New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 785K
Var netop forbi.....svært at se på livekameraet, men der er nu sat 4 hvide søjler op på Øst
Ja, det er lidt uheldigt at livekameraet står nærmest i en lige linje med søjlerne. Men man kan jo altid gå lidt tilbage i tid og se på det tidspunkt, hvor søjlerne bliver løftet på plads.

Jeg er ikke den store entreprenør-ekspert, men jeg troede egentlig at stolperne skulle støbes fast - og at det i givet fald ville være et problem i frostvejr?

Ja, det er lidt uheldigt at livekameraet står nærmest i en lige linje med søjlerne. Men man kan jo altid gå lidt tilbage i tid og se på det tidspunkt, hvor søjlerne bliver løftet på plads.

Jeg er ikke den store entreprenør-ekspert, men jeg troede egentlig at stolperne skulle støbes fast - og at det i givet fald ville være et problem i frostvejr?
Det er tæt på frysepunktet i øjeblikket, så der skal ikke så meget frostsikring i cemetmørtlen til, for at den hærder som den skal. Det var værre da det var ræddi ræddi koldt :)

eg er ikke den store entreprenør-ekspert, men jeg troede egentlig at stolperne skulle støbes fast - og at det i givet fald ville være et problem i frostvejr?
Søjlerne står ovenpå nogle store "sokkelsko", som iøvrigt også er støbt; lagde mærke til dette arbejde også blev udført i minusgrader - troede heller ikke dette var muligt, men der er måske tale om ny viden/ny teknik?

De har de seneste måneder støbt store fundamenter til søjlerne.
Så nu sættes de "bare" fast på fundamenterne med nogle store bolte.
Er selv ved at få bygget hus, og der har de også støbt fundament/gulv i går, så det kan man åbenbart sagtens.

Sårn lige fra hånden, så ved jeg at (f eks) Skalflex har tilsætningsstoffer til den helt almindelige gør-det-selv-mand, som sænker frysepunktet i mørtel til et godt stykke under 0, så man også kan støbe i frost. Mon ikke totalentreprenøren har noget lignende i værktøjskassen.
Interessant. Jeg har i øjeblikket en murer der er begyndt at lave badeværelse i mit sommerhus. Jeg har også tænkt, at det vil blive et problem for ham at få støbt gulvet, når frosten bare fortsætter, men det virker jo til at der er måder.

Jeg faldt lige over den her. Jeg ved ikke om det overhovedet kan give noget at udsmykke modstandernes spillertunnel på en eller anden måde, det sidste stykke er jo alligevel et fælles rum, men i så fald håber jeg godt nok også at man finder på noget mere elegant end den slags beskeder. Helt neutralt forekommer også at være bedre, fordi behovet for det andet her kan signalere en form for frygt for modstanderne.

Jeg faldt lige over den her. Jeg ved ikke om det overhovedet kan give noget at udsmykke modstandernes spillertunnel på en eller anden måde, det sidste stykke er jo alligevel et fælles rum, men i så fald håber jeg godt nok også at man finder på noget mere elegant end den slags beskeder. Helt neutralt forekommer også at være bedre, fordi behovet for det andet her kan signalere en form for frygt for modstanderne.
Det virker nok bedre med en flok vilde VIP's bag en glasvæg i Tunnel Club, der pumpet op på blinis med rogn og champagne står og råber Spelmann-style af udeholdet, så glasset dirrer. Det ville jeg i hvert fald selv blive lidt chokeret over.

Last edited:
Det virker nok bedre med en flok vilde VIP's bag en glasvæg i Tunnel Club, der pumpet op på blinis med rogn og champagne står og råber Spelmann-style af udeholdet, så glasset dirrer. Det ville jeg i hvert fald selv blive lidt chokeret over.
Vi skal nok prøve at imitere det et par gange inden første kamp, ellers risikerer vi at blive lige så chokerede selv. Måske kan der også lige være et vindue der kun er åbent til der hvor modstanderne står så der kan kastes med rejer og kaviar efter dem.

I tunellen hen mod det rum ville noget der hylder AGF om ikke andet være et lidt bedre valg, måske noget larm inde fra stadion, i stedet for “No Victory” og hvad de ellers har skrevet i Odense, men det kan også være at en lidt trist tunnel uden udsmykning er bedst.

Jeg synes der inden kampen skal stå "Hvem er I?" og når de har tabt, så skal der efter kampen stå "Go' tur hjeeeee'm".

Vi skal nok prøve at emitere det et par gange inden første kamp, ellers risikerer vi at blive lige så chokerede selv. Måske kan der også lige være et vindue der kun er åbent til der hvor modstanderne står så der kan kastes med rejer og kaviar efter dem.

I tunellen hen mod det rum ville noget der hylder AGF om ikke andet være et lidt bedre valg, måske noget larm inde fra stadion, i stedet for “No Victory” og hvad de ellers har skrevet i Odense, men det kan også være at en lidt trist tunnel uden udsmykning er bedst.
Forfaldne betonvægge og lofter med grafitti, revner og vand der trænger ud, forskellige skimmel vækster, alger og urinlugt, dårlig belysning, dårlig akustik og dødsmetal kombineret med Brian Steen Nielsen og Stig Tøfting der truer med skaller, ud af højtalere der hyler og har alt for meget diskant.

Det kræver måske en om-projektering, men det ville være det hele værd.

Forfaldne betonvægge og lofter med grafitti, revner og vand der trænger ud, forskellige skimmel vækster, alger og urinlugt, dårlig belysning, dårlig akustik og dødsmetal kombineret med Brian Steen Nielsen og Stig Tøfting der truer med skaller, ud af højtalere der hyler og har alt for meget diskant.

Det kræver måske en om-projektering, men det ville være det hele værd.
Jeg sidder og leder efter billedet af dommergangen, som jeg forestillede mig den dengang de først udviste Mikanovic efter pausen for at have sparket til en havestol på vej ud, men har det vist ikke lige her. Der skulle man bl.a. forbi svingende knive og en Stig Tøfting hængende fra loftet og den slags inspiration fra gamle dage kan jo være relevant igen.

I München er gæsternes vægge tomme og hvide, mens hjemmeholdet løber ind til billeder af deres seneste fejring af sejren i den turnering, de spiller. Fx løfte CL-trofæet, når de spiller CL. Det er lidt mere overlegent end OBs pjat

Så er der nye billeder fra stadion og man begynder så småt at kunne fornemme hvordan det bliver når det er færdigt. Det ser voldsomt fedt ud!

Jeg synes godt nok, det ser voldsomt stejlt ud. Jeg kan godt blive bekymret for, om folk kan komme alvorligt til skade efter et par store fadøl eller tre. Heriblandt mig selv. Jeg hopper fandme rundt.

Nå, men i det mindste lander man på folk hele vejen ned 🤷🏼‍♂️

Latest posts

Back