Tak til Uwe for nu. Men dette forår har været helt elendigt. Uwe har ikke haft noget at byde ind med i en eneste kamp. Hold op hvor er jeg skuffet over hvor meget han er faldet i niveau.
De første 2 sæsoner sad man ofte med følelsen af at han kunne ændre ting i pausen. Men i det her forår, intet. Kom vi bagud vidste man kampen var tabt.
Iflg. en journalist på Bluesky har vi et snit på 0,86 mod top 6 holdene i denne sæson.
Det er et helt horribelt trænerarbejde og af spillerne siden den gode start.
Min største frygt er at, Uwe stadig er her i næste sæson, får en en dårlig sæsonstart og bliver fyret i september eller oktober.
Riv plasteret af nu. Truppen trænger til nye impulser, vi trænger alle til ny energi og tro på tingene. Selv med en god start vil det sidde i baghovedet om vi nu kan holde kadencen oven på 2 pinlige forår.
Uwe er bestemt ikke ene ansvarlig og spillet har været bedre end pointhøsten (ikke godt men også lidt meget utur i de syv kampe), men svært at se Uwe som en del af løsningen.
Et eller andet sted kan man håbe de har været enige om det et stykke tid og det bare er et David scenarie, hvor han får lov at spille sæsonen færdig. Men det tvivler jeg på. Så kunne de jo have en ny klar allerede og ikke først skulle i gang med en proces.
Edit: Det ville egentlig være befriende hvis der blev effektueret straks og vist man var ekstremt utilfreds med forløbet. Tænker det dog ikke med de bemærkninger fra JN til Stiftens journalister.
Jeg har i øvrigt ikke den illusion alt med et trylleslag bliver bedre med en ny træner. Spillerne har i den grad også svigtet. MEM, NP, PM Mølgaard, Links og Beijmo er alle profiler som nærmest er faldet ud over en klippe i dette forår og det er altså som er bundrutinerede men som slet ikke har formået at hive sig selv op.
Det er der givetvis mange årsager til men det er dybt skuffende, de alle er faldet så meget i niveau.
Stor opgave for Uwe eller en ny træner for af de nævnte spillere, er PM vel mest udsat for at miste startpladsen.
Man kan sige, at nu går man hjem og evaluerer, at man har et strategiseminar, og at man vil se på de næste fem år, hvilket delvist var det, JN fik mumlet frem.
Altså sige intet.
Det der var entydig opbakning fra manden med det sportslige ansvar set herfra.
Vi må han finder tilbage til noget af det spil vi havde i starten.
Lige nu peger trenden nedad men der er selvfølgelig stadig et stykke ned til under 1 som DN endte på i hans sidste sæson (det svarer nok til det antal point vi har fået i de sidste 25 kampe).
Formuleringen kan betyde meget også hvordan det bliver leveret. Normalt hvis en træner er fyringstruet, vil svarerne være tøvende og blikkene famlende.
Formuleringen kan betyde meget også hvordan det bliver leveret. Normalt hvis en træner er fyringstruet, vil svarerne være tøvende og blikkene famlende.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.