New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 238K
Trænertråden
Jeg forstår stadig ikke, det er tilfældet. Det må i mit hoved give en masse spild og gøre transitionen meget mere besværligt, når talenterne måske endda i årevis har været vant til en stil og så skal til at omstille sig. Mange klarer helt sikkert ikke den transition og dem der gør, må det alt andet lige tage en rum tid.

Jeg håber inderligt, det er et område, som CV vil gøre noget ved. Det er i hvert fald én ting han gerne må tage med sig fra FCN tiden.

Jeg er også overrasket men spurgte for et stykke tid siden ind til om den hvide tråd var død. Mener konklusionen blev at den var.

Det undrer mig man ikke er mere afklaret og konsistent i det man laver men måske der har været et langsigtet ønske om at ændre spillestilen. Det faldt David på først…. Måske Uwe heller ikke kunne se sig selv i den opgave🤔 Det bliver spændende hvilken træner man vælger at gå med og om det er en med en fast stil som kan passe ind. En revolution er selvfølgelig svær men måske er man nødt til at rive plastret af og gå benhårdt efter en bestemt spillestil.

Jeg er som sådan enig i, at vi skal fortolke formationerne så det skaber plads til offensive talenter.

Jeg køber dog ikke præmisser om, at 3-mandsforsvaret er på retræte i de store ligaer. Den tendens ser jeg ikke.
Jeg læste et sted om udviklingen, kan ikke huske hvor, men hvor flere starter med 4 i bagkæden, men som Arsenal stiller man så med 3 stoppere, hvoraf den ene - feks. White - er højre back når man forsvarer, og højre stopper i restforsvaret. Den anden back går op på 6'eren eller længere frem på banen. I Manchester City er det omvendt, med Gvardiol som stopperen på en venstreback og midtbanespilleren (Nunes) på højreback.

EDIT: Noget siger mig det var på Coaches Voice, men er ikke 100 procent sikker

Jeg er også overrasket men spurgte for et stykke tid siden ind til om den hvide tråd var død. Mener konklusionen blev at den var.

Det undrer mig man ikke er mere afklaret og konsistent i det man laver men måske der har været et langsigtet ønske om at ændre spillestilen. Det faldt David på først…. Måske Uwe heller ikke kunne se sig selv i den opgave🤔 Det bliver spændende hvilken træner man vælger at gå med og om det er en med en fast stil som kan passe ind. En revolution er selvfølgelig svær men måske er man nødt til at rive plastret af og gå benhårdt efter en bestemt spillestil.
Den røde tråd 2.0 er også lidt mindre specifik end den Morten Olsen skabte (sjovt nok tager den også udgangspunkt i 4-3-3, selvom vi spiller 3-5-2 ofte). Men den har flere begreber.

-Spil dybt før bredt
-Kanter er mellemrumdsspillere
-Bolden på tværs, skal efterfølges af bolde dybt

Kan ikke huske det hele, men noget af det jeg bed mærke i, da jeg hørte om den

Det vigtigste er simpelthen spilletid til egne talenter?

Ikke resultater?
Ikke udvikling?
Ikke et tydeligt koncept?

Jeg tror virkelig vi skal passe på med, at gøre Stefen Tchamche, Ekemini Ime, Frej Elkjær og Marius van der Raad bedre end de er.

Jeg ser resultaterne - og til dels den spillemæssige udvikling - som en primær årsag til, at Uwe Rosler ikke længere er i klubben.
Spilletid til talenter betyder jo ikke at de skal i start 11 fra sommer. Van der Raad kommer nok aldrig i Superligaen for AGF, Tchamche har nogle spidskompetencer, men også nogle udfordringer. Hvis hans fysiske kompetencer bliver udlignet på seniorniveau får han det svært hvis ikke han udvikler sig meget teknisk. Frej er en anden størrelse. Ham tror jeg godt kan blive superligaspiller. Han har altid været en af de bedste og har mange kompetencer, der ikke er bundet op på fysik, ligesom jeg også har tiltro til Emmery, som jeg allerede synes kan noget specielt på de korte indhop han har gjort.

Og JEG tror, Ancelotti lige nu er træt af, at han kom til at sige ja til Brasilien så tidligt i processen - jeg vil vædde med, han sidder og forbander, at han ikke spurgte Uwe, om han havde et par år mere i sig... ;)

Spøg til side, så har jeg ikke set nogen deciderede urealistiske bud fra os fans, så jeg forstår ikke helt den kommentar?
Jeg tænker ikke Priske, Thorup, Tullberg eller Svensson er realistiske.

• Like
Reactions: fsc
Spilletid til talenter betyder jo ikke at de skal i start 11 fra sommer. Van der Raad kommer nok aldrig i Superligaen for AGF, Tchamche har nogle spidskompetencer, men også nogle udfordringer. Hvis hans fysiske kompetencer bliver udlignet på seniorniveau får han det svært hvis ikke han udvikler sig meget teknisk. Frej er en anden størrelse. Ham tror jeg godt kan blive superligaspiller. Han har altid været en af de bedste og har mange kompetencer, der ikke er bundet op på fysik, ligesom jeg også har tiltro til Emmery, som jeg allerede synes kan noget specielt på de korte indhop han har gjort.
Meget enig i din vurdering.

Derfor er det for mig, heller ikke det vigtigste når vi om 12 måneder skal vurdere 25/26 sæsonen

Enig, men med en ny træner er det bare vigtigt for mig at der blive gjort plads til egne talenter, og evt. et ungt indkøbt talent. Det er selvfølgelig ikke DET VIGTIGSTE.
Helt på linje

Jeg håber vi finder en træner der hurtig skaber et koncept der er let at komme ind i som ung spiller. Samt har megen genkendelighed (hvor relationer kommer naturligt).

Ellers håber jeg på fint med spilletid til Callø og forhåbentlig Andersen.

Lidt mindre fast til Emmery og Gyamfi.

Debut til mindst Elkjær fra egne rækker.

Der er klart at et kløbt talent, f.eks Hyseni, ville få debut og sikkert en del spilletid

Jeg tænker ikke Priske, Thorup, Tullberg eller Svensson er realistiske.
Med undtagelse af Tullberg, så mener jeg faktisk at de tre andre OGSÅ er nævnt i medierne... Svensson er bosiddende i Aarhus og de tre, er desuden arbejdsløse.
Thorup fik knap et år i Norwich og holder næppe vejret, mens han venter på en Belgisk topklub ringer...
Priske skal nok et skridt ned efter Feyenoord, og selvom AGF er mere end ét skridt ned, så er vi altså ikke uinteressante, hvis projektet bliver præsenteret rigtigt.
Tullberg tog Brann seriøst, hvorfor skulle han ikke tage os seriøst?

Der kan også være sket det til samtalen mellem Uwe og Bestyrelsen, at Uwe selv var kommet til den konklusion at hans energi er brugt op.

At han ikke magter endnu et projekt fra start, som noget tyder på, at Bestyrelsen og ledelsen ønsker.

Jeg siger ikke det er det der er sket. Men kan forklare 1) hvorfor de skriver de er ‘enige’ og 2) og hvorfor en ny træner ikke er klar
Hvis jeg tager det udgangspunkt jeg hele tiden har haft, at Uwe formentlig har forsøgt at gøre det han er blevet ansat til, vil en ændret jobbeskrivelse selvfølgelig føre til en samtale om hvorvidt han også kan se sig selv i det. Det er ikke sikkert det hænger sådan sammen, men jeg tror det er meget naturligt hvis det ender med at man konkluderer at det er bedre at skifte træner. I så fald kan det dog også godt indikere at man siger at flere unge spillere godt må betyde færre point og sådan tror jeg ikke man tænker og hvis man giver Uwe lige så gode spillere der bare er yngre har han næppe noget imod det. Det kan godt være det bare handler om at begge parter har brug for noget nyt og under alle omstændigheder vil man gerne sende Uwe videre på en pæn måde.

Hvis Tullberg takker nej til en Norsk klub, så tænker jeg godt vi kan være med. Han rejste derop, så det har ikke været helt uinteressant. Spørgsmålet er måske om han ikke har det godt i Tyskland og håber der kommer et bud fra en fornuftig klub dernede.

Men efterfølgende er han blevet forfremmet til chef for andetholdet i Dortmund, og har vist udtalt et eller andet med, at det var ret vigtigt for ham. Så hans interesse i at skifte kan sagtens være dæmpet siden.

Men efterfølgende er han blevet forfremmet til chef for andetholdet i Dortmund, og har vist udtalt et eller andet med, at det var ret vigtigt for ham. Så hans interesse i at skifte kan sagtens være dæmpet siden.
Ok - det havde jeg ikke set.

Tidligere var der ellers mere prestige i det andet hold men det kan sagtens være ændret. Havde egentlig tænkt de flyttede ham, fordi de godt ved han skal videre til større opgaver.

Ok - det havde jeg ikke set.

Tidligere var der ellers mere prestige i det andet hold men det kan sagtens være ændret. Havde egentlig tænkt de flyttede ham, fordi de godt ved han skal videre til større opgaver.

Det er frit fra hukommelsen noget med, at de internt har gjort det hold, han nu træner, til det reelle andethold ved at flytte alle de bedste talenter over på det hold.

Latest posts

Back