Jeg følger op på denne tråd, som trådstarter gjorde med en Mediano Podcast, også med en dugfrisk mediano podcast

:
SWOT på Superligaen: Her kan du høre Medianos old boys-hold i helt nye rammer. Konceptet er lavet om. Eller rettere: De har fået et koncept. Og nu er der både quiz, seriebold og faste elementer. Og noget, der hedder SWOT.
www.mediano.nu
Denne gang handler det om at de laver en SWOT analyse på nogle klubber af gangen.
AGF er på fra minut 27.25 til ca minut 53.
The jist, alt er godt for AGF, men paneldeltager mener faktisk vi er nået et punkt, hvor, hvis man vil bokse med i toppen, som klubben jo har som vision, så er det ikke nok at være best of the rest.
Dan Hammer siger det ca. fra minut 31.50, det er en udfordring for klubbens vision at have en forsigtig økonomisk strategi, hvor man har forbedret sig fra bunden og midten af rækken, men konstant taber terræn til toppen.
Giv det et lyt, jeg bliver mere og mere overbevist om at denne forsigtige økonomisk tilgang, ikke længere rækker hvis vi vil være en fast del af toppen. Dermed ikke sagt der ikke kunne falde et mesterskab ud til et top4-hold. Det kræver blot de andre hold underpræsterer som det er det er set mange gange. Men det er jo ikke udgangspunktet. Og ja, måske er de kommende 2-3 år ikke tidspunktet at gøre det på med, stadionbyggeri osv. Men forøgede kommercielle indtægter gør det ikke alene når stadion står. Man skal stadig vinde fodboldkampe.
Der bliver også nævnt at vi er "fanget" i at være en storklub, og de forventninger til en strategi der er bundet med være dette, så vi kan ikke bare ændrer strategi og gå fuld-ud FCN vejen. Vi skal være med hvor de store klubber er, FCK, FCM, BIF.
Altså skal der mange flere penge ind i det sportslige budget, uden at det går udover klubbens operationelle niveau, så jeg er åben overfor et nyt troværdigt ejerskab, og vi behøver ikke at diskuterer fordele/ulemper ved nyt ejerskab. For nu, kun strategien om økonomien