Man kan også sige, at AaB-joken jo sådan set er blevet overhalet af Aab selv.. Nøøøj hvor jeg stadig morer mig kosteligt over deres “back-to-back”-nedrykning!
(Og jeg er lykkelig over, at det ikke længere er AGF som latterliggøres )
Oooooog NU må jeg hellere beklage på alles vegne over, at denne fine, dejlige tråd om vores kommende Tempel for vores fælles religion, AGF, er blevet besudlet med useriøse og ligegyldige jokes, som AaB - SORRY! Vi tager den et andet sted - som man siger..
Og for at være back on track synes jeg det er helt vildt at de har sat sædeelementer (betonen mellem krokodilleryggene) op i 6 "sektioner" på B-tribunen denne uge. Den er næsten færdig (mellem alle de søjler der er sat op til B ink. hjørner). Det er sgu stærkt i betragtning af årstiden.
Og for at være back on track synes jeg det er helt vildt at de har sat sædeelementer (betonen mellem krokodilleryggene) op i 6 "sektioner" på B-tribunen denne uge. Den er næsten færdig (mellem alle de søjler der er sat op til B ink. hjørner). Det er sgu stærkt i betragtning af årstiden.
Ja. Det er voldsomt imponerende så hurtigt det går. Jeg er ret imponeret. Jeg er med på, at man så hvor lang tid det tog at “bygge” den første langside og brugte det som udgangspunkt, men nu flyver de jo nærmest afsted.
Ja. Det er voldsomt imponerende så hurtigt det går. Jeg er ret imponeret. Jeg er med på, at man så hvor lang tid det tog at “bygge” den første langside og brugte det som udgangspunkt, men nu flyver de jo nærmest afsted.
Glæder mig voldsomt til den næste rundvisning jeg skal på til april og se hvor langt de er der (ja, jeg er en sucker for at se det close up og betale mig fra det ).
Bliver den ikke til D tribunen? Jeg synes min indre ordenssans tidligere har været splittet mellem frygten for nyt og fornøjelsen ved endelig at gå med klokken i navngivning
Edit: jeg husker de talte meget om "bygbarhed" da Zaha Hadid vandt. Det handler måske om at fordi sektionerne bliver samlet som lego og så bliver boltet sammen at de også kan bygge fuld speed i frostvejr.
Da jeg var på rundtur gav SHC det nye de samme betegnelser som det gamle - så B til højre for A (sponsor/hovedtribune) når man ser det derfra. D til venstre og C bliver den store overfor.
Glæder mig voldsomt til den næste rundvisning jeg skal på til april og se hvor langt de er der (ja, jeg er en sucker for at se det close up og betale mig fra det ).
Da jeg var på rundtur gav SHC det nye de samme betegnelser som det gamle - så B til højre for A (sponsor/hovedtribune) når man ser det derfra. D til venstre og C bliver den store overfor.
Ja.
Jvf Kongelundens Instagram bliver de store hvide søjler på D ( østtribunen ) opsat uge 7-11…senere kommer C ( sydtribunen ) og til slut hjørnet mellem D og C….så tribunetrinene kommer op på D før C
Kan være. Jeg har ikke umiddelbart kunne finde skitser/tegninger hvor det er betegnet hvad de kommer til at hedde så jeg gik bare efter hvad "AGF-manden" sagde
"Øst (uge 7-11)
De første søjler på østsiden begynder at rejse sig i uge 7.
Syd 1 (uge 17-22)
Efter øst bevæger søjlerne sig mod den vestlige del mod syd. Her starter første sydlige søjlesektion i uge 17.
Syd 2 (uge 23-26)
Den næste sydlige del følger i uge 23. Her fortsætter facadens kurve.
Øst hjørne (uge 27-28)
Den sidste del bliver det østlige hjørne, som sættes i gang i uge 27. Denne sektion binder syd og øst sammen og fuldender rundingen."
Så indtil videre har man tilsyneladende IKKE døbt tribuneområderne med bogstaver....men mon ikke det bliver som før: A, hovedtribunen mod nord - B, vesttribunen - C, sydtribunen og D, østtribunen
Det blir et sindssygt flot stadion. Hvis man går op i den slags vil man hurtigt se at kvaliteten er væsentligt højere end hvad man ser på standard stadion byggeri. Det gælder helheden men også i mange fine detaljer eksempelvis tagkonstruktion og beton konstruktionernes formgivning og deres samlinger.
Modsætningen er vel FCMs stadion som er det billigste skrammelbyggeri sammensat med ny hovedtribune der ikke passer med det øvrige byggeri og er proppet med reklamer.
Jeg tror virkelig vi skal være glade for at der har været en proces der har sikret en høj kvalitet - så må man leve med at kvalitet tager tid.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.