New posts

Superligaen 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 205K
Superligaen 2024/2025
Pentz var en giga klovn. En ting er en enkel jubel, men han gør det jo også 2. og 3. gang hvilket er totalt unødvendigt. Han har lige vundet kampen for sit hold og nu får en fortjent dag i skyggen og svækker sit hold fordi han skal spille smart. Idiot altså

Hvad er målet i det her - ønskerne vi spillerne skal være maskiner og ikke vise følelser eller vil det være bedst, at de faktisk viser de er mennesker.

Spillerne bliver typisk svinet til i løbet af kampene fra fansiden, så må det også kunne accepteres, at de jubler når de vinder en vigtig sejr. Det kan sagtens være jeg står alene med det synspunkt men jeg syntes snart, der skal tages for mange hensyn hele vejen rundt og alt skal være så kedeligt som muligt.

Det er underholdende når tingene går begge veje og så må man som fan leve med det. Det er til gengæld helt åndssvagt som Fck spillerne mener de skal bestemme hvad der skal ske, det er bare for dumt og minder mig om situationen med Uwe (han måtte også gerne juble efter min mening).

Hvad er målet i det her - ønskerne vi spillerne skal være maskiner og ikke vise følelser eller vil det være bedst, at de faktisk viser de er mennesker.

Spillerne bliver typisk svinet til i løbet af kampene fra fansiden, så må det også kunne accepteres, at de jubler når de vinder en vigtig sejr. Det kan sagtens være jeg står alene med det synspunkt men jeg syntes snart, der skal tages for mange hensyn hele vejen rundt og alt skal være så kedeligt som muligt.

Det er underholdende når tingene går begge veje og så må man som fan leve med det. Det er til gengæld helt åndssvagt som Fck spillerne mener de skal bestemme hvad der skal ske, det er bare for dumt og minder mig om situationen med Uwe (han måtte også gerne juble efter min mening).
Pentz må gerne vise følelser. Han behøver dog ikke provokere overlagt, som han gør da han vender sig om for 3. gang - der er vi langt forbi følelserne, der er han bare en nar der forsøger at skabe ballade.

Pentz må gerne vise følelser. Han behøver dog ikke provokere overlagt, som han gør da han vender sig om for 3. gang - der er vi langt forbi følelserne, der er han bare en nar der forsøger at skabe ballade.
De har råbt efter ham hele kampen og sikkert kastet øl samt andre ting efter ham. Det kan virkelig ikke hidse mig op, at han jubler mens de sviner ham til.

• Like
Reactions: fsc
Når man jubler på den måde ned mod sektion 12, så ved man jo godt hvad det er man sætter gang i.
Wass er endnu mere provokerende efter sit mål - dog mod en af langsiderne.

Brøndby blev provokeret af Uwe der jublede kort på vej ud af stadion, og det var som jeg opfattede det dårligt nok henvendt til nogen.
Spændt på hvordan de så ser på deres egen keeper nu.

Når man jubler på den måde ned mod sektion 12, så ved man jo godt hvad det er man sætter gang i.

Brøndby blev provokeret af Uwe der jublede kort på vej ud af stadion, og det var som jeg opfattede det dårligt nok henvendt til nogen.
Uwes ting var også over stregen, men det var kun en enkelt fejring også videre i teksten.

Det kan godt være svært at fastslå hvornår det er for meget, der er naturligvis en stor gråzone, men de to episoder er så åbentlyst forskellige at jeg også synes det er nemt at sige at Uwe godt må løfte en arm på vej ud af stadion, mens Pentz' helt tydeligt havde til hensigt at provokere mest muligt. Havde han nu vendt sig om og lige knyttet næverne eller lignende, havde det været noget helt andet.

Straffen er trods alt heller ikke større end at man kan få en advarsel for det. Det kan man jo også for lidt tidsudtryk fx, han havde bare en i forvejen.

Der kan så også være en offentlig kritik han kan blive foreholdt. Hvad de eksperter, der stadig ikke er kommet sig over hvor utilstedeligt det var, at Uwe løftede armen, siger til det, må tiden jo vise.

Uwe henvendte sig til en brøndbyfan som startede med at kalde ham en bøsserøv.

Bottomline kan jeg godt savne at vi har kampe, hvor tændingen er ligeså stor (ikke slåskampe) osv.

Udfordringen er her vi sidder mellem 2 stole.

Randers ser os som et kæmpe rival opgør. Det gør vi ikke.

Vi ser FCK og BIF som kæmpe rival opgør.
Det gør de ikke.

Men godt nok vildt med FCKs disciplinære problemer, både på og udenfor banen.

Men overall er Superligaen sgu mega fed, vi deltager bare ikke rigtig. Og det er vel en overvejende stor sandsynlighed for at vi ender som 6er.

Bottomline kan jeg godt savne at vi har kampe, hvor tændingen er ligeså stor (ikke slåskampe) osv.

Udfordringen er her vi sidder mellem 2 stole.

Randers ser os som et kæmpe rival opgør. Det gør vi ikke.

Vi ser FCK og BIF som kæmpe rival opgør.
Det gør de ikke.

Men godt nok vildt med FCKs disciplinære problemer, både på og udenfor banen.

Men overall er Superligaen sgu mega fed, vi deltager bare ikke rigtig. Og det er vel en overvejende stor sandsynlighed for at vi ender som 6er.
Det er fedt når vi i momenter deltager, når vi spiller 4-3 imod FCK, eller 2-3 imod Brøndby - men her i foråret, er det blevet underligt kønsløst, ikke bare fordi hjemmekampene foregår på at 1. Divisions stadion, men også fordi spillerne er underligt umotiverede, og man har indtryk af at de kører kampene hjem på rutinen. Ikke mindst eksemplificeret ved kampen i går, hvor de 5 indskiftere gav nul og en prut til spillet, da de kom ind.

8.000 tilskuere i går - der blev meldt om udsolgt inden kampen, Entreprenøren på det nye stadion varsler yderligere krav om tidsfristforlængelser, fordi rådgivernes tegningsmateriale er så elendigt, så det ikke er til at bygge efter. Gad vide hvor store konsekvenser det ender med at have, med det her stadion eventyr, og hvor lang tid der så ender med at gå, før vi kan blive en fuldt integreret del af den fede del af Superligaen - For det bliver AGF med det nye stadion, det er der ingen tvivl om, måske bare ikke lige fra dag 1.

Jeg gad nok vide hvad Thomas Mikkelsen bliver udvist for. For hvis det også er for en skalle, som TV-billeder ikke entydigt afviser, så kan han jo se frem til en lige så voldsom karantæne som Ramaj. Hvis det er for episoden med at tage fat i kraven på en FCKer, så er det nok i katagorien alm. udvisning. Brøndby har appeleret den. Så det er spændende hvad Putros har givet som begrundelse.

Jeg tror også Pentz andet gule holder vand. For der er regler mod gestikulering ud mod modstandernes fans. Dog noget af en gråzone.

Jeg gad nok vide hvad Thomas Mikkelsen bliver udvist for. For hvis det også er for en skalle, som TV-billeder ikke entydigt afviser, så kan han jo se frem til en lige så voldsom karantæne som Ramaj. Hvis det er for episoden med at tage fat i kraven på en FCKer, så er det nok i katagorien alm. udvisning. Brøndby har appeleret den. Så det er spændende hvad Putros har givet som begrundelse.

Jeg tror også Pentz andet gule holder vand. For der er regler mod gestikulering ud mod modstandernes fans. Dog noget af en gråzone.
Jeg tror, at Brøndby glemmer, at der lavere tolerance for officials og udskifteres opførsel, end for spillerne på banen. Jeg tvivler på, at Mikkelsens kort ændres, så mon ikke han får to spilledages karantæne uanset om han har lavet noget uskyldigt i Beijmo-kategorien.

Mon ikke hans appel for samme behandling som Beijmos……nå nej han spiller jo i en anden klub.

Jeg gad nok vide hvad Thomas Mikkelsen bliver udvist for. For hvis det også er for en skalle, som TV-billeder ikke entydigt afviser, så kan han jo se frem til en lige så voldsom karantæne som Ramaj.

På den video EB har i dag, så tager Thomas Mikkelsen da et halsgreb på en FCK spiller inden han selv får en skalle.
Ikke noget vildt eller farligt, men rigeligt til at det røde kort nemt kan forsvares.

Kan der i øvrigt uddeles karantæne for udtalelser om dommeren af den her karakter? Lössl fik en karantæne på et tidspunkt, men for en udtalelse der gik mere på at dommeren ikke var helt upartisk, så det kan være det mest er den slags de slår ned på. En træner måtte vel ikke sige fx at dommeren ikke har niveau til den slags kampe og måske får Pentz også en løftet pegefinger. Man kan diskutere hvor grænsen bør gå, men hvis det her er helt OK behøver spillerne vel ikke gå og være så forsigtige med at kritisere dommerne.

Kan der i øvrigt uddeles karantæne for udtalelser om dommeren af den her karakter? Lössl fik en karantæne på et tidspunkt, men for en udtalelse der gik mere på at dommeren ikke var helt upartisk, så det kan være det mest er den slags de slår ned på. En træner måtte vel ikke sige fx at dommeren ikke har niveau til den slags kampe og måske får Pentz også en løftet pegefinger. Man kan diskutere hvor grænsen bør gå, men hvis det her er helt OK behøver spillerne vel ikke gå og være så forsigtige med at kritisere dommerne.

Graulund fik også på et tidspunkt 2 dages karantæne for at sige, at dommeren virkede som en bange skoledreng

Kunststof kan forklare lidt men slet ikke det niveauforskel der angiveligt var og heller ikke at Bodø igen klarer det flot i Europa. Det er altså et hold, som hver sæson sælger deres største profiler og alligevel vinder de mesterskaber og gør det godt europæisk.
FCN spiller også på kunst men de vinder ingenting og har heller de mest prangende europæiske resultater.

De gør et eller andet ekstraordinært deroppe som vi kan lære af.
Jeg er enig med dig i, at Bodø gør det ekstraordinært godt, og at der er noget mange kan lære af.

Det er dog ikke første gang at Lazio har lavet mærkelige resultater i Europa - det store nederlag i Ikast har jeg stadig i smertelig erindring. Og med de to kampe mod Bodø indrammet omkring sæsonens vigtigste kamp for Lazio og at det var på kunst, så undrede det mig slet ikke.

Jeg synes vi har flere eksempler på hvor massiv en fordel kunst er i Europa. Dels er det noget modstanderens træner altid fokuserer på, fordi der reelt er mange spillere i den sydlige del af Europa, som de facto aldrig har prøvet at spille på kunst. FCN vandt 6-1 hjemme over Fenerbache for halvandet år siden - den slags vil jo aldrig forekomme på græs. Silkeborg havde West Ham alvorligt ude i tovene i en kamp på kunst for tre år siden - et midterhold fra Premier League med klassespillere sejlede rundt fordi de ikke vant til at spille på kunst.

Det er derfor jeg mener, at vi skal spille vores europæiske kampe i Silkeborg, hvis vi kommer så langt.

Latest posts

Back