Du kan have ret i meget af det du skriver - men er det virkelig et realistisk scenarie at diskutere træner ud fra?
Vi bliver nødt til at tage konteksten med om, at Uwe har 3 år tilbage af kontrakten - og ifølge Stiften får mellem 3-3,3 mio kroner om året.
Derfor vil det koste mange millioner at fyre ham - selv hvis man aftaler 1 års løn med eller lignende (faktisk det mest realistiske jeg kan se - hvis man skal kunne sige farvel til Uwe).
Så er det realistisk - at vi ikke kan/vurderer det er økonomisk rigtige - eller ligefrem den rette timing samlet set - ja det synes jeg man kan diskutere.
Vi skal da diskutere træner ud fra hvem der kan bringe os til næste niveau og ikke hvem der kan forhindre en nedrykning.
Der er helt sikkert mange gode argumenter for hvorfor vi skal beholde Uwe men nedrykning, det bør vi altså ikke tale om.
Enig.
Altså hvis vi havde Uwe med udløb nu, og snakken gik på, hvorvidt han var den rette til at udvikle os til næste niveau - så var snakken en anden.
Men selv der - hvis Uwe havde 1 år tilbage - så kan jeg se noget logik i, at overgangen til det næste vi vil - kunne forvaltes af Uwe - al den stund, at det ikke ville være den mest oplagte situation for en ny træner at komme ind til Hansen, Dalsgaard og PM som synger på sidste vers, og NP/Tingager som er i gang med omkvædet lige inden. Samtidig med - at vi ikke kan sælge meget - har både Gyamfi, Haugen og Serra retur udleje, men jo ikke er oplagte salg heller.
Jeg kan sagtens se ham fortsætte men også en fodbolddirektør som så skal være meget skarp på hvilke spillere han får til rådighed (og det kan næsten være farligere, hvis han skal agere modvægt). Alternativt skal vi bare acceptere, at spille med en aldrende trup i de kommende år men syntes ikke helt det lød sådan på JN.
Ikke "i de kommende år" - men i 25/26 - som er sidste sæson, hvor vi ikke på vej ind på det nye stadion.
Jeg ser kun på næste år - i det jeg skriver om.
For 26/27 er sæsonen, hvor vi om foråret står med et stadion, som snart er klar til at kunne spilles på. Det forår i 2027, skal der være tegning til et hold der kan toppe/peake i 2027/2028. Og hvis skifter for meget ud nu, så kan flere af dem vi henter blive af for lav kvalitet - da transfermidlerne ikke er til vild kvalitet.
Sæsonen før stadion-indvielse - vil alt pege hen mod det. Endnu mere end nu.
Jeg tror vi ser et par transferfrie spillere på 2-3 års kontrakter, suppleret med 1-2 profiler.
Og et forsøg på at udvikle på Gyamfi, Emmery og Andersen/Arnstad.
Hvis det er en angrebsprofil der kommer - så overgår vi måske til 3-4-3. Men ikke før tror jeg. Og det kan jo blive til vinter -ikke nu. Who knows...
Men vi har haft ekstraordinært mange udgifter - og lavere indtægter, og har ramt forkert med adskillige indkøb, som straffer os pt.
Man kan ikke spare sig til succes - men vi skal heller ikke købe flere i AJ-klassen til 10 mio.
Så enten skal der være lidt mere alder på den angriber vi køber, fx en 27-årig til 15 mio - eller også skal det måske være noget transferfrit. Men hvor mange gode angribere render transferfrie rundt!?
En Klynge til midtbanen (transferfri) kan jo erstatte Power/Duelund. Suppleret med Yakob der snart er klar. Tror ikke vi gør meget der. Selv hvis man gerne vil Jønsson.