Jeg synes det lød på JN i interviewet efter kampen som om man specifikt gerne ville have tribuner i to niveauer. Jeg tænker det er det der er “default,” men man kan måske stadig håbe på en ende til fansene i ét plan. Med to niveauer skal man undgå at den nederste bliver for lav som i Silkeborg. Det kommer nok delvist af sig selv på et større stadion, men man har forhåbentlig lidt øje for hvordan det også virker ift TV. De behøver måske heller ikke være “stablet“ ovenpå hinanden, så det visuelt bliver mindre opdelt, men omvendt giver det vel mening at rykke øverste dæk frem og tættest muligt på banen. Det ligger lidt ude i fremtiden.
hvad var det andet stadion han specifikt nævnte som reference udover det i Wien?
i øvrigt specificerede han fordelingen af donationerne som groft sagt 250 mio fra Lind til stadion, 250 mio fra Salling til hele området og 250 mio fra kommunen til infrastruktur. Jeg synes det har været lidt uklart ellers. Spørgsmålet er så også hvor meget der i øvrigt skal hentes udefra til stadion. Han understregede igen at det skulle være Nordeuropas mest moderne stadion.