre træneren, for det er nu engang den mest oplagte ctrl+alt+delete i denne situation. Rösler gør ikke nogen af de unge til stjerner henover en sommerferie, men måske kan en anden træner finde nogle skjulte ressourcer i holdet.

Last edited:
Afklaringen kom i dag.
CV var tydelig.. hvordan skal det kunne afklares yderligere?
Hvis beslutningen ligger hos bestyrelsen, der først vil evaluere og træffe endelige beslutning om et par dage er CV nødt til at holde sig helt loyal til den situation at Uwe ikke er fyret af bestyrelsen (endnu) og derfor har han ikke andet budskab end at Uwe er træner frem til den nye sæson. Og det er uanset om han selv vil kyle Uwe ud fra 3. Sal eller beholde ham - når bestyrelsen bestemmer lader man bestyrelsen bestemme.

Der er ingen i pressen der vil tage de ilde op (er mit gæt). Alt andet end fuldtonet opbakning er reelt forvarsel for en fyreseddel, og den beslutning vil Fournais træffe i ro og mag.

Nu forudsætter du, med kommetaren omkring jobbet som ekspert på TV, at Uwe hellere vil gå uden arbejde hvis det betaler mindre end det AGF skylder ham. - Det er jo ikke utænkeligt, at Uwe også kan se en fidus i, at være eksponeret overfor "markedet" og ikke bare vil gå derhjemme i 3 år og gå i glemsel. Personligt ville jeg ikke, gide at trille tommelfingre i 3 år, og så derefter begynde på et nyt arbejde.

Jeg er temmelig sikker på, at de holder ham på lønningslisten de kommende tre år, men naturligvis ikke betaler ham løn i det øjeblik han findet et andet job. Bliver et et markant anderledes, uden for fodbolden, og med væsentlig lavere løn, så er der sikkert en modregning.
Den typiske løsning er netop at holde ham på lønningslisten og så tillade ham jobs der ikke er i konflikt med AGF (fx træner i Viborg), hvor man modregner hans honorar i det skyldige beløb.

Så en tjans i norsk tv kan køre sideløbende med lønnen, mens dansk tv nok bliver problematisk uden endeligt brud.

Hvis de ikke fyrer Rösler, så skal de i hvert fald finde en anden måde at retfærdiggøre, at holdet kan transformere sig væk fra katastrofekursen. Jeg er ikke enig med dem, som mener nedrykning er udelukket. Det er altså helt vildt så mange mål, der er lukket ind i slutspillet.
Men holdet er stadig meget stærkt mod de mindre hold, og der kommer nok et par nye til. Derfor er nedrykning ikke et tema for mig.

Forsvaret er et stort problem og det skal adresseres. NP har været skadet. Arnstad er en anden type 6'er, der lukker mindre af. Kahl, AJ, Dalsgaard og Mølgaard har alle haltet. Akoto kom ind, men blev skadet.

Hvor meget er Uwe, og hvor meget forsvinder med en eller måske endda to gode tilgange?

Men man skal have en troværdig forklaring på, hvordan Uwe vil vende skuden, og det skal ikke kun være nye spillere.

Jeg ville fyre træneren, for det er nu engang den mest oplagte ctrl+alt+delete i denne situation. Rösler gør ikke nogen af de unge til stjerner henover en sommerferie, men måske kan en anden træner finde nogle skjulte ressourcer i holdet.
Jeg er 50/50 - under en række forudsætninger, som alle peger på exit, hvis de ikke opfyldes. Det er helt underligt zen-agtigt bare at vente, og Zen er ellers absolut ikke noget for mig.

Det er også en mulighed, at man nu giver Uwe en bunke forstærkninger, og så får han efteråret til at vise at han kan rykke både sig selv og holdet.

Det er en mulighed og der er også visse argumenter for det.

Men det var samme løsning sidste sommer, hvor man også holdte på profilerne og efter AGF-standarder åbnede for kraftige investeringer i truppen. Vil man virkeligt prøve det samme igen med samme cheftræner?

Nok har indkøbene samlet set ikke været gode nok, men jeg er bekymret for udsigten til, at Uwe er manden bag en mindre genopbygning. Det ville selvfølgeligt være et bedre scenarie end fortsat nedtur, men hvis Uwe bliver kan jeg sagtens forestille mig et AGF-hold, der får en fornuftig sæsonstart (med ny energi i starten) der ligger pænt til efter de første 8-10 runder, hvorefter gassen går af ballonen igen omkring efterårsferien og vi i 2026 står samme sted som nu.

Spekulativt er det naturligvis, men jeg synes ikke, at man fra ledelsens side kan se bort fra de markant stagnerende perioder i holdet trods manglende kvalitet i indkøbene.

Last edited:

Nu har jeg lige set interviewet

Syntes nu ikke han lyder så sikker i sin sag, og han prøver vel egentlig også og undvige i første omgang ved bare og konkludere, at Uwe har kontrakt til 28

CV siger ubetinget, at han mener, at Uwe er den rigtige træner for AGF. Og så er han lidt mere undvigende, når han skal svare på, om Uwe også er træner næste år.

Jeg hører det heller ikke som en garanti for, at Uwe er træner næste år. Det lover CV ikke. Han siger bare, at det er udgangspunktet og at Uwe har kontrakt til 28.

Jeg synes faktisk det er svært at konkludere noget som helst ud fra interviewet.

CV siger ubetinget, at han mener, at Uwe er den rigtige træner for AGF. Og så er han lidt mere undvigende, når han skal svare på, om Uwe også er træner næste år.

Jeg hører det heller ikke som en garanti for, at Uwe er træner næste år. Det lover CV ikke. Han suger bare, at det er udgangspunktet og at Uwe har kontrakt til 28.

Jeg synes faktisk det er svært at konkludere niget som helst ud fra interviewet.
Der er vel også den mulighed, at de simpelthen ikke har besluttet sig endnu? Hvis det er tilfældet, og de vil bruge de kommende dage på vurderingen - så har CV ikke haft andre at svar end det, han giver.

Last edited:
Der er vel også den mulighed, at de simpelthen ikke har besluttet sig endnu? Hvis det er tilfældet, og de vil bruge de kommende dage på vurderingen - så har CV ikke haft andre at svar end det, han giver.
Og den oplagte variant af dét er også, at beslutningen muligvis skal træffes i fællesskab, eller i hvert fald med flere taget i ed. Det kan jo godt være, at CV, JN og Fournais alle har draget deres egne konklusioner og nået frem til det samme, men inden det er afstemt med hinanden, er der - selvfølgeligt - 100pct opbakning til Rösler (jeg var ved at skrive udadtil, men det samme gælder egentligt indadtil).

Den korte version: Vi ved det ikke, og CVs professionalisme afslører ikke noget, hverken den ene eller anden vej.

Jeg synes i øvrigt, at Uwe i det her interview signalerer, at han og CV er rimeligt afstemte ift. at bruge flere unge spillere fremadrettet. Og så får han ogsåluge fortalt implicit, at han gær som klubben beder om.

Latest posts

Back