New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 784K
Ny Ceres Park
Er det for at komme tættere på man vil have to dæk? Jeg synes et er flottest
Jeg ved ikke om det giver noget til konstruktionen. Man skal jo så bære et dæk mere, til gengæld bliver taget kortere. Der er nogle der kommer lidt tættere på banen, men derudover giver det plads til en tække reklamer på kanten. Stadion kan vel også være på en anelse mindre plads og det kan måske være aktuelt her. Det vil være vildt fedt hvis man laver en “gryde” hvor man kan se henover tribunerne og få det hele med.

Jeg tror, de to dæk er en fordel både til kampene med 6-7.000 tilskuere (hvor der kan føles meget tomt på én sammenhængende langside) og mht. sponsorlounges (hvor de to dæk giver mulighed for lounges hele vejen rundt - på nær den ene ende).

Jeg håber i øvrigt på så stejle tribuner som muligt, så toppen af det øverste dæk ikke kommer så langt væk fra banen. Hellere komme op i højden end langt væk, efter min smag.

I JP's seneste podcast-episode lød det som om, det bliver overvejet seriøst at gå helt op til 30.000 pladser. Det ville sgu blive spændende, om vi nogensinde kunne få en fornemmelse af bare tæt på fuldt hus med så mange sæder. Jeg håber, at så mange sæder ville inkludere et stort tilskud fra DBU, da det vel næsten kun er i deres interesse med så meget kapacitet. Ville AGF reelt have en væsentlig omsætning hvert år på at afholde (herre-)landskampe for så mange tilskuere, når Parken sidder så tungt på de kampe? Eller ville der være store koncerter nok til at forsvare det? For AGF's kampe ville det vel oftest være federe med tættere på udsolgt på et stadion med ca. 22.000-25.000?

Men Brøndby Stadion har vist en kapacitet på 29.000, og det virker egentlig som om, det også fungerer ret godt på dage med meget færre tilskuere, så måske er det en ubegrundet bekymring? Sjovt, i øvrigt, hvor lille forskel der er i designet på de helt nye, moderne stadions og så Brøndby Stadion, som ikke er blevet moderniseret meget de sidste 20 år, og som er knopskudt oven på gamle tribuner. Forhåbentlig er der mange detaljer, som kommer til at gøre vores kommende stadion en del federe.

Jeg er på ingen måde fan af 2 dæk, jeg anerkender det kan fungere i forhold til at opdele stadion i lukkede afsnit, som kun anvendes ved større kampe. Men ofte bliver det desværre en ren øjebæ, Silkeborg er ved det tættest vi kommer på et tudsegrimt stadion.

Jeg var til gengæld rigtig glad for at høre JN fremhæve intimitet som det allervæsentligste ved et nyt stadion.

De fleste stadions med 2 dæk i DK, har den rædsel indbygget, at man prioritere øverste dæk, også har nederste dæk med 2-6 rækker, eks. i Esbjerg og Silkeborg. Hvis vi skal have 2 dæk, synes jeg nederste dæk bør fylde 70%, og øverste dæk 30%, så kan man anvende det ved større kampe.

Lige præcis det har også altid undret mig at man har gjort det sådan egentlig. Det skal i hvert fald gøres på en fed måde ellers giver det ingen mening - der må være nogle erfaringer hvor det er gjort med succes. Jeg tror mere på at trække de bagerste rækker fra end hele afsnit. Men der er nok også noget praktisk der med bodsalgs omkostninger (at kunne spar løn med færre boder) og ikke mindst rengøring af tribuner og toiletter, sikkerhedsfolk osv.

Jeg tror nærmere det handler om at få mange mennesker ind på dårligste pladser til små penge eller gratis fx samarbejdsklubber (som man allerede gør) og sponsorsalg som man fx gjorde med salget af Silkeborgkampen til Stiften.

Kampene mod fck, bif, fcm, aab og ob - skal nok blive fyldt godt op, også af udefans. Tildels også to lokalopgør mod Vejle og Randers som trækker en del gæster (håber nu hestene bliver fast del af 1 div fremover btw - en pyt). De øvrige kampe mod de andre hold kan være fint at sælge som sponsorkampe i grundspillet.

Håber virkelig man vil kigge på at få fx en masse børn ind på stadion, man ellers ikke ville få ind ... det skaber kulisse og stemning og løfter det hele på alle plan.

Håber virkelig man vil kigge på at få fx en masse børn ind på stadion, man ellers ikke ville få ind ... det skaber kulisse og stemning og løfter det hele på alle plan.
Netop. At gøre en endnu større indsats for at få fat på den fremtidige tilskuer. Det kan ikke koste meget at lade det være gratis op til en vis alder; måske lige undtaget de få kampe hvor man kommer tæt på fult hus. Det vil lønne sig.

Det kan undre mig, at man ikke allerede i dag har en fast aftale om fribilletter til folkeskoler rundt omkring i Østjylland. Det er helt rigtigt set, at der skal flere børn på stadion.

Jeg har en eller anden naiv tro om, at hvis AGF fortsætter med at lægge på, og bliver en fast del af toppen i dansk fodbold samtidig med at, vi får et top moderne FODBOLDstadion, jamen så får tilskuertallet også et ordenligt boost. Havde det ikke væres for corona, jamen så var Ceres Park formentlig brændt ned under fejringen af bronzen.

Det bliver super spændende, når vi begynder at se lidt mere detaljeret skitser omkring et nyt stadion. At Jacob Nielsen pointerer intimiteten som det vigtigste ift. nyt stadion, siger virkelig meget om den mands kompetencer. Det er så rigtigt ramt at det kilder alle de rigtige steder!

De fleste stadions med 2 dæk i DK, har den rædsel indbygget, at man prioritere øverste dæk, også har nederste dæk med 2-6 rækker, eks. i Esbjerg og Silkeborg. Hvis vi skal have 2 dæk, synes jeg nederste dæk bør fylde 70%, og øverste dæk 30%, så kan man anvende det ved større kampe.
Jeg har to teorier om hvorfor man har valgt den løsning og den ene er at de nederste pladser ikke er så attraktive, men endnu vigtigere tænker jeg at man har villet have reklamepladsen på enden af dækket ned i TV-højde. Hvis man ikke har så mange tilskuere og indtægter derfra giver det måske også mening, selvom det går ud over udtrykket af stemningen hvis ikke stemningen i sig selv. Århus Stadion bliver for stort til at man kan få reklamerne ned i TV-højde selvom nedre dæk kun er 30% og AGF er en anden størrelse tilskuermæssigt og derfor er jeg overbevist om at vi ikke får den frygtelige løsning.

Det kan undre mig, at man ikke allerede i dag har en fast aftale om fribilletter til folkeskoler rundt omkring i Østjylland. Det er helt rigtigt set, at der skal flere børn på stadion.

Jeg tror ikke det er så let at få fat i børnene i skolerne, da kampene ganske enkelt ikke spilles i skoletid.
Skal børnene så tage afsted uden forældre? Det sker jo trods alt om søndagen, så vil du overtale lærerne til at arbejde der også? Eller skal børnene have forældre med? For AGF har da allerede gratis adgange på familietribunen til alle børn der har en betalende forældre/voksen med!
Det synes jeg er voldsomt flot, og børnene kan endda få gratis sæsonkort. (eller kunne det for 1 år siden. Ved faktisk ikke om ordningen er død). Og 1 voksen kan tage alle de børn med ind som han vil.

For 2 sæsoner siden var familietribunen den mest besøgte tribune på stadion. Ved ikke om den stadig er det, eller om C er kommet godt med igen. Så ja, jeg synes også at børn skal på stadion, men jeg synes i den grad også, at AGF har gjort en stor indsats for at få dem derud ved at give gratis adgang til alle børn.

Har de bestemt.

Måske der kan gøres endnu mere. Inkl. at give en del agf-trøjer væk i den størrelse.
Vil næsten vædde med at de fleste bliver fan af en klub i alderen 8-12 ish år og sjældent ændrer det senere. Sker. Men oftest ikke.

I Bergamo får alle nyfødte en Atalanta trøje (uden sponsorer påtrykt) og lidt modermælks erstatning. Det virker lidt friskt, men jeg kan lide det !

Jeg har et Fifa arrangement med de 8-12 årige i Skovgårdsparken.
Vi spillede Fifa i onsdag - der var vitterligt ingen af dem der vidste noget om AGF

Barcalona, Real Madrid og selvfølgelig de tyrkiske klubber - men intet om AGF

Jef har sat mig for at præsentere dem for klubben, når det igen bliver muligt at komme flere på stadion
Jeg tænker da AGF gerne vil ind over der, måske i form af en gave til dem eller noget. Prøv at tage fat i Søren Højlund og hør ad :cool:

Latest posts

Back