Morten Krogh som dommer er et kapitel for sig, det var ham som smed Sanneh ud for et par år siden på baggrund af at Sanneh åbenbart sparkede for hårdt på en FCN spiller som valgte en løbebane direkte ind i Sanneh. Egentlig var der ikke en sag, førend VAR kaldt Morten ud.
Morten Krogh overså også årets straffespark mod Bech sidste år mod FCM, VAR valgte ikke at intervenere og dermed var en VAR fejl en realitet.
I samme kamp valgte Morten Krogh også at overse et ligeså tydeligt straffe på MEM, der markede han tydeligt at der ikke var straffe. Hvorefter VAR endnu engang intervenerede, og Morten Krogh dømte derefter straffe.
Jeg hørte ham i foråret forklare sig, og som person gav Morten et yderst sympatisk indtryk, jeg er overbevist om at han øver sig i at blive den bedste udgave af sig selv.
Men da situationen opstod forleden, ved man bare, at Morten Krogh ikke tager en selvstændig beslutning. Mener VAR der er straffe, så dømmer han den.
I mange tilfælde forstår jeg godt logikken bagved de forskellige kendelser. Eksempelvis at at score man et mål, og rører bolden med hånden inden, så annuleres scoringen. Det kan man være for og imod, men logikken er let at forstå. Sagen i Parken er også let at afkode og dommen er korrekt. Bolden rammes tilfældigt, målmanden redder og bolden springer ud, ergo er det ikke en ting.
Den form for logik er for mig let at forstå, men sagen i Søndags er anderledes. For mig virker VAR dommen i den grad på kanten, også er logikken at dermed skal man ikke skønne noget. Den næste anke er Morten Kroghs autoritet, eller mangel på rygrad. Han læner sig i al for høj grad op af VAR, hvilket jeg mener hæmmer ham i sin udvikling som dommer.
Har Morten Krogh overhovedet på noget tidspunkt afveget fra VAR anbefalinger? Som man skal huske, kun er anbefalinger?
Baseret på ovenstående oplevelser, så stoler jeg ikke helt når Morten Krogh er dommer, han er alt for "vag" som dommer.
Personen Morten Krogh fremstår en fed fyr, bare ikke når han dømmer.
Hvad tænker I?